Hirdetés

Egy másodpercre csökkenhet a PC-s játékok betöltési ideje

|

A Microsoft DirectStorage megoldását kihasználva gyakorlatilag megszűnhetnek a töltési idők PC-n is.

Hirdetés

A jelenlegi generációs konzolok egyik legnagyobb előnye, hogy az ezekre készülő játékok az SSD-knek köszönhetően tényleg pillanatok alatt betöltenek, a Horizon Forbidden Westet vissza is kellett fogni, hogy a játékosok el tudják olvasni a tippeket. Hamarosan a megfelelő hardverrel rendelkező PC-sek is hasonló élményt élhetnek át, köszönhetően a Microsoft DirectStorage technológiájának, ami kimondottan a töltési idők lerövidítésének céljával készül.

A Game Developers Conference során a Luminous Productions beszélt arról, mennyire felgyorsítja a Forspoken betöltését a Microsoft megoldása.

Hirdetés

Bár egy SATA SSD-vel nagyjából 10 másodpercet kell majd várnunk, HDD-t használva pedig több mint 30-at, ha NVMe SSD van a gépünkben, a töltési idő egyetlen másodpercre rövidülhet. Ehhez egy legalább 5000 MB/s sebességű NVMe M.2 SSD-re lesz szükségünk, ami nem beszerezhetetlen, de még nem is annyira olcsó, hogy 50 ezer alatt megússzuk, ha nem érjük be kevés tárhellyel.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A DirectStorage segítségével az adatok beolvasása és különböző fájlok elérése egy időben, párhuzamosan történik, több olvasási feladatot tud egymás mellett futtatni a rendszer.

A GDC során az alábbi, 20 ezer fájlból összerakott és 4,5 GB tárhelyet foglaló jelenettel prezentálták a technológiát. A videóban láthatjuk, hogy az első jelenet 2,2 másodperc alatt töltött be M.2-es SSD-vel, 4,6 másodperc alatt SATA SSD-vel, és 24,6 másodperc kellett a fájlok beolvasásához egy HDD-ről. Ezek a számok a második jelenetnél sorra 1,9, 3,7 és 21,5 másodperc.

A fejlesztőknek egyébként sokat kell dolgozniuk azon, hogy a DirectStorage-et maximálisan ki tudják használni. A technológia jobban működik, ha kis méretű fájlokkal kell dolgoznia. Nem tudjuk, hogy az első, ezt használó játék a Forspoken lesz-e, de ha igen, október 11-étől tesztelhetjük majd élesben.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)