Hirdetés

Ezért lesz jobb a Counter-Strike 2, mint a CS:GO

|

A fejlesztők szerint a Counter-Strike 2 lesz a valaha volt legnagyobb előrelépés a franchise történetében. De mire alapozzák ezt?

Hirdetés

Tavaly, augusztus 21-én természetesen mi is megemlékeztünk a Counter-Strike: Global Offensive 10. születésnapjáról, leírtuk az elmúlt évtized néhány fontos történését, és közben azon is gondolkodtunk, mit tartogathat a jövő. Akkor még nem is sejthettük, hogy a Valve már javában készíti az új epizódot, amit meglepően jól tartottak titokban. Az első konkrét hírek csupán 1-2 héttel a hivatalos bejelentés előtt szivárogtak ki, a fejlesztők tehát tényleg törekedtek arra, hogy ők mutathassák meg először a játékot.

Ne rohanjuk azonban ennyire előre, mert ugyan a Counter-Strike 2-vel már egyre többen játszhatnak, és a fejlesztők is folyamatosan hibajavításokkal látják el, a CS:GO-nak van még néhány hónapja, mielőtt legacy epizóddá válik, és még egy major eseményt is megrendeznek benne a búcsú előtt. Mi lesz tehát a CS jövője?

Hirdetés

Búcsúzik a Global Offensive

A Counter-Strike: Global Offensive talán bizonyos szempontból mostohagyereknek tűnt a Valve játékkínálatában, a közösség azonban többnyire mindig kitartott, játékosok százezrei lépnek be mind a mai napig a lövöldébe. Teszik mindezt úgy, hogy az Operationök (ezek a CS:GO battle pass kiegészítői) iszonyatosan ritkán érkeztek, és akkor sem feltétlenül éreztük indokoltnak a hozzáadott tartalmak alapján az elkért árat. Leghamarabb az Operation Wildfire jött, erre "csak" 266 napot kellett várni, az Operation Hydra után azonban nem kevesebb mint 910 napig mintha elfelejtették volna a fejlesztők a Global Offensive-et.

A játék éppen a sokadig virágkorát éli, az elmúlt időszakban mi is többször beszámoltunk róla, hogy sorra dönti a saját rekordjait a közösség. Legutóbb már másfélmilliónál is többen voltak egyszerre bejelentkezve CS:GO-ba, ennél többen már csak a PUBG-t játszották egyidőben, bár a 3,2 milliós rekord egyelőre nincs lőtávolságban.

Azt talán kockázat nélkül kijelenthetjük, hogy Operation már nem fog érkezni a CS:GO-hoz, és jelentős tartalmi frissítés sem, hiszen a Counter-Strike fejlesztők túlnyomó többsége már a CS2-n dolgozik, az viszont kicsit fájó, hogy az e-sport szcénáját sem engedték méltó módon elbúcsúzni. 2023. május 13-án indul a Blast.tv Paris major esemény (ezek tulajdonképpen a CS-közösség világbajnokságai), ami egyértelműen az utolsó ilyen kaliberű rendezvény, a folytatás bejelentésével szinte egyidőben azonban bedobták az első CS2-es majort, ami ugyan csak 2024 márciusában kerül megrendezésre, akkor is némileg beárnyékolja a párizsi meccsek jelentőségét.

Miért hatalmas lépés a CS2?

Annak idején, mikor a Dota 2 megkapta a maga Source 2-es verzióját, a Counter-Strike közösség is várta volna a maga kis csomagját. A gond csak az, hogy amíg Gabe Newell a Dota versenyeken rendszeres vendég, CS majorre például évekig nem látogatott el. Ez persze alapvetően semmit nem jelent, mégis jól reprezentálta, melyik játékhoz hogyan állnak a Valve-nél házon belül.

A Counter-Strike 2-vel azonban végre, sok-sok év várakozás után a lövöldözős franchise szerelmesei is megkapják az a technikai előrelépést, amire sok éve várnak.

Sokak fejében egy olyan tévképzet született, miszerint a Source 2-re váltás valamilyen eget rengető újdonságot hoz majd, erről azonban nincsen szó.

Mégis, a Source 2 tényleg a legjobb dolog lehet, ami valaha történt a szériával, el is mondjuk, hogy miért.

Egészen más a fejlesztői hozzáállás

A Counter-Strike: Global Offensive-vel kapcsolatban sokszor lehetett hallani, hogy a játék kódja  átláthatatlan spagettivé vált az évek alatt, emiatt pedig aki csak tehette, inkább lelécelt, hogy más játékkal foglalkozzon. Egy időben arról is pletykáltak, hogy a CS:GO-t konkrétan 3-4 ember tartja életben a Valve-en belül, ami egészen elkeserítő annak tudatában, hogy a legrosszabb időszakokban is sokszázezer ember játszott vele nap mint nap. Pár éve a fejlesztőkhöz állítólag közel álló források azt állították, hogy a forráskód szörnyű állapota miatt sincs napirenden a Source 2-re való átállás.

Szerencsére úgy fest, hogy ez túl sötét jóslat volt, és a Counter-Strike 2-vel kapcsolatban látszólag egészen más a hozzáállás. Nyilván messzemenő következtetéseket még nem vonhatunk le a limitált tesztidőszak tapasztalatai alapján, de okkal feltételezhetjük, hogy a Valve ezúttal sokkal okosabban csinálja, és egyfelől törekednek majd arra, hogy a kódot rendezetten és tisztán tartsák, ezzel "jövőállóvá" téve a projektet, másfelől pedig egy új játékon, aminek rendkívül nagy a bázisa, biztos sokkal több fejlesztő is szívesen dolgozik. Ez tulajdonképpen garancia arra, hogy a jövőben ne fordulhasson elő olyan, hogy egy a játékot teljesen játszhatatlanná tevő hiba akár napokig kínozza a közösséget.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A CS2-vel kapcsolatban hallani egy anekdotát, miszerint egy 10 órás tesztelés után a fejlesztőknek jelezték (még zárt körben), hogy a hangok furcsák, azok iránya sokszor megtévesztő. A rendkívül hosszú, terhelt napok után ahelyett, hogy szünetet tartottak volna, a Valve emberei nekiálltak és egész éjszaka a Source 2 hangtechnikáján dolgoztak, így a következő reggelre sikerült minden hibát javítani. A már nyilvánosan zajló Limited Test során is előkerült egy olyan konzol parancs, amivel még rangsorolt meccsen is bekapcsolható volt egy kvázi wallhack mechanika, ezt mindössze pár óra alatt javították. Ez elég bíztatóan hangzik, lássuk be.

Sokkal nagyobb szabadságot kap a közösség

A Counter-Strike: Global Offensive-ben, meg úgy általában az összes kompetitív shooterben, a versengő mód a legnépszerűbb, az, ahol a játékon belüli rangunkat javíthatjuk, vagy pusztíthatjuk le a végtelenségig. Ettől függetlenül sokezer ember játszik a közösségi szervereken is, ahol például LEGO várakban vadásznak egymásra AWP-vel, börtönben játszanak szerepjátékot, vagy szűkített pályán gyakorolják bizonyos pozíciók megvédését, vagy épp letámadását.

Ezen a téren már a Global Offensive sem volt rossz, amíg azonban 2012-ben megjelent játékban csak pályákat csinálhattunk, a Counter-Strike 2-ben minden jel arra mutat, hogy mod támogatás is lesz, ami egészen új fejezetet nyithat meg a kreatív közösségek számára, hiszen 

a közösségi szervereken mások lehetnek a játékosmodellek, a fegyverek, a hangok, minden teljesen átalakíthatóvá válik, hasonlóan mint ahogy a Garry's Mod működik, csak épp a Counter-Strike 2 mechanikáival.

A Valve ezenfelül azt ígéri, hogy minden eddiginél könnyebbé és elérhetőbbé teszi a pályaszerkesztőt is, amivel már az is elkészítheti majd álmai játszóterét, aki eddig a Source korszerűtlen és nehézkes kezelőfelülete miatt nem akart ilyesmibe belevágni.

A Counter-Strike 2 hosszú évekig tündökölhet

A franchise 2004-ben váltott a Source engine-re, a Counter-Strike: Source-szal. A Global Offensive-vel tovább fejlesztették az élményt, a Valve első generációs motorja viszont bárhogy számoljuk, már 19 éve hajtja a sorozat epizódjait. Azzal, hogy a fejlesztők tulajdonképpen az alapoktól építették újra a játékot, egyértelműen bizonyítja, hogy időtállónak tervezik, olyannak, amivel sok-sok évig lehet majd számolni, olyannak, amit könnyedén tudnak formálni és frissíteni.

Ezt támasztják alá a bejelentéskor is kiemelt újdonságok, amik fontosak, mégsem akkora léptékűek, hogy az bárkit elijesszen, sőt:

  • Sub-tick rendszer: A CS:GO közössége már évek óta könyörög a Valve-nek, hogy vezessék be a külsős szolgáltatóknál már sok ideje jól működő 128 tickes szervereket. Helyette azonban (legalábbis a fejlesztők szerint) egy hatékonyabb módszert sikerült kifejleszteni. A tesztidők tanúsága szerint vannak még vele gondok, de nyár végéig már bőven van idő kipofozni a működést.
  • Alaposan átalakulnak a pályák: A fejlesztők nem bízták a véletlenre, nem csak a CS:GO pályáit, hanem korábbi játéktereket is elővettek, hogy azokat a feledés homályából kiemelve, teljesen megújítva, visszadobják a mélyvízbe. Vannak mapok, amik csak finomabb ráncfelvarrást kapnak, a régebbiek pedig szinte teljesen átalakulnak, a modern elvárásoknak megfelelően. Még a végén Cobblestone-t is visszakapjuk.
  • Megváltozik a füst működése: A füstgránát a CS egyik legfontosabb eleme, egyidős a sorozattal, és többnyire ugyan úgy működik a kezdetek óta. A védekezők a kör eleji gyors letámadások megakadályozására és a pontjaik védésére, míg a támadók a lerakok elfoglalásakor és a bomba megvédésére alkalmazzák. A CS sorozat számos emlékezetes jelentében is fontos szerepet vállaltak a füstgránátok, a ninja defuse (mikor valaki füstben állva szedi fel a bombát) azonban már sosem lesz olyan, mint régen. A CS2-ben a füstöt egy gránát lökéshullámával szét lehet túrni, és ugyan visszanyeri a formáját, a lyukas másodpercekben mindenki lelepleződik.

Megértjük, ha valaki egyelőre szkeptikus a CS2-vel kapcsolatban, azonban nem szabad figyelmen kívül hagyni a számos jelet, melyek mind arra mutatnak, hogy egy nagyon jól átgondolt és igényes folytatás vár ránk, aminek a tesztelése publikusan zajlik, hogy még transzparansebb legyen a fejlődés folyamata.

Izgatottan várjuk, hogy mi is fejest ugorhassunk az élményben, addig is azonban mindenkinek azt javasoljuk, hogy porolja le a régi config fájlját, állítsa be a számára legkényelmesebb felbontást, és kezdjen gyakorolni, mivel a Counter-Strike 2 zökkenőmentes költözést ígér, amikor nyár végén megjelenik.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)