Hirdetés

Autókkal vigyázni - kipróbáltuk a Spider-Mant

|

A Sony előadása után csak egy játék kipróbálására volt lehetőség, de azért megérte sorban állni.

Csapj le féláron a Call of Duty: WWII-re minden platformon! Hirdetés

Nem is kell mondanom, milyen szürreális volt a Sony terelgetős előadása, senki nem értette, miért állunk egy kipofozott csűrben. Aztán ahogy elindult a The Last of Us 2 trailere, világossá vált, mi a helyzet, és elkezdtem azon agyalni, mi lesz a következő; egy szerkesztőségből nézzük a Spider-Man trailerét? Vagy helikopterből dobnak le minket hozzá?

Hirdetés

Stílusos hősködés

Nos, nem így lett, viszont miután a második, már-már kissé unalmas teremből kihajtották az embereket, egy nagy, nyitott téren találtuk magunkat, aminek nagy részét a játékbeli New York mintájára rendezték be.

Sárga taxik, Osbornt és a Hírharsonát hirdető plakátok, hotdog, jazz-zenészek, magukat szobornak álcázó emberek állták körül a két sátrat, ahol a Spider-Mant lehetett kipróbálni kb. 50 PlayStation 4-en. Még így is fél órát kellett várakozni, de volt sör, kaja, és hát mégis csak az év egyik legjobban várt játékáról van szó, minden cseppnyi türelem megtérült. Nézzétek, ilyen volt a sátor, ahol a hosszas várakozás után végre hálószövögető hőssé válhattunk egy pár percre.

Amit Spider-Man ennyi idő alatt mutatni tud

Nyilván, ahogy lenni szokott, a demót nem húzták hosszúra. Először egy verekedés során mutatta meg a játék, mi hogyan működik. Nem atomfizika, de nem is olyan egyszerűen tanulható, mint mondjuk a God of Waré, csak hogy egy friss Sony-exkluzívot említsek, aminek kimondottan emberbarát volt az irányítása. Cserébe viszont Pókember sokat tud: dobálhatunk hálógránátokat, megszórhatjuk ellenfeleinket, ideiglenesen lebénítva őket, kitérhetünk, üthetünk (nyilván), lengedezhetünk. Ha több időm lett volna mindent kitanulni, biztosan nagyon folytonosan mozogtam volna, de most még kicsit esetlenül sikerült összefűzni a mozdulatokat, össze-vissza lengedezve Fisk emberei felett. Ha gránátozni akarunk, vagy aknát lerakni, meg kell nyitnunk az L1 hosszú nyomvatartásával a menüt, és úgy kiválasztani, ami harc közben nem annyira kényelmes, de megszokható. Vannak már fent gameplay anyagok a demóról a neten, láthatjátok mindezt videón is:

A szabadba ki

Ahogy a verekedés véget ért, és a játék úgy érezte, mindent tudok, kiengedett a szabadba, körülbelül 10 percem volt azt csinálni, amit szeretnék. Nyilván elindultam lengedezni, ami nagyon simán ment: mindig láthatjuk, hova fog menni a háló, és ha nincs fölöttünk semmi, ahova kilőhetnénk, odahúzhatjuk magunkat háztetőkhöz. Emellett mászhatunk és futhatunk falakon, pillanatok alatt eljuthatunk A-ból B-be. Rengeteg ikon jelent meg, fogalmam sem lehetett, melyik mire jó, úgyhogy nekilódultam egy irányba. Kifogtam egy olyan mellékküldetést, melynek keretében a feladat az volt, hogy szmogfelhőkből vegyek mintát, majd fotózzam le azokat a kocsikat, amik kibocsátják a káros anyagot. A játék jelöl táskákat is, ezekben értékes cuccok találhatók, amikért XP-t szerezhetünk.

Szabad kószálás során két random feladat is megtalált. Egyszer épp a közelemben raboltak ki egy üzletet, ott le kellett vernem a rablókat, utána pedig egy autós üldözésbe botlottam, rosszarcúak tüzeltek rendőrökre mozgás közben. Sajnos valamit benéztem, mert hiába gondoltam, hogy jól csinálom, lezuhantam az autóról és véget ért a feladat, de ki tudja, mi okozhatta ezt. Ezekbe az abszolút mellékes tennivalókba is láthatóan rengeteg munkát öltek, teljesen filmszerű az élmény.

Régi idők Spider-Man játékai

Nagyon keveset láttam még a játékból, de az nagyon tetszett, abszolút hozza a régi Pókember-játékok hangulatát, minőségében, változatosságában simán felülmúlja azokat. Ha az irányítást sikerül megszokni (meg azt, hogy ha egy mérő eléggé feltöltődik, gombnyomásra újratölthetjük Peter életerejét), biztosan jobban megy majd az egész, de most, kb. 10 perc alatt még nem lett belőlem Manhattan megmentője. Annyit még jó, ha tudtok, hogy PS4 Prón is 30 fps-sel fut, és néha elég komolyak az elmosódások, de megjelenítőtől is függ, milyen élményt ad vizuálisan a játék. Pont itt a 60 fps nagyon jó lett volna, de összességében azért talán nem lesz okunk panaszra.

A Spider-Man szeptember 7-én jelenik meg, kizárólag PlayStation 4-re. Ti várjátok?

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)