Hirdetés

Interaktív játszóterekkel tér vissza a BioWare társalapítója

|

Több mint két év kihagyás után ismét a játékiparban kezd dolgozni a BioWare egyik alapítója, Greg Zeschuk, aki most az új projektjéről is mesélt.

Hirdetés

Bár talán nem a szó legszorosabb értelmében, de visszatért a játékiparba a BioWare egyik alapítója, Greg Zeschuk. Még 2012-ben lépett ki Ray Muzykával együtt, hogy több időt szentelhessen a családjának, és hobbijának, a sörfőzésnek. Elmondása szerint bár elég véletlenszerű, hogy éppen mit akar csinálni, de mindig határozott célja van. A legújabb céljának elérésben pedig megint a játékok segíthetnek neki.

"Nagyon ki voltam égve. Egy évembe telt, míg visszatértem az emberek közé" - emlékezett vissza kilépésre Zeschuk, aki a GDC-n ismét játékfejlesztők között találta magát. "Beszélgettem néhány régi baráttal, és sokan kérdezték, hogy megint játékokat csinálok-e, de mondtam nekik, hogy nem, az már megvolt." A legújabb célja azonban nem sodorta nagyon messze a játékoktól.

 

"Viccesen azt szoktam mondani, hogy a BioWare-nél azon dolgoztunk, hogy több száz órára a képernyő elé ültessük a gyerekeket. Most arra keresünk egy módot, hogy felállítsuk őket, és kitessékeljük őket a szabadba." A legújabb projektje ugyanis a Biba nevű stúdió, ami ingyenes augmented reality mobilalkalmazásokat gyárt, amiknek az a célja, hogy a játszótéri élményt tegye interaktívabbá - és így csábítóbbá - a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt.

Ebben egy partnerük is van, a PlayPower, akik kifejezetten az alkalmazással összhangban álló játszótereket találnak ki és valósítanak meg. Az egyik demóban például a gyerekek mint autóversenyzők szaladgálhatnak egy pályán, a szülők pedig mint a szerelőcsapat, mérhetik a gyerekek idejét, illetve az okostelefonok mozgásérzékelős funkcióinak segítségével kell megjavítaniuk, vagy feltankolniuk időről-időre a gyerekek képzeletbeli autóját.

Bár ez hasonló a gamificationhöz, Zeschuk nem szeretné szorosan ehhez a trendhez kötni: "Vannak benne gamification elemek, de a valóság az hogy a játék varázsát szeretnénk megteremteni, hogy a gyerekek megint kint legyenek, és gyerekek legyenek. (...) arról szól, hogy kimenjenek a játszótérre és mozogjanak. Ha látod működés közben, látod, hogy nem arról [a gamificationről] van szó."

Zeschuk szerint a cél persze nem a játszótér teljesen interaktívvá tétele, az ő fejükben ez csak egyfajta bevezetés, aminek segítségével a szülő is részt vehet egy darabig a játékban, de a végcél az, hogy a gyerekek az alkalmazás nélküli játékot is megszeressék. Ez a végcél pedig elég motivációnak bizonyult a BiowWare alapítójának is.

"Szeretek gyökeresen különböző dolgokat csinálni random időközönként. Szó szerint. Nagyon le tudnak foglalni olyan dolgok, amiket intellektuális szinten érdekesnek találok, vagy csak egyszerűen jó hatásúnak. Tetszik az ötlet, hogy kicsábítsuk a gyerekeket játszani. A digitális bennszülöttek egy generációját hozzuk létre, akik hozzá vannak nőve a képernyőkhöz, és szeretném ezt megakadályozni. Ez a közjót szolgálja, szerintem. És ezek azok a fajta dolgok, amikben szeretek részt venni" - zárta Zeschuk.

Mit gondoltok, sikeres lehet a digitális eszközökkel feltuningolt játszótér?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)