Hirdetés

Így forradalmasítja a tantermeket az EA egykori fejlesztője

|

A Triseum a diákok és a tanárok bevonásával azt tűzte ki céljául, hogy az összes tankönyvet videojátékokra cserélje.

Hirdetés

Nagyon érdekes, hogy bármennyit is fejlődött az elmúlt évszázadok alatt a technológia, az oktatás és a tanulás módszertana közel sem változott annyit, mint amennyit a jelenlegi eszközök repertoárja alapján elvárnánk. Hiába cseréltük le a papírt érintőkijelzőre, ugyanúgy tankönyvek bemagolásával és vizsgafeladatlapok megoldásával sajátítjuk el a tudásunkat még az olyan tantárgyak esetén is, ahol a téma alapját valamiféle gyakorlatias tevékenység, vagy pedig természeti jelenségek megfigyelései adják.

André Thomas évekkel ezelőtt az Electronic Arts-nál dolgozott mint a grafikai fejlesztésekért felelős fejlesztő, viszont 2013-ban egy kollegájával úgy döntöttek, hogy saját céget alapítanak, amellyel múzeumoknak fognak interaktív kiállításokat tervezni. Sajnos a múzeumoknak nincs sok pénze, így egy másik terület, az oktatás felé fordultak, ugyanis Thomas úgy látta, alapvető problémák vannak azzal, ahogyan a modern diákok tanulnak:

"Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy a repülőgéped pilótája 90%-ban jól ismeri a repülőt és ezt úgy érte el, hogy valaki mesélt róla neki vagy pedig olvasott róla egy könyvben? Mennyire ülnél fel szívesen erre a repülőre?"

Thomas egy texasi történelem professzor felkérése révén kapta az első megbízását, aki a művészettörténetet szerette volna érdekesebb formában átadni a hallgatóknak, de nem tudta, hogyan tehetné ezt meg. Ezután meg is alakult a LIVE (Learning Interactive Visualization Experience) Lab, ahol nem akármilyen módszerrel folyik a munka: a hallgatók és a tanárok dolgoznak együtt azon, hogy új játékokat fejlesszenek ki.

Ez azt jelenti, hogy minden játék ami itt készül, az kutatásokra támaszkodik, ráadásul azonnal tesztelhető a tanteremben is, így gyorsan lehet iterálni azon, hogy mi működik és mi nem. Természetesen a diákoknak is megéri, hiszen maguknak fejlesztik a szoftvereket, amire szükségük van, ráadásul ha egy fejlesztésükből valódi termék lesz, akkor életük végéig részesednek a bevételből.

Thomas szerint a játékok hatása már most érezhető, ugyanis egy nemrég készült kutatás szerint számottevően javultak a diákok teljesítménye, mióta ezzel az új módszerrel tanulnak. Rendkívül izgalmas, amit a Triseum csinál és nagyon reméljük, hogy a jövőben sikerül világszerte hasonló sikereket elérniük a jövőben. Ti mit gondoltok? Szívesebben tanulnátok, ha interaktív formában kapnátok meg az információt?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)