Hirdetés

A Diablo IV fejlesztői súlyos túlóráztatásról számoltak be

|

A Blizzard legújabb akció-szerepjátékának fejlesztőcsapata szerint a cégnek még mindig nem sikerült komoly előrelépést tennie a menedzsment terén.

Hirdetés

A nemrég lezajlott The Game Awards díjátadón végre megtudtuk, hogy mikor fog megjelenni a Blizzard legújabb akció szerepjátéka, a Diablo IV. Valószínűleg a cég is azt reméli, hogy a játékkal sikerül majd egy kicsit javítani az elmúlt pár évben jelentősen megtépázott népszerűségén, de a The Washington Post legújabb beszámolója alapján nem teljesen biztos, hogy egyetlen egy jó játék fogja elhozni a megváltást.

A lap nemrég interjút készített 15 jelenlegi és korábbi Blizzard alkalmazottal, akik többek között a Diablo 4 fejlesztésének menetéről és kulisszatitkairól is elárultak néhány dolgot. A fejlesztők szerint ugyan nem volt egyértelműen kötelező a crunch, a menedzsment igyekezte motiválni az embereket olyan különféle jutalmakkal, mint DoorDash utalványok (ez olyasmi, mint nálunk a Foodpanda) vagy kisebb-nagyobb részvényopciók, amik csak akkor járnak, ha a cég eléri a kitűzött üzleti célokat.

Hirdetés

Az interjúalanyok szerint nem csak a crunch, de a menedzsment határozatlansága is fontos tényező volt abban, hogy a Diablo 4 fejlesztése pokoli élmény legyen: Luis Barriga és Jesse McCree (mindketten távoztak a cég elleni állami szintű diszkriminációs per következményeként) képtelenek voltak elhatározni magukat döntések mellett, szelektíven mikromenedzselték a játék egyes részeit, és összességében nem hoztak konzisztens víziót a csapatnak:

"Nagyon látszott, hogy nem túl magabiztosak, nincs igazi elképzelésük a játékról. Gyakran meggondolták magukat anélkül, hogy esélyt adtak volna bizonyos ötleteknek. Ettől az emberek igen hamar elkezdtek kiégni."

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Ekkor érkezett meg Rod Fergusson, aki a szintén problémás BioShock Infinite-et is áttolta a célvonalon, így a csapat azt remélte, ő lesz az, aki végre képes ugyanezt a bravúrt végrehajtani a Diablo 4 esetén is. Sajnos nem így lett, ugyanis Fergusson főleg azzal töltötte az idejét, hogy többszáz fős Zoom meetingeken mesélt filmekről és filmsztárokról, akiket személyesen ismert:

"Nekem úgy tűnt, mint akit leginkább csak a hírnév érdekel és az, hogy felvágjon a korábbi eredményeivel, mint a Gears of War. Az emberek frusztráltak voltak, mert mind azt gondoltuk, hogy ő majd végre helyrerakja a játékot. Amikor semmi sem történt, akkor kezdték el igazán sokan elhagyni a csapatot."

Ezek után sajnos már csak romlott a csapaton belüli morál, hiszen a tapasztalt fejlesztők távozásával egyre kevesebben voltak, akik jól ismerték a játékot, a csapongó menedzsment pedig továbbra sem tudott egészséges munkahelyi feltételeket teremteni.

A The Washington Post természetesen a Blizzard szóvivőit is megkérdezte a témában, de a cég állítása szerint a fejlesztés nagyon jól megy és a belsős kérdőívek szerint a morál jobb mint valaha. Nagyon reméljük, hogy ez tényleg így van, mert elég elszomorító látni, hogy több évnyi botrány után is csak alig van látható előrelépés a crunch témában.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)