Hirdetés

„Oscar-t” nyert a Gears of War

|

Vörös szőnyeg és lelkes rajongók hada fogadta szerdán a videojátékok immáron koronázott királyát, az Xbox 360 legnépszerűbb játékát, a Gears of War-t.

Hirdetés

Hamisítatlan Oscar Gála hangulatban zajlott az immáron hetedszerre megrendezett San-Francisco-i Játékfejlesztők Éves Díjkiosztója, ahol a nyerteseket programkód, grafika, újszerűség, megvalósítás és legjobb játékélmény kategóriák szerint rangsorolták.

„Ez teljeséggel hihetetlen.” – mondta Cliff Bleszinski, miközben átvette a Gears of War-nak odaítélt „legjobb játék” díjat – „Mindnyájatokat nagyon szeretlek. És külön köszönet édesanyámnak, hogy belenyugodott ebbe az egész játékfejlesztős dologba.”

A Gears of War grafika és megvalósítás kategóriákban is zsebelt be díjakat.

Az iparág egyéb nagy alakjai, köztük a „közismert játékok” atyjaként emlegetett, a Tetrist kifejlesztő Alexey Pajitnov, és a már veteránnak számító játékfejlesztő, egyben író, Greg Costikyan is kitüntetésben részesült.

„Az idősebb kori játék nem gátolja a felnőtté válást, ugyanakkor felruház a tanulás képességével, ami napjaink folyton változó technológiákra épülő világában elengedhetetlen” - nyilatkozta Costikyan, miközben átvette a „Maverick” elismerést.

A legjobb stúdió díját az Iron Lore Entertainment kapta.

„Évről évre lenyűgöz, hogy tagjaink mi mindent képesek ebből a művészeti ágból előcsalni.” – jegyezte meg Jason Della Rocca a Nemzetközi Játékfejlesztők Egyesületének elnöke.

Az ünnepség az 1998-ban, a játékfejlesztések ösztönzésére létrehozott IGF (Ninth Annual Independent Games Festival) díjkiosztójával kezdődött, ahol a saját erőforrásokból dolgozó fejlesztők munkáit értékelték.

A 20 ezer dolláros, Seumas McNally nagydíjat a Bit Blot kétszemélyes vállalkozás fejlesztése, az Aquaria víz alatti kalandjátéka nyerte el.

Míg a szervezők a Játékfejlesztők Díjkiosztóját Oscar gálaként, addig az IGF-et a Sundance filmfesztivál játékipari verziójaként emlegették.

Az IGF bírái „a kiváló vizuális művészet” díjat az online szavazás eredményeként közönség díjnyertes Castle Crashers lövöldözős játéknak (The Behemoth fejlesztés) ítélték oda.

A Samorost II (Amanita Design), mint legjobb webes játék részesült elismerésben, míg Howdy Bang!-jét technikai kivitelezéséért díjazták.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)