Hirdetés

Egy pezsgő kalózvilágot ígérnek a Sea of Thieves fejlesztői

|

Mike Chapman, a Sea of Thieves vezető dizájnere tárta elénk saját és csapata rendkívül ambiciózus terveit a gamescomon. Ha pedig ezeket sikerül valóra váltaniuk, egy nem akármilyen kaland áll előttünk.

Hirdetés

Bár a játékmenetet is mutató videók és a kipróbálható változatok is rengeteget mutattak a Sea of Thieves PvP aspektusából, a játék fejlesztői arról biztosítottak minket a gamescomon tartott előadásukban, hogy komoly hangsúly kerül majd a kooperatív részre is a Rare nagy visszatérését jelentő kalandban. Mindezt ráadásul néhány rendkívül bátor dizájndöntéssel szeretné kivitelezni a brit csapat.

Ezek közül talán a legdrasztikusabbnak az tűnik, hogy nem lesz egyetlen olyan hajó sem a játékban, amiket NPC-k irányítanának. Így ugrik az is, hogy más játékosok zavaró jelenlététől mentesen, szólóban, vagy csak a barátainkat beengedve éljük át a Sea of Thieves izgalmait. Persze nem kell pánikolni, lesznek azért nemjátékos karakterek, elsősorban a tavernákban és kikötőkben, ahogy egyedül sem lesz értelmetlen a játék, hiszen egy megfelelően kis hajót magunkban is elkormányozhatunk majd. Mike Chapman elmondása szerint viszont erre szükség volt ahhoz, hogy megőrizzék azt az érzést és izgalmat, hogy minden egyes hajó, amivel találkozunk (ez pedig nem fog a tervek szerint túlságosan gyakran megtörténni), egy másik játékosé.

Ha már itt tartunk, az is kiderült, hogy minden játékos lehet hajótulajdonos és más kapitány legénységének tagja is, a készítők pedig azt szeretnék, ha gyakran váltogatnánk a két szerepkör között. A legénység tagjai egyébként egyenlően részesülnek a zsákmányból és végül a zendülés lehetőségét is elvetette a csapat. A Sea of Thieves egyik prototípusában kipróbálták ugyan, hogy szórakoztató lenne-e fellázadni a kapitány ellen, de mint kiderült, minden alkalommal, amikor valamilyen értékes cuccot megszerzett a csapat, rögtön elindult a belharc.

Ugyan egyfajta betyárbecsület és egy legénység tagjai közötti összetartás koncepcióját folyamatosan meg szeretnék tartani a készítők, más hajókkal nem árt majd óvatosnak lenni. Így lehetnek majd feszült pillanatok, ha meghallunk valakit beszélni a játékbeli voice chaten, ugyanis míg saját legénységünk tagjait bármilyen távolról halljuk, addig a többi hajón szolgálókat csak egy bizonyos távolságon belülről. Ja és annak sem kell félnie, aki nem szeret mikrofont használni, ugyanis lesz egy csomó beépített nonverbális kommunikációs eszköz is, amikkel kontextusérzékeny üzeneteket küldhetünk a csapattársainknak.

De hasonlóképp a Sea of Thieves más hajóin szolgálók felé is kifejezhetjük a baráti szándékunkat, például ha a jó néhány nálunk lévő tárgy közül egy korsó italt vagy egy hangszert veszünk kézbe és kezdünk el rajta játszani, a dalhoz pedig akár egy másik hajóról is csatlakozhatnak. Ez nem csak azt mutatja, hogy sokféle közösségi funkció kerül majd a játékba, hanem azt is, hogy a készítők sok mindent szeretnének fölösleges kezelőfelület nélkül, a játék világában megtalálható eszközökkel megoldani. Így például ha egy térkép alapján szeretnénk navigálni, azt is elő kell vennünk és megnéznünk, vagy megkérni valakit, hogy mutassa meg nekünk, ha pedig meghalunk, egy szellemhajóra kerülünk, mielőtt visszatérhetnénk az élők sorába.

Ugyanígy egyébként a különböző fejlődési rendszerekhez is kapcsolódnak vizuális jutalmak, például ha megölünk egy krakent, a fogaiból valamilyen ruhadarabot készíthetünk, amik aztán tisztán kommunikálják a többi játékos felé, hogy legyőztünk egy ilyen szörnyeteget. De hajónk díszítésére is rengeteg módunk lesz, például egy screenshotból festményt készítünk, amit a kapitányi kabinunkban meglátva akár kommenteket is hagyhat rá a többi játékos.

Míg ebből a szempontból a Rare komolyan épít a közösség által generált tartalmakra, a küldetések esetében a véletlenszerűséget is igénybe veszik. Ugyanis a legyőzendő lények, a kincsek helyét jelölő térképek és maguk a kincsesládák bizonyos megkötéseken túl akárhol megjelenhetnek a világban, amik folyamatosan újabb és újabb kalandokra csábítanak majd minket. A Sea of Thieves világát viszont nagy műgonddal a csapat dolgozza ki az utolsó kikötőig, hogy minél hangulatosabb játéktérrel szolgálhassanak a játékosoknak.

A vezető dizájner szerint pedig minél több embert szeretnének a kalózos világukba csábítani, még a casual réteget is megcélozzák. Ennek érdekében pedig minél több módot szeretnének kitalálni, ahogyan élvezhetjük a játék által adott lehetőségeket, amibe az is beletartozik, hogy fix szerepek helyett mindenki minden feladatot el tud látni a Sea of Thievesben. Így akár egy kalandon belül is váltogathatunk a kormányos, a vitorlákat kezelő matróz, a tüzérek, vagy a hajónkon megjelenő lyukakat befoltozó tengerész szerepei között, de ha fix csapatunkon belül állandó helyünk van, a következő küldetésre már egy másik hajó fedélzetén is indulhatunk.

Mindezt pedig nem lesz egyszerű megvalósítani, de a Rare már most rendelkezik a legfontosabb rendszerek kipróbált prototípusával, hamarosan pedig egy zárt bétában azt is megnézhetik, hogyan működik mindez nagyobb játékosszám mellett.

Mit gondoltok, tényleg olyan szórakoztató lesz majd a Sea of Thieves, ahogy azt a fejlesztők elképzelik?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)