Hirdetés

Szinte új játékot varázsol az Elite: Dangerousből a Guardians frissítés

|

A Horizons című Season Pass következő állomásaként érkezik az Elite: Dangerous 2.2-es frissítése, ami nem csak több, fontos új feature-t hoz majd a játékba, hanem a már meglévő funkciókon is rengeteget javít majd. A gamescom keretében néztük meg, mit jelent mindez.

Hirdetés

A No Man's Sky megjelenésével és a Star Citizen fenyegetésével szemben az Elite: Dangerous is komoly fegyverkezési versenybe kezdett, a Horizons című season passzel pedig az újjáéledt űrszimulátoros műfaj élmezőnyében maradhat a játék. A gamescomon a Frontier munkatársaival beszélgettünk a Horizons következő állomását jelentő Guardians frissítés tartalmairól.

Ezekből pedig akadt bőven, de az első és legfontosabb a hajókról indítható vadászok bekerülése. Ezek a kicsi, általában rajban támadó hajók segíthetnek a nagyobb, általában nem harcra kitalált hajók megvédésében is, így például talán kevésbé kell félnünk, ha kereskedőhajónkat elfogják csillagközi utazás közben. Az Elite: Dangerous legújabb hajóit úgy alkották meg a fejlesztők, hogy komoly sebzést tudjanak okozni, de maguk sérülékenyek legyenek. A már-már feláldozhatónak tekinthető hajókat így - a megfelelő nyersanyagok birtokában - akár újra is termelhetjük egy-egy csata hevében is.

A Guardians frissítés megjelenésekor három különböző modellből választhatunk majd, de akár különböző festésekkel és loadoutokkal is testreszabhatjuk őket. A három típus között lesz egy, ami kicsit több sebzés elviselésére lett kitalálva, egy, amelyik a sebességre és a még nagyobb sebzésre épít, míg a harmadik típust választva elképesztő manőverező képességekre tehetünk szert. Ugyanis a kiküldhető vadászokat akár mi magunk is vezethetjük, ilyenkor fő hajónknak csupán alapvető utasításokat adhatunk, viszont attól nem távolodhatunk el nagyon. Ha viszont szeretnénk növelni a hatékonyságunkat, az Elite: Dangerous kikötőinek új funkcióját kihasználva legénységet, azaz extra pilótákat is bérelhetünk fel magunk mellé, akiknek már többféle utasítást is adhatunk, de fő hajónkon maradva is feltalálják magukat.

Akár kezdésképp is szerezhetünk viszonylag magas rangú harcosokat, de jobban járunk, ha mi magunk fejlesztjük fel új társunkat, ugyanis ekkor kisebb részt követelnek maguknak a zsákmányból. A Frontier azt szeretné, ha ezekre a pilótákra (akikből maximum három lehet a csapatunkban, de egyszerre csak egyikük aktív) is saját személyiséggel rendelkező karakterekként tekintenénk, amiben segít az is, hogy nem veszítjük el őket, ha kilövik a vadászukat, csak akkor, ha fő hajónk válik az ellenséges tűz martalékává. Mindez egyébként valószínűleg a Horizons későbbi feature-ét, a több játékos által irányított hajókat hivatott előkészíteni, bár a fejlesztők kitérő válasza alapján ezt még korai lenne biztosra venni.

A másik nagy újdonság a személyszállítás, mint karrieropció bevezetése. Bár néhány, már korábban az Elite: Dangerousben található hajó is alkalmas erre a feladatra - például az Orca -, egy egészen új modellt is kapunk, ami a Beluga névre hallgat. Természetesen a készítők az új küldetések esetében is a változatosságra törekednek, így lesznek rövidebb és hosszabb fuvarjaink, illetve egészen meglepő utasaink is. A kliensek között lehetnek akár bűnszervezetek vezetői, egy háborús övezetből menekülők, vagy éppen oda tartó katonák, ahogy VIP típusú vendégekre is számíthatunk.

Nekik akár különleges igényeik is lehetnek, amik egy bizonyos italfajta beszerzésétől a hatóságok elkerülésén át akár egy harci zónán való átrepülésig is terjedhetnek. Ezek teljesítéséért természetesen pénzbeli bónuszok üthetik a markunkat, de ugyanígy akár büntetéseket is összeszedhetünk. Ennek a legextrémebb fajtája az, ha a menekülőkapszulával fizetés nélkül távoznak az utasok. Köztük egyébként lesznek hétköznapi turisták is, ami azért érdekes, mert az Elite: Dangerous is rengeteg új helyszínnel gazdagodik. A látványosságok helyének kiválasztásában és a hozzájuk kapcsolódó történetek megírásában pedig a közösség is segített.

Az igazi meglepetést a prezentáció végére tartogatták a Frontier munkatársai, addig viszont rengeteg olyan apróság is szóba került, amik sok korábbi funkción javítanak majd. Például rengeteg újfajta űrállomás kerül be az Elite: Dangerousbe, amiknek a belső terei is sokkal változatosabbak lesznek, így valódi egyénisége lesz egy-egy kikötőnek. Egy, az iparra épülő állomásra betérve például teljesen más látvány fogad majd, mint egy luxus lakóövezetben.

A Guardians megjelenése után sokat egyszerűsödik a pilóták élete is, ezentúl ugyanis nem kell másik rendszerbe utaznunk, ha egy ott tárolt hajónkat szeretnénk magunkhoz venni, ahogy némi jutalékért cserébe egy szervezet a máshol meglévő büntetéseinket is befizeti, vagy jutalmainkat is felveszi helyettünk. Az útvonaltervek készítése közben különböző szűrőket is használhatunk majd, ahogy egy másik csillaghoz való ugrás előtt is felmérhetjük, mennyire biztonságos számunkra az adott rendszer. A könnyedséget jelentő fejlesztések mellett új tartalmak (például különböző relikviák és romok) kerülnek a bolygók felszínére is és bizonyos csillagtípusok is tudományosan meglapozott csóvákat kapnak majd.

Viszont a fejlesztők még egy nagy meglepetést tartogattak számunkra. A zárt ajtók mögött levetített teaser videó gyakorlatilag megerősítette, hogy hamarosan egy idegen faj érkezik az Elite: Dangerousbe (amivel kapcsolatban már sok nyomot felfedezett a játék közössége) és mivel egy emberi hajó roncsai mellett lebegett az alien, valószínűleg nem barátkozni jönnek majd az új szereplők. Oké, várjuk őket szeretettel...

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)