Hirdetés

Kitárta előttünk a horror kapuit a The Evil Within 2

|

Nyíltabb világgal, szebb látvánnyal, de változatlanul ízig-vérig Shinji Mikami stílusú horrorral kecsegtetett bennünket a gamescomon a második The Evil Within játék.

Hirdetés

Shinji Mikami olyan legendás sorozatok elindításáért felelt, mint a Resident Evil vagy a Dino Crisis, manapság viszont már a The Evil Within kapcsán emlegetjük őt. A legendás producer 2014-ben hozta össze a Tango Gameworks csapatával a Bethesda Softworks horrorjátékának első részét, most pedig már vészesen közel vagyunk a második epizód megjelenéséhez is. A gamescomon egy olyan The Evil Within 2 demót próbálhattunk ki, ami a játék első pár fejezetébe engedett betekintést. 

Hirdetés

Az ellenségem ellensége a barátom

A The Evil Within 2-ben újra Sebastian Castellanos lesz a főhősünk, aki az első epizód eseményei után meglehetősen rossz passzban van. Immár nem dolgozik detektívként, napjait nagyrészt az alkoholizmus oltárán áldozva tölti, de mikor kiderül, hogy halottnak hitt kislánya mégis életben van, egy pillanatig sem hezitál és azonnal a keresésére indul. Még az sem zavarja, hogy a siker érdekében a MOBIUS szervezettel kell együtt dolgoznia, azzal a csoporttal, akik lényegében tönkretették egész korábbi életét. 

Sebastian tehát ismét fejest ugrik az őrületbe. A helyszín ezúttal Union városkája, amelyet lányunk, Lily elméjét felhasználva építettek fel - ez így elég kuszának hangzik, de aki játszott az első résszel, az pontosan érteni fogja, a többieknek pedig nem szeretnék túlzottan sokat ellőni a The Evil Within világának fordulatai közül, tessék szépen befejezni az első epizódot. Bármiféle fegyver nélkül csöppenünk bele az új világba, ami kezdetben apró szobák láncolata, az ajtók általában mindig a hátunk mögött bukkannak fel a semmiből, sokat kell tehát forgolódnunk a továbbjutás érdekében. Már pont unalmassá válna a lassú és feszültségtől csöpögő felvezetés, mikor megjelenik az első szörnyeteg.

Ezer arcú babám 

Megszámlálhatatlan fej, kar, láb és egyéb testrész alkotja azt a női kreatúrát, aminek feltett szándéka, hogy elfogyassza a vacsorára Sebastiant. Ennek érdekében minél hamarabb fel szeretne szeletelni minket az egyik keze helyén éktelenkedő körfűrésszel. Természetesen esélyünk sincs felvenni vele a harcot, menekülnünk kell. Túl sok szaladgálás után persze kifogyunk a szuflából, ezért nem árt tartalékolni az állóképességünket. 

Futás közben egy a semmiből felbukkan a valódi főgonosz, Stefano Valentini, aki nemes egyszerűséggel belénk hajítja kését. Igen, a The Evil Within 2-ben is a kés lesz az első fegyverünk, de azért nem gondoltuk volna, hogy ilyen fájdalmas módon kaparintjuk meg. Hamarosan már pisztolyunk is lesz (eszetlen lövöldözésbe most sem bocsátkozhatunk, meg kell becsülni minden töltényt), és a lineáris, szűk játéktér után egy viszonylagosan nyílt világ tárul elénk. 

Kisvárosi kalandok 

Union városában több tennivaló is akad, melyekből a rövid demó alatt nem tudtunk mindent feltérképezni, de az már most is egyértelműen látszik, hogy másik The Evil Within kevésbé szeretné a csőjáték érzetét kelteni, mint előde. A város válogatott förtelmek lepték el, akiket optimális esetben lopakodva, hátulról is elkaphatunk, és egyetlen jól irányzott szúrással kivégezhetjük őket. A dolgok azonban könnyen rosszra fordulhatnak, ekkor pedig gyorsan annyi csáposfejű förtelem kerülhet elénk, hogy menekülőre kell fogni a dolgot, vagy jön a biztos halál. 

A mellékküldetések megtalálásához segítségünkre lesz egy adóvevő is, amellyel bemérhetjük a segítségélt kiáltozó emberek hangjának irányát, így könnyeben eljuthatunk hozzájuk. 

Elszórva mindenféle alapanyagokat, gyógynövényeket és hasonló jóságokat találunk, amelyekből a menedékhelyen készíthetünk orvosságokat vagy éppen fegyvereinket fejleszthetjük velük. Az elintézett szörnyek testéből pedig egy első pillanatban haszontalannak tűnő zöld trutymó nyerhető ki, ezzel oldhatjuk fel Sebastian új képességeit, ha becsücsülünk az első részből ismerős villamosszékbe. 

A nyíltabb világ és a korábbitól eltérően valóban szemet gyönyörködtető látvány, valamint a hamisítatlan Shinji Mikami-féle horror hangulat a zsáner kedvelőinek azonnali vétellé emeli ki a játékot. Remélhetőleg konzolon sem lesznek olyan teljesítménybéli problémák, mint az első résznél, a PC-n kipróbált demó tökéletesen futott. Gyenge idegzetűeknek olykor talán kicsit sok is lehet pár képsor a The Evil Within 2-ben (láttunk egy olyan vacsorajelenetet, amit a Resident Evil VII is megirigyelhetne), de ha téged kemény fából faragtak és élvezed az ilyesmit, akkor mindenképpen érdemes lesz tenned egy próbát Sebastian Castellanos történetének folytatásával. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)