Hirdetés

Egy kutatás azt vizsgálta, milyen hatással vannak a környezetre az új konzolok

|

A PlayStation 5 és az Xbox Series X|S is körülbelül annyi energiát fogyasztanak, mint egy tévé.

Hirdetés

Nemrég a PC World megpróbált utánajárni, hogy mennyire környezetszennyező gamerek lenni, és megmérni a legnépszerűbb videojátékok karbonlábnyomát. Hasonlóra volt kíváncsi a Natural Resources Defense Council, az amerikai éghajlatváltozással foglalkozó nonprofit szervezet is, ám ők nem általánosságban a játékokról készítettek tanulmányt, hanem a PlayStation 5 és az Xbox Series X|S környezeti hatásairól. 

A szervezet megállapította, hogy mindkét konzol nagyjából 160 és 200+ watt közötti energiát fogyaszt - többet, mint az előző generációs masinák. Nagyjából ugyanannyira van szükségük, mint a televíziónak, amibe csatlakoznak és amely méretétől függően 120-200 wattot használ.

Ha a konzolok alacsony energiafogyasztású vagy készenléti állapotban vannak, akkor viszont szignifikánsan kedvezőbbek ezek a számok: az NRDC szerint ezekben az állapotokban mind a PS5, mind az Xbox Series X|S kevesebb, mint 1 wattot igényelnek (ez persze függ a konzolok beállításaitól, például az Xbox esetében az "Instant On" funkciótól is).

Hirdetés

Összehasonlításképpen a fogyasztási lista: 

PlayStation 5: 50-220 watt
Xbox Series X: 45-220 watt
Xbox Series S: 25-100 watt
Nintendo Switch: 10-18 watt
PlayStation 4 Pro: 75-160 watt
PlayStation 4 Slim: 55-110 watt
PlayStation 4: 90-150 watt
Xbox One X: 65-180 watt
Xbox One S: 35-90 watt
Xbox One: 70-120 watt

A CNET korábbi jelentése már nem a konzolokra, hanem a velük eltöltött játékórákra fókuszált: szerintük ha 100 ezer PlayStation 5 tulajdonos végigjátssza a Marvel's Spider-Man: Miles Morales 15 órás kampányát, akkor a kibocsátott szén körülbelül 230 tonnára rúg, ami nagyjából 45 autó éves kibocsátásának felel meg.

Számításaik alapján csak egy órányi Miles Morales gameplay megegyezik egy okostelefon tizennyolcszoros feltöltésével, és ha 70 millió PS5-játékos csak heti két órán keresztül hódol a szenvedélyének egy AAA-exkluzívon keresztül, akkor azzal több, mint 1,1 millió tonna szén-dioxid keletkezik (hasonló számokra kell gondolnunk az Xbox esetében is). 

A CNET egyébként más videojátékokat is letesztelt, és míg a Dead Cells jól szerepelt, addig a The Legend of Zelda: Breath of the Wild és a Fortnite már kevésbé: előbbi 2,3 autó egyéves szén-dioxid egyenértékét generálná, ha 100 ezer ember 15 órán keresztül játszana vele, utóbbi pedig 170 és 220 watt közötti energiát emészt fel PS5-ön és Xbox Series X-en egyaránt (Nintendo Switchen és Series S-en barátibb, ott mintegy 14 és 76 watt közé tehető a fogyasztása). 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)