Hirdetés

2016 legjobban várt PC-s játékai

|

Jövőre is számos PC-exkluzív játékkal üthetik el az idejüket azok, akiknek az óvodában is billentyűzet és egér volt a jele.

Hirdetés

Mikor elkezdtük összeállítani ezt a listát, azt hittük, nem lesz könnyű dolgunk - 2016-ban olyan játékokat találni, amik nem látogatnak el legalább egy konzolra, nem tűnt egyszerű feladatnak. Azért a stratégiák és az MMO-k otthona még mindig a PC, de jut másból is jövőre a számítógépet preferáló gamereknek.

Mielőtt belevágnánk a listába, szeretnénk leszögezni, hogy az itt szereplő játékok ideiglenesen vagy teljesen PC-exkluzívak, ezért nem került fel például az Overwatch, holott már most borítékolható, hogy a legtöbb játékos a PC-sek közül kerül ki. A felsorolt játékok sorrendjét nagyrészt a megjelenés ideje szerint állítottuk fel. Kommentben mindenképp mondjátok el, ti mit vártok a legjobban.

XCOM 2 - megjelenés: február 5.

Fejlesztő: Firaxis
Kiadó: 2K Games
Műfaj: Körökre osztott taktikai-akciójáték

Bár a Firaxis nem maradt a végletekig hű az eredeti UFO/XCOM-sorozathoz a 2012-es Enemy Unknown készítésekor, lehet, hogy épp emiatt lett hatalmas siker. Az XCOM 2 esetében egyelőre úgy tűnik, kijavítják az olyan gyermekbetegségeket, mint a kósza lövedékek, amik a látszólag tökéletes fedezékben megbújó katonáinkat is eltalálják, de nem csak emiatt érezzük majd, hogy egy új világba csöppentünk.

A játék története szerint ugyanis az első rész során a földönkívüli elnyomókból álló Advent nyert. Így nem csak a propagandagépezet és az alien technológia által átformált városok jelentenek majd újdonságot, hanem a bázisunk is egy lopott Advent-hajó lesz a megszokott földalatti komplexum helyett. Folyamatosan fejlődő (vagy egy szerencsétlen haláleset után átalakuló) csapatunk pedig a Föld elkötelezett védelmezői helyett a felszabadító gerillák szerepét veszi fel.

Total War: Warhammer - megjelenés: április 28.

Fejlesztő: The Creative Assembly
Kiadó: SEGA
Műfaj: Valós idejű stratégia (RTS)

Már 2012 óta készül a játék, ami két hatalmas kedvencet kombinál remélhetőleg egy eposzokba illő fantasy élménnyé. A birodalomépítésben és a csataszimulációban is az élmezőnybe tartozó Total War-széria az egyik legizgalmasabb fantasy-univerzumot, a Warhammert dolgozza fel, aminek köszönhetően rengeteg újdonsággal bővül a megszokott formula. A dombok és völgyek mellett vulkáni hágók és földalatti alagútrendszerek válnak a csaták helyszínévé, ahol a különböző mágikus lények mellett repülő egységek is beszállnak a csetepatéba, a franchise történetében először.

A nagy térképen való hódítást pedig nem csak a Warhammer-világ különböző hőseihez kapcsolódó küldetésláncok dobják majd fel, hanem az egyes fajokhoz tartozó különböző mechanizmusok is. Például az orkok folyamatos harcra való igénye, ami rossz esetben belviszályhoz, jó esetben viszont egy ingyenes, második sereghez is vezethet. A megjelenés napját viszont nem csak izgalommal, hanem kicsit idegeskedve is várjuk, az utóbbi Total War-részek rajtja ugyanis nem volt éppen zökkenőmentes (főleg a Rome II hagyott keserű ízt a rajongók szájában), illetve az előrendelői DLC sem a leginkább fogyasztóbarát üzleti modellt vetíti előre.

World of Warcraft: Legion - megjelenés: 2016 nyár-ősz

Fejlesztő: Blizzard
Kiadó: Activision-Blizzard
Műfaj: MMORPG

Bár a World of Warcrafttól nem érdemes elvárni több mint tíz év után, hogy az alapjaitól építse újra a nagyon is jól működő MMORPG-formulát, ettől függetlenül borítékolható, hogy milliók fognak rácuppani a Legionre. Nem kis részben azért, mert a Blizzard legalább annyira rákapcsolt a rajongók kiszolgálására, mint azt egy anime készítői tennék a sorozat utolsó évadában.

Nem elég, hogy visszahozzák a Warcraft III történetének több, népszerű karakterét, a központban ismét mindenki kedvenc tragikus gonosza, Illidan áll majd. Ráadásként új karakterosztályt kapunk, a hihetetlenül menő Demon Huntert, a már meglévő kasztok pedig nem csak a saját bázissal és sztorival rendelkező rendek, hanem a legendás Artifact fegyverek megjelenése miatt is újra izgalmasak lesznek. Persze a kiegészítő legjavát ezúttal is az új zónák adják, ahol elérhetjük immár a 110-es szintet, majd nekiveselkedhetünk az új raideknek és dungeonöknek, melyek során a sztori jelentős részét ismerjük meg.

Rollercoaster Tycoon World - megjelenés: 2016 eleje

Fejlesztő: Nvizzio Creations
Kiadó: Atari
Műfaj: Tycoon

Hagyományos PC-s műfajnak számít a menedzsmentjátékok azon különleges fajtája, ahol egy vidámpark sikeréért (vagy a látogatók rosszullétéért) tesszük meg a lehető legtöbbet, 2015-ben mégis csupán az Xbox-exkluzív ScreamRide-ban építhettünk furcsa hullámvasutakat. 2016-ban viszont megváltozik a helyzet, és rögtön két címmel is bővül a műfaj PC-n. Az egyik a Rollercoaster Tycoon World lesz, amit egy mobilos kitérő után hoz vissza számítógépekre az Atari. Nem volt éppen megnyugtató, hogy ebben az esetben a 2015 végi megjelenést a bétában szerzett tapasztalatok miatt tolták el, de az indoklás alapján nem úgy tűnt, hogy csupán néhány kisebb finomításra van szükség.

Planet Coaster - megjelenés: 2016 vége

Fejlesztő: Frontier Developments
Kiadó: Frontier Developments
Műfaj: Tycoon

Az Atari játékának kihívója csak 2016 végén érkezik, de a Planet Coaster sem néz ki rosszul. Ezt a Frontier készíti, akikről talán a sokunknak az Elite: Dangerous jut eszébe, de David Braben csapata jegyezte a fent említett ScreamRide-ot és a 2004-es Rollercoaster Tycoon 3-at is. A Planet Coaster ez utóbbi játék szellemi örököseként érkezik, ami tekintve, hogy az utolsó igazán sikeres epizód volt a sorozatban, egy jó célnak tűnik.

Allison Road - megjelenés: 2016 ősz

Fejlesztő: Lilith Ltd.
Kiadó: Team 17
Műfaj: Túlélőhorror

Bár a Kojima Productions újjáalakulásával megvan rá a lehetőség, hogy a japán mester egyszer készít egy játékot, ami akár a Silent Hills lehetett volna, de a horror-rajongók közül sokan az Allison Roadban találták meg a P.T. szellemi örökösét. A mindössze hatfős brit csapat, a Lilith elképesztően valósághűre alkotta meg a játék első helyszínét, az Allison Roadon található családi házat, ahol a történet kezdetén rettegünk. Persze máshol is folytathatjuk majd a borzongást és a menekülést a szellem-lány elől, aki rendszeresen hozza ránk a frászt. A Lilith szeretné majd kiadni az Allison Roadot a jelenlegi konzolgenerációra is, de ahogy a Divinity esetében, egyelőre itt is csak a PC-s megjelenés bizonyos.

Divinity: Original Sin 2 - megjelenés: 2016 december

Fejlesztő: Larian Studios
Kiadó: Larian Studios
Műfaj: Szerepjáték

A belga Larian rengeteg műfajban próbálta már bővíteni a Divinity-szériát, a Dragon Commander például egy szerepjátékos elemekkel vegyített stratégia volt. Az Original Sin után viszont egyértelmű lett, hogy a sorozat igazából a régimódi CRPG-k stílusát idézve lehet a legsikeresebb. Már a 2014-es eredetiben is úgy érezhettük, mintha egy rendkívül kreatív kalandmester alakította volna a világot.

Persze a készítők nem azért kalapoztak össze több mint kétmillió dollárt, hogy csak a sztorit folytassák. A Divinity: Original Sin 2-ben minden karakterünknek részletes eredettörténete lesz, többjátékos módot pedig négyen játszhatjuk két fő helyett, ráadásul nem feltétlenül kell a többiekkel együttműködnünk. A kompetitív módban egy adott küldetés közben is követhetünk más-más történetszálakat, így keresztbe téve a többi játékosnak. Persze a többi rendszer is fejlődik, így a tárgyak készítése mellett több képességünk is lesz, amiket ráadásul kombinálhatunk is. Bár a Larian az első Original Sint kiadta konzolokra is, a következő Divinity esetében egyelőre csak a PC-s megjelenés biztos.

Star Citizen - megjelenés: 2016 vége

Fejlesztő: Cloud Imperium Games
Kiadó: Cloud Imperium Games
Műfaj: Űrszimulátor, FPS

Chris Roberts és csapata akkorát harapott, hogy még most is rágják, de ha minden a tervek szerint alakul, 2016 végére a kezeink közé kaphatjuk minden idők legambiciózusabb űrszimulátorát, a Star Citizent. A gazdasági rendszer, a fejleszthető hajók és az ezekkel vívott harcok mellett olyan extrákra is számíthatunk, mint a teljes értékű FPS-modul, mellyel nem csak a hajónkat járhatjuk be, hanem akár egy ellenséges hajó megszállása közben is harcolhatunk a súlytalanságban. A Cloud Imperium még olyan apróságokkal is foglalkozik, hogy a személyszállítás is játszható karrier legyen a játékban, és hogy akár háziállatokat is tarthassunk a hajóinkon.

Persze nem csak a részletesen kidolgozott rendszerek által életre keltett multis világ miatt lesz érdemes fejest ugrani a Star Citizenbe, ugyanis Squadron 42 címmel érkezik egy sztori mód is, amiben olyan nevek keltik majd életre az egyes szereplőket, mint Mark Hamill, Gillian Anderson, vagy éppen Gary Oldman. Vannak, akik kételkednek benne, hogy az eddig összegyűjtött több mint százmillió dollár sem lesz elég egy ekkora projektre, de jövő év végére úgy tűnik, meglesz a válaszunk erre a kérdésre is.

LawBreakers - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Boss Key Productions
Kiadó: Nexon
Műfaj: FPS

Bár a manapság igazán népszerű FPS-ek egészen mások, mint a régi idő aréna-lövöldéi, Cliff Beszinski és új csapata, a Boss Key újra a reflektorfénybe hoznák a műfajt a LawBreakersszel. Az általuk kitalált világ, amiben a Föld apró darabokra tört szét, egészen érdekes pálya-dizájnnak és mozgási képességeknek enged teret.

A szokatlan gravitációs mezők által összetartott szikladarabokat valószínűleg majd szoknunk kell, ahogy azt is, hogy olyan távolságokat is áthidalhatunk köztük, amik más játékokban a biztos halált jelentenék. Persze ha minden jól megy, a LawBreakers nem csak az apokalipszis után újjáépült világa lesz majd egészen egyedi, hanem a játszható karakterek is, akik nem csak harci és mozgási képességeikben, hanem külsejükben és háttértörténetükben is egészen sokfélék és izgalmasak lesznek. A konzolos megjelenést a Boss Key sem zárta ki, de egyelőre semmi konkrét nem ismert az esetleges xboxos vagy PS-es megjelenésről.

Persze ezeken kívül is rengeteg izgalmas PC-s játék és élmény vár, hiszen végre megkaparinthatjuk a nagyobb gyártók VR-szemüvegeit, bár azt egyelőre nem tudjuk, melyik játék tarol majd ezeken. Vagy éppen elkezdhetjük a cross-platform játékot az xboxos cimboráinkkal mondjuk a Fable Legendsben, vagy a Giganticben, míg a PS-es haverokat a Street Fighter V-ben hívhatjuk ki. Egy biztos, 2016-ban is jó lesz PC-n játszani.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)