Hirdetés

Mortal Kombat játékok a legrosszabbtól a legjobbig

|

A Mortal Kombat széria közel 30 éves múltra tekint vissza, ez idő alatt pedig bizony nemcsak király játékok, hanem fájdalmas mellényúlások is a játékosok elé kerültek. Most rangsoroltuk az epizódokat.

Hirdetés

Nyakunkon a Mortal Kombat 11 megjelenése, ennek apropóján pedig most csokorba szedtük, milyen játékokat kaptunk az Ed Boon vezette stúdiótól.

Természetesen ezúttal is egy szubjektív listáról van szó, amiről még a szerkesztőségen belül is megoszlanak a vélemények, szóval kommentben mindenképp meséljétek el, hogy nektek milyen a kapcsolatotok a sorozattal, illetve hogy változtatnátok-e a sorrenden.

Hirdetés

 Aki nem videós formában szeretné fogyasztani, lejjebb találja írottan a listát.

10. Mortal Kombat Armageddon (2006)

Az Armageddon volt az az epizód, ami majdnem földbe állította az egész szériát, így nem csoda, hogy szigorúan listánk utolsó helyén jutott csak neki hely. Ugyan ebben az epizódban kaptuk a legtöbb választható harcost (összesen 62-t, illetve Wii U-n még egy ráadást is, valamit saját hőst is kreálhattunk), de a legtöbb karakter esetében simán csak újrahasznosították a Deadly Alliance, a Deception és a Shaolin Monks modelljeit. Sajnos a játék összes aspektusa arra emlékeztet bennünket, hogy a kevesebb néha több. Sokat butítottak ugyanis a harcrendszeren is, sok harcos mozdulatai teljesen megegyeztek. Még a Fatality-rendszert is sikerült elbaltázni, ennek oka pedig ugyancsak az volt, hogy nem jutott elég idő a temérdek szereplő különböző kivégzéseinek kidolgozására. Ehelyett inkább mi magunk hozhattunk létre "egyedi" kivégzéseket, amik végtelenül fantáziátlanok voltak. Egyetlen érdeme van csupán az Armageddonnak: megágyazott a valóban remek 2011-es rebootnak.

9. Mortal Kombat vs. DC Universe (2008)

Az említett reboot előtt viszont még tett egy kis kitérőt a fejlesztőcsapat, és egymásnak engedte a Mortal Kombat harcosait a DC képregényes univerzum szuperhőseivel. Lehet, hogy ez papíron jó ötletnek tűnt, de valójában hatalmas mellényúlás lett a crossover. Nyilván alaposan vissza kellett venni a vérből és a brutalitásból, egy Mortal Kombat játéknak azonban nem áll jól a 16-os karika - bizony, ez az egyetlen játék a sorozat történetében, ami nem 18+-os korhatárbesorolást kapott. Érezhető volt viszont, hogy a DC hőseinek is van keresnivalója a műfajban, csak jóval következetesebb körítésre van szükségük. 2013-ban az Injustice: Gods Among Us ezt el is hozta nekünk. 

8. Mortal Kombat 4 (1997)

Nem ment zökkenőmentesen a 3D-re váltás a negyedik epizódnak. A Mortal Kombat 4 már huszonkét évvel ezelőtt sem volt egy kifejezetten szép játék, ráadásul az átvariált, 3D-re szabott harcrendszer is csak döcögősen akart összeállni. Minderre még rátettek egy lapáttal a pocsék szinkronhangok és a teljesen felejthető új karakterek. Közülük persze kiemelkedett Quan Chi és talán még Shinnok, de mondjuk Jarek, Kai vagy épp Reiko nélkül tökéletesen meglettünk volna. Maximum tanulópénzek volt jó a negyedik Mortal Kombat, de szerencsére a fejlesztők okultak is belőle, és a később kaptunk azért igazán jó 3D-s részeket is. 

7. Mortal Kombat 3 (1995)

Fontos hangsúlyozni, hogy most az alap Mortal Kombat 3-ról van szó, az Ultimate Mortal Kombat 3 és a Mortal Kombat Trilogy ugyanis az alapjáték legtöbb hibáját orvosolta, és a legjobb epizódok közé emelkedtek. Az eredeti Mortal Kombat 3 viszont több sebből is vérzett. Hiányoztak például közönségkedvenc karakterek: nem csak Kitana tűnt el a választható harcosok listájáról, de Sub-Zero küllemét is alaposan átszabták, sőt ez volt az egyetlen rész, amiből teljesen kimaradt Scorpion. Helyettük olyan felejthető szereplőket kaptunk, mint például Stryker. A rajongók dühe persze nem maradt el. A harmadik rész vitathatatlan érdeme, hogy behozta a kombórendszert, ugyanakkor a szintén itt megjelenő futás lehetősége már nem volt ennyire népszerű. Szerencsére az Ultimate verzió és a Trilogy visszahozta a nagy hiányzókat, csiszolt a játékmeneten, és még új pályákkal és mechanikákkal is bővítette a játékot. 

6. Mortal Kombat (1992)

Nehéz megítélni a sorozat legelső részének helyzetét, hiszen ma már nem nyújtana akkora élményt végtelenül egyszerű harcrendszerével, mint huszonhét évvel ezelőtt, viszont süt belőle a nosztalgia szívet melengető érzése. A karakterek és bevethető mozdulatok száma szegényes, ugyanakkor van a játéknak egyfajta retro bája, ami miatt még 2019-ben is jó ránézni. Ne felejtsük el, innen indult minden, ennek a játéknak köszönhető, hogy az egész ipar meghatározó tényezőjévé vált a Mortal Kombat széria. 

5. Mortal Kombat Deadly Alliance (2002)

Mi sem bizonyíthatná jobban azt, hogy a sorozat tiszta lappal akart indulni a kellemetlen negyedik rész után, mint az, hogy rögtön a Deadly Alliance intrójában kinyírták az eddigi főhőst, Liu Kanget. Shao Kahn története is hasonlóan szomorú véget ért, és bár helyettük nem kaptunk igazán jó új harcosokat (sőt Mokap talán a legbénább Mortal Kombat szereplő mind közül), de azért elkezdett látszódni a helyes csapásvonal. Kár, hogy ebből a PC-s pajtások már kimaradtak, a Deadly Alliance volt ugyanis az első epizód, ami kizárólag konzolokra jelent meg. A látvány rengeteget javult a negyedik részhez képest, amelyből átemelték a közelharci fegyvereket, de emellett bevezettek karakterenként három eltérő harci stílust is. 

4. Mortal Kombat Deception (2004)

Két konzolgenerációval ezelőtt a Deception jelentette a zsáner egyik csúcspontját. Nem csak a 3D-s játékmenetet sikerült immár közel tökéletesre csiszolni, de olyan izgalmas újdonságokat is bevezettek, mint az azonnali halált jelentő csapdák. Az új karakterek közül ugyan senkit sem zártunk különösebben a szívünkbe, és az új főgonosz, Onaga, a sárkánykirály sem a Mortal Kombat történetének legizgalmasabb bossa, de itt kaptunk először teljes értékű (és tényleg szórakoztató) sztorimódot, valamint olyan extra játékmódokat, mint a Mortal Kombat Chess és a Mortal Kombat Puzzle Fighter. Fura új kivégzésként a Hara-Kirit kaptuk, ezt az öngyilkos mozdulatot a vesztes félnek kellett aktiválnia, mielőtt még a nyertes elindítja kivégzését. 

3. Mortal Kombat (2011)

A Mortal Kombat Armageddon után öt évre volt szükség ahhoz, hogy a sorozat talpra tudjon állni, ehhez pedig egy kvázi reboot is kellett. Az Armageddon végén lényegében mindenki meghalt, csak Raiden és Shao Kahn maradtak életben, a villámok istene ráadásul halálos sebet kapott, így utolsó lehetőségeként múltbéli énjének küldött el egy üzentet. Ezzel indult el az új sztori, ami tulajdonképpen egy alternatív idővonalat teremtett meg. Ezúttal nem kaptunk új harcosokat, az első három epizód karaktereiből állt össze a felhozatal. A játékmenet visszatért a klasszikus, 2D-s alapokhoz, ami piszkosul jól állt a kilencedik Mortal Kombatnak. Az itt bevezetett X-ray mozdulatok látványosságukban és brutalitásukban a kivégzésekkel vetekedtek. 

2. Mortal Kombat II (1993)

Sok veterán Mortal Kombat-játékos szerint máig a második epizód a széria csúcspontja, ezzel pedig nehéz vitába szállni. Ugyan nálunk csak a lista második helyére került, de kétségtelenül a Mortal Kombat II bővítette a karakterek során a legérdekesebb és legkedveltebb új harcosokkal - értük cserébe pedig csak az első rész két legkevésbé szeretett szereplőjét, Kanót és Sonyát kellett beáldozni. A Fatalityk mellett ráadásul újfajta kivégzésként megjelent a mókás Babailty és a pacifista Friendship is. Bár az első rész indította el útján a sorozatot, a második Mortal Kombat betonozta be örökre a nevét a verekedős címek leghíresebbjei közé. 

1. Mortal Kombat X (2015)

25 évvel járunk Shinnok legyőzése után, a Mortal Kombat világában pedig sok minden megváltozott. Az Earthrealmot a régi nagy hősök gyermekei és rokonai védelmezik, Outworld trónján immár Kotal Kahn ül. Összesen nyolc teljesen új harcost kapunk, akik közül többen annyira népszerűek lettek, hogy a 11. részben is visszatérnek. A Mortal Kombat X-et azok is imádják, akik a 9. résszel csatlakoztak a sorozathoz, és azok is kedvelik, akik a kezdetektől követték a szériát. A storimód története ezúttal is fordulatos és izgalmas, a játékmenet kiforrott, a grafika pedig 2015-ös mércével mérve egészen kiváló. A 10. epizód egyik legfontosabb újítása az volt, hogy tulajdonképpen három eltérő verzióból választhattunk minden harcos esetében, amelyek mind különböző mozdulatokra voltak képesek. Tulajdonképpen ezt a rendszert fejleszti még tovább a Mortal Kombat 11 azzal, hogy már saját összeállításainkat készíthetjük el a harcosok egyedi mozdulataiból.

Jelenleg a Mortal Kombat X a legtökéletesebb játék a sorozatban, de a 11. epizódban bőven megvan a potenciál arra, hogy elorozza tőle a trónt. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)