Hirdetés

Star Wars Jedi: Fallen Order - a Metroid Prime-ból és a Dark Soulsból is merít

|

A Star Wars Jedi: Fallen Order játékmenetén egyértelműen látszik, hogy sok helyről merítettek ihletet és a fejlesztők elmondása alapján biztosak lehetünk abban, hogy a legjobbaktól tanultak.

Hirdetés

Az EA Play 2019 során végre mozgás közben is megnézhettük a Respawn Entertainment legújabb Star Wars-os csodáját és míg nagyon meggyőzőnek találtuk a játékot, akaratlanul találgatni kezdtünk, hogy milyen alkotások adhattak inspirációt a Fallen Order játékmenetéhez. A fejlesztőkkel készült legújabb interjú alapján a gyanúnk egyáltalán nem volt alaptalan, ugyanis a srácok méltán elismert játékokból merítettek ihletet.

Hirdetés

Míg maga a demó eléggé lineárisnak mutatta a be a játékot, később megtudtuk, hogy valójában különféle összekötő hubok köré fog épülni a játék, amelyek között egy saját űrhajó segítségével tudunk majd utazni és a történet előrehaladtával válnak majd elérhetővé számunkra új területek. Stig Asmussen szerint a játék struktúráját egyértelműen a Metroid Prime inspirálta, bár azért nem mondaná, hogy egy az egyben ugyanaz:

"Szerintem a mi megközelítésünket kifejezetten újszerűnek fog hatni, nem pont olyan, mint egy metroidvania. Megnéztünk más játékokat is, mint pl. a Bloodborne vagy a Dark Souls, amelyek hasonló módszerekre épülnek. Tanulmányoztuk őket és segítettek abban, hogy megtaláljuk a nekünk megfelelő megközelítést."

Hirdetés

Asmussen egyébként nem véletlenül emlegeti a Dark Soulst és a Bloodborne-t, ugyanis nem csak a játék szerkezetét ihlették meg a FromSoftware kegyetlen akciójátékai: a videóban jól látszott, hogy az életünket visszatöltő tárolók nagyon hasonlóan működnek majd az Estus flaskákhoz és ez nem csak ránézésre igaz, de a körülöttük lévő mechanika is nagyon hasonló lesz, valamint a mentési pontok is újraélesztenek majd bizonyos kisebb ellenfeleket.

A két fentebb említett játék mellett a From legutóbbi mesterműve, a Sekiro is hatott a játékra, ugyanis a Fallen Orderben is jól időzített parry mozdulatokkal törhetjük meg majd az ellenfeleink védelmét, hogy aztán egy látványos kivégzéssel zárjuk rövidre a párbajt. A gameplay videót követően sokan szkeptikusan tekintettek a látszólag hétköznapinak tűnő játékra, de az a helyzet, hogy minden egyes új infómorzsával egyre érdekesebben hangzik.

Ti mit gondoltok? Jó mestereket választott a Respawn Entertainment csapata vagy talán nem is olyan jó párosítás a Star Wars és a Dark Souls?

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)