Hirdetés

2016 legjobban várt PlayStation játékai

|

Idén a PlayStation 4 volt a sláger, de mi a helyzet a 2016-os felhozatallal? Több mint húsz exkluzívra számíthatunk, szóval lesz miből válogatniuk a konzoltulajoknak.

Hirdetés

A Sony sorra dönti az eladási rekordokat a jelenlegi generációs konzoljával, amit továbbra is vesznek a játékosok, mint a cukrot (még RG is beruházott egyre), noha az év második felére többnyire már elfogyott a kiadó puskapora. Szerencsére a 2016-os év minden várakozással töltött percért pótolja majd a PS-tulajokat.

Ha minden a listában szereplő játék megjelenik jövőre, akkor több mint harminc exkluzív cím közül válogathatunk majd egy év múlva, de ha csak a felhozatal fele mutatkozik be 2016-ban, már akkor is elégedettek lehetünk. 

Detroit: Become Human - megjelenés: 2016 vége

Fejlesztő: Quantic Dream
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Interaktív dráma, akció-kalandjáték

A Heavy Rain és a Beyond: Two Souls után érkezik a Quantic Dream új projektje, amely a stúdió 2012-es "Kara" nevezetű demóján alapul. A sötét jövőbe helyezett sztori szerint Detroitban járunk, ahol egy Kara nevű, sorozatgyártott, a megszólalásig embernek tűnő androidot ismerhetünk meg, akinek születésétől kezdve egyszerű vágyai vannak: felfedezni a világot annak minden érzésével és élményével együtt. A város azonban egy sokkal szomorúbb valóságot tartogat számára, és őt irányítva kicsit mi is megtapasztalhatjuk majd, hogy milyen androidnak lenni, várhatóan a Quantic Dreamre jellemző kiváló minőségben.

Uncharted 4: A Thief's End - megjelenés: 2016. április 26.

Fejlesztő: Naughty Dog
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: TPS

A Naughty Dog mindent elmesélt már Nathan Drake vélhetően utolsó, nagy kalandjáról a megjelenés előtt, amit spoilermentesen szeretett volna. Láthattuk, hogy egy még szebb, még kiforrottabb, még több részletességgel és lehetőséggel kecsegtető kalandjátékra számíthatunk egy izgalmasnak tűnő multiplayerrel körítve. Az Uncharted: The Nathan Drake Collection felvezette már a korábbi rész után három évvel játszódó történetet is, amelyben Drake halottnak hitt bátyja, Sam váratlanul felbukkan és segítséget kér. Mindent összevetve a negyedik epizód a széria legjobbjának ígérkezik.

Horizon: Zero Dawn - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Guerrilla Games
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Nyílt világú akció-szerepjáték

A Killzone sorozat fejlesztőcsapata ezúttal egy nyitott világú TPS-t képzelt el, amelyben lazán keveredik az őskor, a western és a sci-fi. A Horizon: Zero Dawn poszt-apokaliptikus világában a gépek váltak dominánssá, egy szemnek kedves vadásszal, Aloy-jal pedig azon tevékenykedünk, hogy megtudjuk, miért történt mindez, mi történt a többi civilizációval, miközben elejtünk néhány robotdínót. Lélegzetelállító látvány, taktikus harcok, részletes crafting-rendszer, változó napszakok és időjárás, valamint ezernyi felfedeznivaló vár ránk a gépiesített világ és a természet furcsa egybefonódásában.

The Last Guardian - megjelenés: 2016

Fejlesztő: SCE Japan Studio, genDESIGN
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Akció-kalandjáték

Az Ico és a Shadow of the Colossus alkotóinak sok-sok éve formálódó játéka megannyi várakozást követően végre révbe ér, ám ahogyan azt az E3 2015-re időzített bemutató is megmutatta, nem PlayStation 3-ra, hanem a Sony jelenlegi generációs konzoljára jön. A The Last Guardiant rengetegen zárták anno a szívükbe és nem csak azért, mert egy szívbemarkoló barátság történetét mutatja be egy kisfiú és egy hibrid lény, Trico között, hanem mert a legendás játéktervező, Fumito Ueda jóvoltából látványvilágában is valami igazán különlegeset hoz a játékvilágba.

Ratchet & Clank - megjelenés: 2016. április 12.

Fejlesztő: Insomniac Games
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Akció-platformer

Az Insomniac Games duplán támad a Ratchet & Clank esetében: az újratervezett első rész után ugyanis pár héttel később befut az animációs filmváltozat is, ezáltal duplán is átélhetjük Ratchet és Clank első találkozását, valamint első nagy kalandját. A remake hű marad az eredeti klasszikushoz: többek között modernizálták az irányítást, új bolygókat adtak hozzá a felhozatalhoz, változtattak Clank játékmenetén, bekerültek új repülős jelenetek és számos új fegyver, a feltuningolt látvány pedig magáért beszél. A szériával most ismerkedőknek és régi motorosoknak egyaránt ajánlott odafigyelni rá.

Gran Turismo Sport - megjelenés: 2016 tavasz

Fejlesztő: Polyphony Digital
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Versenyjáték

Visszatér az egyik legrégebbi autószimulátor, a Gran Turismo, hogy felvegye a versenyt a fiatalabb vetélytársakkal. A franchise megalkotója, Kazunori Yamauchi a Paris Games Weeken örvendeztette meg a versenyjátékok szerelmeseit a Gran Turismo Sport bejelentésével, amely nem összekeverendő a Gran Turismo 7-tel. A projekt érdekessége, hogy a fejlesztők szorosan összedolgoznak a FIA-val és a PlayStation VR-t is támogatják. A Gran Turismo Sports nem egy Prologue, viszont nem is a hetedik rész: valami a kettő között, amely sokkal nagyobb, összetettebb és szebb lesz, mint eddig bármelyik rész.

Final Fantasy VII remake - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Square Enix, CyberConnect2
Kiadó: Square Enix
Műfaj: Szerepjáték

A Final Fantasy VII Remake egészen másmilyen élmény lesz majd, mint az 1997-es klasszikus: egyrészt tudjuk, hogy epizodikusan érkezik, hogy a történet egyes részeit jobban kibontják, hogy egyes karakterek (például Biggs, Wedge és Jessie) nagyobb szerepet kapnak, hogy lehetőségünk lesz felfedezni a játék teljes területét, illetve végül, de nem utolsó sorban az Unreal Engine 4-nek köszönhetően a látvány is egészen elképesztő lesz. Sok még a kérdőjel a remake körül, de a rendező, Tetsuya Nomura és a producer, Yoshinori Kitase a korábban bemutatott trailerekkel már elrabolták a szívünket.

WiLD - megjelenés: 2016 vége

Fejlesztő: Wild Sheep Studios
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Nyílt világú akció-kaland

A Rayman sorozat és a Beyond Good & Evil atyja, Michel Ancel otthagyta a Ubisoftot, hogy új stúdiójával elkészíthesse a kőkorszaki akció-kalandjátékát, a WiLD-ot, melyben 10.000 évvel ezelőtt járunk, abban a korban, amikor az ember és a természet még egyek voltak. Egy női vagy férfi sámánt alakítunk, aki képes állatok bőrébe bújni vagy meglovagolni azokat - persze csak miután alaposan kiismerte őket. A játékosok egy akkora területet fedezhetnek majd fel teljesen szabadon, mint egész Európa, miközben a napszakok és az évszakok is sorra váltják egymást. A WiLD alapvetően egyjátékos élmény, de ha a helyzet úgy hozza, egy barátunk is csatlakozhat.

Dreams - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Media Molecule
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Sandbox

A Media Molecule hatalmas sikert aratott a LittleBigPlanet-sorozattal, a Tearaway pedig szintén zseniális lett. Legújabb játékuk, a Dreams azonban egy kicsit elrugaszkodik a platformerektől, viszont a kreativitás ismételten központi szerepet játszik: a játékban nincsenek előre gyártott elemek vagy gyári beállítások, mindent saját magunk hozhatunk létre az impnek nevezett aranyos kurzorunk segítségével, aki emellett képes karaktereket és járműveket is irányítani. Itt tényleg igaz, hogy csak a képzeletünk szab határt annak, amit létrehozunk.

Let it Die - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Grasshopper Manufacture
Kiadó: GungHo Online Entertainment
Műfaj: Hack 'n' slash

Suda51 korábbi munkái (Lollipop Chainsaw, Killer is Dead) sem éppen arról voltak híresek, hogy visszafogottak lennének, de a Let it Die (korábban Lily Bergamo) minden eddiginél brutálisabb és felkavaróbb. A free-to-play modellt alkalmazó játék célja a túlélés lesz, amihez egy változatos fegyverarzenált (a szöggel kivert baseball ütőtől egészen a mesterlövész puskáig) használhatunk fel. A karakterünket testre szabhatjuk, pörgős harcokat is kapunk, a 2043-ban játszódó történetben a japán és a western kultúrák is képviselik magukat és még a Halál is fontos szerephez jut. Egyelőre nehéz behatárolnunk Suda51 új agymenését, de olyan őrület ez, amire nagyon is kíváncsiak vagyunk.

Ace Combat 7 - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Project Aces
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Műfaj: Légi harc

Az Ace Combat-sorozattal azok is megtalálhatják a számításaikat, akik a szimulátor és az árkádosabb élmény keverékére vágynak, az Ace Combat 6 közvetlen folytatásával, a hetedik részre pedig ez hatványozottan is igaz, köszönhetően az Unreal Engine 4 erejének. Az Ace Combat 7-ről jelenleg fájóan keveset tudunk, de a PlayStation Experience 2015-ön bemutatott trailer miatt bizakodóak vagyunk, hiszen mégiscsak ez lesz a jelenlegi generációs konzolok első Ace Combat-epizódja, plusz a PlayStation VR-támogatás is remekül hangzik.

Kill Strain - megjelenés: 2016

Fejlesztő: SCE Studios San Diego
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Shooter

A Kill Strain egy felsőnézetes, többjátékos mókára kihegyezett shooter lesz, néhány érdekes csavarral. Ebben a rendkívül gyors ütemű, kompetitív játékban három csapat feszül egymásnak 5v2v5 felállásban és a játékmenet egyik legfőbb különlegessége, hogy az ellenségek egy szempillantás alatt a csapattársaink lehetnek. A képlet egyszerű: két emberi csapat harcol egymással, miközben a harmadik, kétszemélyes mutánsduó szerepe az, hogy megfertőzzön minél több ellenfelet és az oldalára állítsa. A meccs akkor ér véget, ha teljesülnek a kitűzött célok. Izgalmas, ugye?

MatterFall - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Housemarque
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Shooter

A Resogun és a Dead Nation játékok miatt ismerősen csenghet a Hosuemarque neve, akik a Paris Games Week 2015-ön mutatták be futurisztikus lövöldéjüket, a MatterFall-t. A játékmenetben egy túlélő bőrébe bújhatunk, akinek sci-fi világát megfertőzte a csak Smart Matter néven ismert anyag. Hősünk feladata nem kisebb, minthogy megfékezze a fertőzést és megmentse az emberi fajt a pusztulástól. Mivel még egy percet sem láttunk a játékmenetből, ezért nem tudjuk pontosan, hogy milyen műfajra számíthatunk a MatterFall-tól, de ha tippelnünk kellene, egy felülnézetes lövölde lesz.

Rime - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Tequila Works
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Kalandjáték

A Deadlight fejlesztőcsapata egy nyitott, misztikus, ősi világba kalauzol el minket, ami tele van kalanddal és titkokkal. Egy fiút irányítunk külső nézetben, aki felébred egy szigeten, viszont fogalma sincs, hogy hol van, vagy miért van ott, ezért különböző fejtörőket kell megoldanunk és fel kell fedeznünk a területet, hogy megtudjuk a részleteket. A Rime egy művészien ábrázolt, érzelmekkel teli utazást ígér, amely az ICO-t idézi fel.

Alienation - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Housemarque
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Twin-stick shooter

Ha minden jól megy, akkor a MatterFall mellett egy másik játékkal is előrukkolnak jövőre a Resogun készítői, amely egy multira koncentráló, a csapatmunkára építő (akár négyen is játszhatják) "twin-stick" shooter lesz három eltérő karakterosztályokkal, változatos loottal és testre szabható fegyverekkel, vagyis az Alienation lényegében a Dead Nation szellemi utódja. A fejlesztők ígérik, hogy nem csak úgy egyszerűen le kell darálnunk az emberiséget elpusztítani kívánó idegeneket, hanem kőkemény taktikai harcot vívunk majd, amelyben nagy szerepet játszanak a stratégiai döntéseink is.

Deep Down - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Capcom Online Games, SCE Japan Studio
Kiadó: Capcom
Műfaj: Fantasy akció-szerepjáték

A Capcom már a 2013-as Tokyo Game Show-n bemutatta akció-szerepjátékát, amit a hatalmas potenciál kiaknázása miatt azóta is csak halasztottak. A sztori szerint a 21. századi New Yorkban járunk, ahol egy portálon keresztül utazunk vissza a múltba. A játékmenetben más-más, véletlenszerűen generált dungeonökbe látogatunk el, amelyek attól függően cserélődnek, hogy milyen antik ereklyéket érintettünk meg korábban, így nem csak a világ, hanem a csapdák és az ellenfelek is folyamatosan változnak majd. A taktikus harcrendszer a Dark Soulsra hajaz, a randomizált világokat pedig három pajtással együtt is felfedezhetjük, ráadásul a Deep Down a jelenlegi tervek szerint free-ot-play lesz.

Nier: Automata - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Platinum Games
Kiadó: Square Enix
Műfaj: Akció-kaland

A Drakengard-játékok mellékszálaként megjelent Nier rengeteg rajongót tudhat magáénak, akik egyszerre kiáltottak fel örömükben, mikor az E3 2015-ön a Square Enix bejelentette a folytatást. A Nier: Automata fejlesztését immáron a Platinum Games vezeti, akik a 2010-es első rész kreatív vezetőjével, Taro Yokóval kiegészülve egy inváziós történetbe dobják be a játékost. Mechanikus idegenek támadják meg a Földet, akik sokkal fejlettebbek nálunk, ezért az emberiség a Holdra menekül, hogy androidokat fejlesztve vágjon vissza az elnyomóknak. Egy ilyen harci androidot, egy YoRHa B2-es modellt irányíthatunk, amely különböző fegyverekkel (a közelharcban például egy katanával) veszi fel a harcot az eltérő kinézetű és méretű ellenfelekkel.

Gravity Rush Remastered - megjelenés: 2016. február 2.

Fejlesztő: Bluepoint Games
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Akció-kaland

A Gravity Rush (japánban Gravity Daze) a PS Vita megjelenésekor az egyik legjobb cím volt, amely most PlayStation 4-re költözik a Bluepoint Games (Uncharted: The Nathan Drake Collection) tolmácsolásában. Természetesen a macskás, amnéziás lány, Kat feltuningolt gravitációs játszadozásához az összes tartalmat hozzácsomagolják a DualShock 4 kontrollerhez igazított, megnövelt teljesítménnyel, szebb látványvilággal és 1080p-s felbontással rendelkező felújított kiadáshoz, amit a Sony kézikonzoljára megkaptunk, beleértve a DLC-ket is (The Spy Pack, The Maid Pack, The Military Pack).

Gravity Rush 2 - megjelenés: 2016

Fejlesztő: SCE Japan Studio, Team Gravity
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Akció-kaland

A Gravity Rush második része nemcsak hogy mindenből többet kínál és folytatja a történetet, de a játékmenetet és a harcrendszert is megbolondítja számos újdonsággal, például Kat vadonatúj gravitációs képességeivel: a normál mód mellett választhatjuk a Hold módot, amiben könnyebbek leszünk és felgyorsulunk, illetve a Jupiter módot is, amivel viszont nehezebbekké válunk és így nagyobbakat üthetünk. A gravitációs körülményekre és a rombolható környezetre ráadásul rábüntethetünk még egy MI által irányított szövetséges behívásával is.

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Level-5
Kiadó: Bandai Namco Entertainment
Műfaj: Szerepjáték

A 2013-as, PlayStation 3-exkluzív Ni No Kuni: Wrath of the White Witch hatalmas sikert aratott a jól eltalált játékmenetével és a Studio Ghibli stílusára emlékeztető hangulatával. A PlayStation Experience 2015-ön a Bandai Namco váratlanul bejelentette a folytatást, amelynek főhőse, Evan, az ifjú király, akit irányítva annyi lesz a feladatunk, hogy útra kelve megmentsük királyságát a közelgő sötétségtől. Az atmoszféra a régi, a látvány még szebb, a dallamokat a Studio Ghibli komponistája, Joe Hisaishi szerzi, tehát minden adott egy tökéletes folytatáshoz.

What Remains of Edith Finch - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Giant Sparrow
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Nyomozós kalandjáték

A The Unfinished Swant jegyző csapat új játéka egy igencsak érdekes rejtély körül forog: a címszereplő hölgynek azt kell kiderítenie, hogy miért ő maradt elátkozott családjának utolsó, életben maradt tagja. A What Remains of Edith Finch történetét rövid sztorik sorozatában ismerhetjük meg, amik közül mindegyik főszereplőjébe Edith egy-egy rokona lesz. Ha valaki a Gone Home-mal kíván párhuzamot vonni, az nem elmélkedik rosszul, valami hasonlóan izgalmasat takar a koncepció.

Ni-Oh - megjelenés: 2016

Fejlesztő: Team Ninja
Kiadó: Koei Tecmo
Műfaj: Akció-szerepjáték

Egy Akira Kurosawa forgatókönyve alapján készülő akciójáték, amin régebb óta dolgoznak, mint a Half-Life 3-on? Bármennyire is meglepő, a Team Ninja-féle (Dead or Alive és Ninja Giaden szériák) Ni-Oh-ra minden elhangzott állítás igaz, hiszen eredetileg még 2004-ben jelentették be, PlayStation 3-ra, majd a Tokyo Game Show 2015-ön már PlayStation 4-exkluzívként jelentették be újra. A történet középpontjában egy szőke szamurájt, ismerhetünk meg a 16. századból, aki úgy néz ki, mintha Ríviai Geralt távoli rokona lenne, de közben mégsem, hiszen Williamnek hívják.

The Tomorrow Children - megjelenés: 2016 eleje

Fejlesztő: Q-Games, SCE Japan Studio
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Akciójáték

A PixelJunk szériáról elhíresült Q-Games poszt-apokaliptikus címe egy orosz, 60-es évekbeli kísérletsorozat újragondolására épül, melyben a tudósok megpróbálták összeolvasztani az emberiséget egy afféle globális közös tudattá, viszont a kísérlet alaposan félresikerül és tönkreteszik a bolygót. Kilencven évvel később egy maréknyi túlélő megpróbálja menteni a menthetőt és létrehozzák a játékost, akinek az a feladata, hogy visszaszerezze mindazt, amit az emberi faj elvesztett. A The Tomorrow Children egy rendkívül ambiciózus műfajkavalkád, olyan, mintha a kommunista miliőt kereszteztük volna a Minecraft-féle sandbox élménnyel.  

The King of Fighters XIV - megjelenés: 2016

Fejlesztő: SNK Playmore
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Verekedős játék

Öt éve jelent meg utoljára új rész a The King of Fighters szériában, épp itt az ideje a következőnek. A The King of Fighters XIV esetében a 2D-s látványvilágot a 3D-s grafika váltotta, noha a játékmenet megmaradt ugyanannak, mint amit korábban megszerettek a rajongók. 50 egyedi karakter közül választhatunk majd, amelyek között egyaránt szerepelnek ismerős és új arcok is.  Visszatér a klasszikus 3v3 harc is, amely nem csak offline, hanem online is játszható, a VS Online Party Battle módban 6 ember küzdhet meg egymással, ami pedig a sztorit illeti, az ugyanott folytatódik, ahol a korábbi rész abbamaradt.

Drawn to Death - megjelenés: 2016

Fejlesztő: SCE San Diego Studio, The Bartlet Jones Supernatural Detective Agency
Kiadó: Sony Computer Entertainment
Műfaj: Arénalövölde

A God of War és a Twisted Metal kapcsán híressé vált David Jaffe saját stúdiójának első játéka, a free-ot-play-nek ígérkező Drawn to Death egy négy főt kiszolgáló multiplayer arénalövölde lesz, méghozzá rajzolt látványvilággal, mintha egy kissé elvont tizenéves diák füzetében járnánk.  Jeffe bevallása szerint azt szeretné, hogy a játékunk egyszerre legyen akciódús és taktikus, miközben kihasználhassuk a környezet adta lehetőségeket és a speciális képességeket is. Eddig minden stimmel, várjuk a végeredményt.

És még ezzel a tetemes mennyiségű játékot felsorakoztató listával sem fedtünk le mindent, hiszen jön még a Heavy Rain portja, a Shadow of the Beast remake, a Hardware: Rivals és Avicii saját ritmusjátéka, a Vector is, valamint nagy rá az esély, hogy jövőre Európában is tiszteletét teszi a Yakuza széria két tagja, a Zero és a hatodik epizód is (utóbbi európai megjelenése egyelőre nem biztos). Aztán ott van persze a PC-re is megjelenő No Man's Sky, a Resident Evil: Umbrella Corps, a Hellblade, a The Witness, aa Street Fighter V és a Full Throttle Remastered.

A gigantikus lista láttán muszáj elismernünk, hogy a Sony komoly tűzerővel készül 2016-ra, reméljük, hogy mindegyik találat nagyot szól majd.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)