Hirdetés

A legvidámabb barakk – kipróbáltuk a The Settlers-t

|

A Ubisoft stratégiai játékának a jelek szerint sikerült kimászni a fejlesztői pokolból, és ha minden jól megy, sok új rajongót szerez majd az RTS műfajnak.

Hirdetés

A 2018-as gamescomon már láttunk egy élő demót a számozást elhagyó, egyszerűen csak The Settlers címmel érkező rebootról, és akkor úgy tűnt, egész közel van a megjelenés. Egy évvel később, a 2019-es gamescomon reálisnak látszott, hogy még abban az évben rárepülhetünk, de a Blue Byte (ami azóta már Ubisoft Düsseldorf) több időt kért a kiadótól. Aztán a projekt eltűnt a süllyesztőben, és senki nem tudta megmondani, mire számíthatunk - egészen mostanáig.

Hirdetés

Az elmúlt napokban egy zárt béta keretein belül próbálhattuk ki a játék skirmish módját 1v1 és 2v2 párbajokban. De mielőtt a konkrét élményekről mesélnénk, vegyük át nagyvonalakban, mire is számíthatunk a The Settlerstől.

A vas és acél országa

A játékban három merőben eltérő frakció közül választhatunk, melyek mindegyike egyedi játékstílust kínál. Nemcsak passzív bónuszokat nyújtanak például a gazdálkodásra, hanem speciális képességekkel rendelkező egységekkel is rendelkeznek. A 13 pályából álló kampány során alaposan megismerkedünk majd velük és a játék alapjaival, hogy aztán belevethessük magunkat az 1v1, 2v2 vagy 4v4 küzdelmekbe az MI vagy más játékosok ellen. Ha mindez nem lenne elég, kapunk egy Onslaught módot is, ahol gyakorlatilag a skirmish pályákon kell helytállnunk, csak épp nehezített, előre beállított feltételekkel. A látványt CGI átvezetőkkel is megtámogatták, így lesz miben gyönyörködnünk, miközben a kampány folyamatosan nehezedő kihívásait próbáljuk teljesíteni.

A The Settlers középpontjában egyértelműen a logisztika áll, ez fogja össze a gazdasági és háborús oldalt is. A falunk kezdetben csak pár tucat, de rövid időn belül akár több száz fősre duzzadó lakosságának nagy részét nem mi irányítjuk, azonban továbbképezhetjük őket: közülük kerülnek ki az épületek felhúzásához és terjeszkedéshez szükséges elengedhetetlen mérnökök, valamint a képzett katonák és támogató egységek.

A nyersanyagokat gyakran több lépésben fel kell dolgozunk, hogy igazán értékesek legyenek akár a kereskedelem, akár a saját iparosaink számára. A búzát például megtermelik a farmon, a malom leőrli, a pék pedig kenyeret süt belőle, de a fegyverkovács előtt is 3-4 különböző gyártási folyamaton megy keresztül az acél, mielőtt karddá válik. Ha a szükséges épületeket nem a megfelelő ütemben húzzuk fel, könnyen kialakulhat egy olyan problémás helyzet, ami lelassítja a termelésünket.

Hol a fa, főnök?

A másféle stratégiai játékokban tapasztaltaknak bizony szokni kell majd egy ideig, hogy a The Settlersben nem csak úgy maguktól történnek a dolgok, nem elég egyszerű töltőcsíkokat bámulni. Ha fel akarunk húzni egy épületet (amit csak a már elfoglalt területen tehetünk meg), akkor odamennek a mérnökök és szépen felépítik... már ha a munkások odaértek a szükséges építőanyaggal, mert addig csak malmoznak. Mindent szépen hozni-vinni kell a központi raktárból az építkezésre, a feldolgozó üzemekbe, vagy épp a kikötőbe, és ha mondjuk a 100 emberünkből 70 már a határra cipeli épp a fát egy őrtoronyhoz, akkor csak jóval kevesebben tudják a ládákat felpakolni az export hajóra, ami így nem fog tudni kihajózni időben.

Ebből adódóan folyamatosan egyensúlyoznunk kell, mert ha túl gyorsan kezdünk el terjeszkedni, annak az lesz az eredménye, hogy semmi nem fog időben megépülni, elfogy az alapanyag és beragadunk. A próbaidőszak alatt kétszer is belefutottam abba, hogy a rendelkezésre álló területen kivágtam az összes fát, már lepakoltam egy csomó épületet és feléltem a tartalékaimat, így aztán nem tudtam érdemben újraindítani a fakitermelést. Ha nem megfelelő az úthálózat, akár hosszú perceket is veszíthetünk, míg odaér a nyersanyag a határra, úgyhogy érdemes ezt szem előtt tartani már az építkezéskor.

Ennek köszönhetően viszont tényleg a részei vagyunk a játéknak. Nem csak zúgnak bele a hangeffektek a nagy semmibe, hanem mindenre ráközelíthetünk és megfigyelhetjük, hogyan edzi valaki magát katonává, vagy hogyan szerelnek a szamár mögé egy kocsit. A meseszerű grafikának és a tündéri animációknak köszönhetően bőven van miben gyönyörködni. A játék alatt egyébként ugyanaz a Snowdrop motor dolgozik, ami a The Divisiont is mozgatja.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Nem kell már sokat várni

A halasztás egyik oka minden bizonnyal az volt, hogy a fejlesztők elsőre túl nagyot álmodtak. A 2018-as beszámolómban, még arról meséltem, hogy a munkások egy fárasztó nap után a piacon válogatnak a gyümölcsök közt, és ha sokáig nem megfelelőek a körülmények, fellázadnak, az ellenfél keblén keresnek támaszt. Nos, ebből az ég világon semmit nem láttam a bétában, néhány rendszert minden bizonnyal kivettek, hogy követhetőbb maradjon a játék.

Egyelőre elég sok a kérdés a The Settlers kapcsán, úgyhogy csak remélni tudom, hogy a kampány valóban izgalmas lesz, a többjátékos meccsekre pedig kapunk annyi tartalmat, ami hosszú ideig életben tartja a játékot. Én mindenesetre izgatottan várom a megjelenést, ami március 17-én esedékes, kizárólag PC-re. Ha belenéznétek megjelenés előtt a játékba, január 20-24 között lesz még egy zárt béta, amire már jelentkezhettek a TheSettlers.com-on.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)