Hirdetés

FIFA 20 előzetes - ketrecharcosok klubja

|

Ugyan az EA Sports idei játékának legnagyobb újdonsága az utcai focit feldolgozó Volta mód, a FIFA 20 szimulációja több dologban a valóság felé tolja el ismét a sorozatot.

Hirdetés

A tavalyi epizódban lezárult Alex Hunter és a többiek sztorimódja, illetve bemutatkozott a licencelt BL, de ahogy az minden évben lenni szokott, az EA-nél idén is valami egészen újjal kellett előállniuk, hogy a FIFA 20 is legalább olyan izgalmas legyen, mint elődei voltak. Az EA Playen kipróbálható volt a játék, illetve a készítők is készséggel válaszoltak az újításokkal kapcsolatos kérdésekre, így rengeteg mindent megtudtunk a játékmenet idei evolúciójáról és az új tartalmakról is, ezeket most mind meg is osztjuk veletek ügyesen.

Hirdetés

Kispályán vagyunk nagypályások

Az legszembetűnőbb újítás természetesen a már korábban leleplezett Volta mód, ami gyakorlatilag a kispályás foci visszatérését jelenti. Az alkotók igyekeztek leszögezni, hogy ennek a módnak az elkészítéséhez új kollégák csatlakoztak a FIFA-szériáért felelős csapatokhoz, így a Volta fejlesztése nem például a központi játékmenet további csiszolásától vett el erőforrásokat. A játékidőnket viszont lehet, hogy a hagyományos, 11v11 módtól rabolja majd el, ugyanis két külön része is lesz, amik közül az egyikbe hosszú órákat is beleölhetünk.

A Kick-off Volta módban a valódi profi klubok játékosaiból állíthatunk össze kisebb csapatokat, akikkel egy-egy különálló meccset nyomhatunk le, a Volta Worldben viszont minden meccsünkkel újabb jutalmak felé haladhatunk.

Egyrészt a minket képviselő játékos külsejét is az ízlésünkhöz alakíthatjuk, másrészt a FIFA 20 új játékmódjában saját pályánkat is kialakíthatjuk, ahol ellenfeleinket fogadjuk majd.

Hirdetés

Ez nemcsak azt jelenti, hogy a mi logónk díszeleg majd a kezdőkörben, hanem azt is, hogy a mi szabályaink szerint folyik a játék. A Volta módban ugye kapusokkal, vagy nélkülük folytatott 3v3-as meccseket is játszhatunk, vagy négy- és ötfős csapatokkal is egymásnak ugorhatunk. A World szekcióban pedig minden párharc két meccsből áll majd, így mindkét résztvevő játékos saját játékterén, az általuk választott szabályrendszerben lejátszhatunk majd egy-egy meccset, mielőtt kiderül, ki a jobb.  Saját avatárunkon kívül (akit a meccsek lejátszása mellett edzéssel is tápolhatunk) viszont egyik csapattársunkat sem fejleszthetjük majd közvetlenül, erre egy új rendszert vezetnek be a készítők: egy győztes Volta World összecsapás után lemásolhatjuk ellenfelünk valamelyik játékosát, így fejlődhet folyamatosan a teljes keretünk.

Mindenki játszik mindenkivel

Hirdetés

A Voltával kapcsolatban olyan apróságokat is elárultak a FIFA 20 alkotói, hogy kétfős helyi co-opban is játszhatunk majd benne és a férfi és női játékosok együtt játszhatnak egyazon csapatban. A játék megjelenésekor nem lesznek benne mikrotranzakciók, kizárólag  egy, játékkal gyűjthető fizetőeszközzel vásárolhatunk majd játékbeli cuccokat, végül megtudtuk azt is, hogy a Nintendo Switch-változatból kimarad az utcai foci, hiszen erre a platformra továbbra sem a Frostbite-motorral készült verzió, hanem a Legacy kiadás jelenik majd meg.

De ettől még az idei epizód nem alakul át FIFA Streetté, természetesen azok is megtalálják a számításukat, akik a hagyományos, nagypályás játék miatt szeretik a sorozatot.

Itt természetesen a foci szimulációjában nyúltak bele ismét bele az EA szakemberei, a sok különböző változtatás eredménye pedig az lett, hogy általánosságban lelassult a játékmenet és kevesebb, szuperhősökhöz illő megmozdulást látunk majd. Korábban például népszerű taktikának számított a cselek összefűzése, ami ellen a védők szinte alig tehettek valamit, de a FIFA 20-ban minden egymást követő trükkel egyre növekszik az esélye annak, hogy elhagyjuk a labdát. Ehhez hasonlóan sokkal nagyobb eséllyel tévesztenek célt a 180 fokos fordulást igénylő lövések és passzok, a kapáslövések, vagy éppen azok a fejesek, amik közben egy ellenfél is a közelben van.

Hirdetés

Ezzel és az MI által irányított védők nerfelésével az EA Sports kimondott célja, hogy több 1v1 szituáció elé állítsa a védőket és a támadókat is, ha pedig itt a labdát birtokolva sikerül viszonylag tisztára játszanunk magunkat (ahol a korábbinál jobban megmutatkozhat a tényleg villámgyors játékosok sebessége), sokkal jobb esélyünk lesz pontosan továbbadni a játékszert, vagy gólt szerezni. Viszont a védőket sem szeretnék tehetetlenné varázsolni, egy jókor elindított szerelési kísérlet után a korábbi részeknél jobbak lesznek az esélyeink a FIFA 20-ban, hogy meg is tartsuk a játékszert. A helyszíni beszámolók alapján a lassabb és átgondoltabb játékot támogatja majd a labda újfajta viselkedése is, ami lassabban mozog majd a pályán és némileg nehezebben kiszámítható lesz a mozgása, főleg, ha valamelyik játékos megcsavarja.

Összességében tehát focirajongóként arra érdemes számítanotok, hogy a FIFA 20 kevésbé engedi majd, hogy a szupersztárok emberfeletti képességeire támaszkodjatok, hanem jobban oda kell majd figyelnetek arra, hogy tudatos helyezkedéssel, vagy jól megvívott párharcokkal tényleg jó, tiszta helyzetbe hozzátok magatokat akciótok elindítása vagy folytatása előtt.

Szerintetek jó irányba mozdult el a FIFA?

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)