Hirdetés

"Ha a sport össze van kötve egy játékkal, sokkal jobban élvezem" - Pamkutya interjú

|

A debreceni PlayIT-en a Chio Mozdulj Gamer mozgalom részesei volt a Pamkutya két tagja, Béla és Pista is, akikkel aztán beszélgettünk arról, hogy mi a baj a versenysportokkal, milyen az új klipjük és hogyan lehet a VR a jövő.

Hirdetés

Idén még több helyen, még több embernek hozza el a mozgás örömét a Chio Mozdulj Gamer mozgalom, így nem csoda, hogy egyre nagyobb figyelmet kap a GameStar és a PlayIT közös akciója.

A debreceni PlayIT-re kitelepült Chio Mozdulj Gamer területén például már a Pamkutya - Béla és Pista - is vállalta, hogy laser tagben mérik össze erejüket egymással és persze más játékosokkal csapatba verődve. Egy órányi kőkemény harc után nem akartuk beszélgetéssel kínozni őket, de később sikerült velük összehozni egy interjút, hiszen kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen játékosok, milyen sportolók, és új klipjükről is beszélgettünk velük egy kicsit.

GameStar: Új paródiátok elég népszerű, még Majka is azt mondta, hogy ez nagyon jó volt, srácok. Kaptatok már korábban is visszajelzést az eredeti zene előadójától?

Béla: Igen, pont Majkától. Nem közvetlenül, mert személyesen még sosem beszéltünk vele, de visszajutott hozzánk, hogy például a Belehalok paródiánkat annak idején szerette nagyon. Úgyhogy valószínűleg azóta bír minket, ezért is volt a szokásosnál könnyebb elintézni ezt a paródiát.

Pista: Szerencsére egyébként most már annyira nézettek a videóink, hogy a magyar előadók általában reagálnak a Facebookon. Halott Pénz is, Wellhello is megosztotta már a paródiákat, szóval jó a viszony.

Béla: Annyira biztos nem utálták.

GS: El tudjátok képzelni, hogy egyszer az eredeti előadókkal közösen csináljatok egy paródiát?

Béla: Hát, ki tudja? Lehetséges még ez is, igen.

GS: Van már tervetek a következőre? Amikor kész van egy paródia, utána mennyi pihenőidőt adtok magatoknak?

Pista: Régebben úgy volt, hogy miután kiadtuk a paródiát, kellett gyakorlatilag egy hónap, hogy kicsit feldolgozzuk, és kipihenjük magunkat, utána nagyon lassan kezdtünk bele a következőbe. Emiatt igen ritkán adtunk ki paródiákat; most próbálunk arra fókuszálni, hogy amikor kijön egy klip, már másnap a következőn kezdjünk dolgozni, hogy valamivel gyakrabban jelenjenek meg videók.

Béla: Már megvan a terv a következőre, és készülünk is rá.

GS: Lehet ezt tervezetten csinálni? Összehívtok egy meetinget házon belül, hogy üljünk le és gondolkodjunk azon, mi lesz a következő lépés, vagy csak egyszerűen jön egy ihlet?

Béla: Az alapötlet az ihletes. Hallgatjuk az eredeti zenét, nézzük a klipjét, aztán valahonnan remélhetőleg beugrik egy ötlet, ami illene ahhoz a számhoz, és vicces is lenne. Utána összehívjuk kétszemélyes meetingünket, és megpróbáljuk kitalálni, hogy tényleg jó ötlet-e, mit lehetne még beletenni, ha túl egyszerű a felvetés, akkor kicsit próbálunk rajta csavarni. És akkor szép lassan elkezd kialakulni.

GS: Gondolom ezután jön a technikai tervezés, a segítségkérés. Azt is elkezditek átgondolni az elején, hogy kit hívtok fel? Ez egy projekttervezés szintű munka?

Béla: Mondhatjuk úgy, de nagyrészt fejben történik. Nem írjuk le, a fejünkben van, hogy ki miben tud segíteni.

Pista: Már a szöveget is úgy írjuk, hogy tudjuk, képileg mit tudunk megcsinálni. Ha például kell egy drón, akkor Sanyi barátunknak szólunk, szóval már úgy találjuk ki az alapötletet, hogy megvalósítható legyen.

Béla: Ha meg már tényleg nem megvalósítható (mint például a Rakpart paródia), akkor kitaláljuk, hogy utómunkában meg speciális effektekkel mit tudunk létrehozni mégis.

GS: Wellhello paródiátok kifejezetten a gamereket vette célba. Akkor hogyan döntöttétek el, miképpen nyúltok hozzá a gamertémához? Ti magatok mennyire tartjátok magatokat gamernek?

Béla: Egyszerre nyúltunk óvatosan a témához és akartunk egy kicsit mégis belemenni keményebben is. Nagyon nehezen hoztuk össze, de úgy néz ki, sikerült, mert aki nagy gamer, az is úgy érezte, hogy nem bántó a zene, de aki úgy véli, egyesek túlzásba viszik a számítógépezést, az is megtalálta a szövegben, amit ő gondol. Úgy hisszük, ez nagyon jól sikerült.

GS: És a visszajelzések is ezt mutatták?

Béla: Nagyon jók a visszajelzések, igen, abszolút.

GS: Mit gondoltok egyébként arról, ha valaki nagyon sokat gépezik, de azért, mert esportoló akar lenni vagy versenyszerűen szeretne játszani. Hogy látjátok, lehet különbséget tenni játékfüggő és tudatosan sokat játszó gamer között?

Béla: A versenysportokról - hogy esport vagy hagyományos értelemben vett testmozgás, az mindegy - alapból nem túl jó a véleményem. Egy sport addig jó, amíg szórakozás marad, utána viszont már - értem én, hogy lehetnek eredmények, de - káros az ember életére.

GS: Ha csak szórakozás a sport, akkor szerinted jó dolog, hogy a Chio Mozdulj Gamer pont a szórakozás részét fogja meg az egésznek?

Béla: Abszolút, ezért álltunk mi is mellé, ezért szálltunk be ebbe a dologba, mert nekünk is tetszik az alapötlet.

Pista: Igen, Debrecenben is az volt jó a lézerharcban, hogy nem volt versengés, csak egy óráig jól éreztük magunkat. Szóval nem versenysportnak tűnt, és ezt mi támogatjuk.

GS: És ti hogyan mozdultok meg? Akár sportról, akár szabadidős tevékenységről van szó, ha éppen nem Pamkutyaként dolgoztok, akkor mit szerettek csinálni igazán?

Béla: Azokat a sportokat kedvelem, amelyek egyszerre játékok is. Futni nem szeretek, mert rettenetesen unalmas, és csak arra figyelek, hogy milyen fáradt vagyok. Ha viszont össze van kötve egy játékkal, sokkal jobban élvezem. Squasholni szeretek talán a legjobban, zseniális sport.

Pista: Azt én is szeretem. Foci is bármikor jöhet, épp a játékossága miatt, de a nem tipikus sportok közül például a hegymászás (nem a Mount Everestre kell gondolni) mozgat meg; nagyon szeretek szép, magas hegyeken túrázgatni. Ha elutazom, mindenképpen beleillesztek a programba egy napot, amikor csak sétálgatok a hegyekben.

GS: Amikor játszotok - gondolom, azért játszotok időnként -, akkor milyen címek jöhetnek szóba? Komolyabb játék is meg tud mozgatni titeket, vagy csak a móka a fontos?

Béla: A Rocket League-re nagyon ráfüggtünk mind a ketten. Régen mélyedtem már bele valamilyen single player vagy történetorientált címbe, mostanában inkább csak bizonyos időszakokra köt le egy-egy játék. A Rocket League előtt a Hearthstone-nal játszottam, valamint a Kerbal Space-szel, abban nagyon profi vagyok.

Pista: Mostanában nagyobb játékokkal nem játszom, régen nagyon sokat warcraftoztam. Még nem is a WoW-val, hanem inkább a Warcraft 3-mal. Vártam a Warcraft filmet is nagyon.

GS: Hogy látjátok, a gamerek tényleg mozgásszegény életmódot élnek? Nektek mi a tapasztalatotok?

Béla: Egyelőre mozgásszegény, de ahogy a VR-cuccok fejlődését elnézzük, ki tudja, lehet, hogy ez lesz hamarosan a legtöbb mozgást igénylő szórakozás.

GS: Lehet, hogy megismétlődhet az a forradalom, ami a Wii, a Kinect és a Move korában lezajlott?

Béla: Szerintem igen. A HTC Vive-ot ki tudtuk próbálni a PlayIT-en, és én abban tényleg nagy lehetőséget látok így, hogy a kezedben is van két érzékelő.

Pista: Nekem van itthon Kinectem, de nem lehet összehasonlítani a HTC Vive-ot és a Kinectet. Annyival jobb ezzel a sisakkal a játékélmény, hogy szerintem ez forradalmasítani fog mindent. Nem most, több éven belül, de biztos, hogy széles körben elterjed. Nagyon kíváncsian várom, elég izgalmasnak tűnik a helyzet.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)