A Diablo IV fejlesztői szerint nem kell félnünk a monetizációtól
A Diablo Immortal láttán a rajongók nagyon aggódnak a széria jövője miatt, de a Blizzard igyekezett megnyugtatni a tömeget.
Nem kertelünk, a Diablo: Immortal tulajdonképpen egy hatalmas P2W káosz. A számtalan monetizációs megoldás csomópontjában egy élvezhető játék rejlik, de ez a tény önmagában még kevés ahhoz, hogy elüljön a franchise rajongóinak lelkében dúló vihar. Ők jelenleg attól tartanak, hogy a Diablo IV is elveszik majd a mikrotranzakciók tengerében.
Miután egy ideje már nem számít alapvetésnek a klasszikus "Blizzard minőség", érthető módon tele van a játékosok hócipője az ígéretekkel, és nehezükre esik hitelt adni az olyan kijelentéseknek, mint Adam Fletcheré, aki megerősítette, hogy a Diablo IV monetizációja sokkal barátságosabb lesz, mint a mobiljátéké.
A fejlesztő szerint Diablo IV teljes értékű konzolos és PC-s játékélményt kínál majd, és a monetizációt is e platformok játékostáborainak elvárásaihoz igazítják. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy idővel érkeznek majd kiegészítők (nyilván pénzért), valamint lesznek megvásárolható kozmetikai szettek is. Ugyanakkor a karaktereink erejét vagy a játékmenet funkcióit befolyásoló mikrotranzakciók felbukkanásától nem kell tartanunk.
Többé-kevésbé a Diablo III-nál alkalmazott modellt fogják követni, néhány extra lépéssel megtoldva. Sokan egyébként még ezeket is helytelennek tartják, mondván, hogy a menő kozmetikai cuccokat sem kellene fizetős fal mögé zárni, ha már magáért a játékért fizetünk, de az iparági sztenderdekkel összhangban lévő megoldás jóval barátságosabbnak tűnik még így is annál, mint amit az Immortal játékosai megtapasztalhatnak.
Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!