Hirdetés

Egy új kutatás szerint a Fortnite barátságosabbá tesz

|

És még csak nem is az Epic Games finanszírozta a felmérést.

Hirdetés

A videojátékok kapcsán különböző társadalmi csoportokban különböző sztereotípiák élnek. Az idősebb "laikusok" körében például még mindig népszerű az a többször cáfolt tévhit, hogy a játékok erőszakossá, vagy ostobává tesznek, de a gamereknek sem kell messze menniük: mi az egyes címek mentén vagyunk hajlamosak sztereotípiákat felállítani.

A Fortnite-közösségről például gyakran minősíthetetlen hangnemben kommunikáló, toxikus gyerekekre asszociálunk, de az izraeli Baruch Ivcher School of Psychology friss kutatása most arra jutott, hogy az Epic építkezős lövöldéje a pszichológia szintjén éppen hogy ellentétes hatást válthat ki a játékosokból.

Hirdetés

A "Fortnite társadalmi paradoxon: Az erőszakos, kooperatív többjátékos videojátékok hatása a gyermekek alapvető pszichológiai szükségleteire és proszociális viselkedésére" című publikáció a nagy múltú tudományos kiadó, az Elsevier platformján jelent meg.

Szerzői összesen 845, 9-12 éves gyermek bevonásával vizsgálták, hogy a Fortnite erőszakos co-op és single játékmódjai milyen hatással vannak a játékosok közösségben tanúsított viselkedésére (pl. barátságosságára) és erőszakosságára. A gyerekeket több csoportra osztották, és mindegyikük 150 dollárt kapott a részvételért.

Az egyik csoport társakkal együttműködve gyilkolászott a Fortnite-ban, egy másik viszont békés, hagyományos flippert játszott. A kutatók arra jutottak, hogy a Fortnite-csapat tagjai végül hajlamosabbak voltak másokra áldozni az idejükből, vagy akár pénzt is adományozni, mint a magányos flipperezők.

Ennél viszont meglepőbb, hogy akkor még inkább így alakult az eredmény, amikor egyedül játszó Fortnite-ozók viselkedését vetették össze párosban flipperezőkével. A vizsgálat továbbá azt is kimutatta, hogy Fortnite-csoportok tagjai összességében pozitívabb érzelmekről számoltak be.

A kutatók mindebből arra következtetnek, hogy a társadalmi kontextus és a pozitív pszichológiai tapasztalatok jobban befolyásolták a résztvevők proszociális viselkedését, mint a játék formális tartalma. Ezzel pedig újabb pluszpontot írhatunk be a játékoknak a problémamegoldás és a finommotoros készségek fejlesztése mellé.  

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)