Hirdetés

A Bungie-nál is tombol a szexizmus és a crunch?

|

Bár a cég nemrég kiállt az egészségtelen munkahelyi kultúra ellen, huszonhat alkalmazott beszámolói szerint a Bungie sem éppen álommunkahely.

Hirdetés

Az elmúlt pár évben nagyon gyakori visszatérő téma lett a játékfejlesztő stúdiókra jellemző munkahelyi kultúra kritizálása és különösen nagy figyelmet kapott minden ilyen eset, miután az Activisiont egy állami munkaügyi szerv perelte be, mert egy nyomozást követően úgy látta, hogy a cég minden stúdiójában elfogadhatatlan állapotok uralkodnak.

A botrány kibontakozása alatt több más neves kiadó és stúdió szolidaritást vállalt a munkahelyi abúzus és diszkrimináció áldozataival, illetve elítélte a káros bánásmódot és szokásokat, viszont az IGN legújabb nyomozásából kiderülhet, hogy talán ezen cégek között is lehetnek olyanok, akiknek szintén van mit rejtegetniük.

Hirdetés

Az amerikai IGN-en jelent meg az a cikk, amelyben a Bungie 26 volt és jelenlegi alkalmazottja számolt be arról, hogy a stúdió már évek óta küzd a crunch és a diszkrimináció látszólag megoldhatatlannak tűnő problémáival. A riport szerint a cég narratív csapatát különösen sok sérelem érte: a beszámolók szerint nagyon gyakoriak voltak a különféle ízléstelen, homofób megjegyzések és rasszista poénok, amelyeket a vezetőség minden alkalommal azzal vett védelmébe, hogy csak viccnek szánták.

Nem csak a belső sérelmeket ignorálták, hanem a kívülről érkező fenyegetéseket is, ugyanis amikor a Destiny 2: Curse of Osiris kiegészítő megjelent, rengeteg rajongó a női írókat vádolta a közepes fogadtatásért. Még halálos fenyegetéseket is küldtek bizonyos alkalmazottaknak, a cég ellenben  semmilyen módon nem támogatta azokat, akiket ilyesfajta támadások értek.

A beszámolók szerint Pete Parsons vezérigazgató egy nyílt levelet is kapott a problémákkal kapcsolatban, de teljesen figyelmen kívül hagyta és végül a felmondással való fenyegetés volt az, ami változtatásokra késztette a vezetőséget. Parsons az IGN-nek adott válaszában kért elnézést az alkalmazottaktól:

"Nem azért vagyok itt, hogy kétségbe vonjam vagy elutasítsam azok a tapasztalatait, akik az idejüket és a tehetségüket felajánlották a stúdiónknak. A tetteink, vagy sok esetben azok hiánya fájdalmat okozott ezeknek az embereknek. Szeretnék személyesen és minden olyan alkalmazott nevében is bocsánatot kérni, akikről tudom, hogy szintén együttéreznek azokkal, akik megosztották ezeket a történeteket."

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján könnyű lenne üres ígéretnek tekinteni ezt a nyilatkozatot, ám az IGN által megkérdezett alanyok szerint igenis érezhető, hogy a stúdió próbált pozitív változásokat elérni az utóbbi években. A fentebb említett vezetőség nagy része már nem dolgozik a stúdióban, bár Parsons maga is elismerte, hogy valószínűleg túl sokáig vártak azzal, hogy eltávolítsák őket.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Nehéz lesz tartós megoldásokat találni ezekre a problémákra, hiszen az Activision példája egyre világosabban mutatja, hogy ezeknek a jelenségeknek igen mélyen gyökeredző okai vannak, de remélhetőleg a Bungie keserédes példája iránymutató lehet azoknak a stúdióknak, akik szintén nem akarják örökre halogatni a változtatásokat.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)