Hirdetés

A Dragon Age dizájnere Artúr királyos játékot akart csinálni, de a Ubisoft fejese elkaszálta

|

Mike Laidlaw egy nyílt világú, kooperatív élményre építő kalandot szeretett volna megvalósítani, miután leigazolt a Ubisofthoz, de ez nem jöhetett létre, mert Serge Hascoët nem szerette a fantasyt.

Hirdetés

Serge Hascoët a jelenleg zajló Ubisoft-botrányok egyik központi figurája, ugyanis hosszú éveken keresztül ő volt a cég kreatív-atyaúristene, aki teljes projekteket kaszált el, ha azok nem feleltek meg az ő ízlésének. Ennek esett áldozatául a 2018-ban a Ubisofthoz igazoló Mike Laidlaw Artúr király mondakörben játszódó projektje is.

Hirdetés

Mielőtt a francia cég kötelékeiben találta magát ki, Laidlaw olyan aprócska címeken dolgozott kreatív vezetőként, mint a Dragon Age játékok, de besegített a Jade Empire-nél és a Mass Effect szériánál is. Miután leigazolt a Ubisofthoz, egy Avalon című, Artúr-mondavilágban játszódó szerepjátékot álmodott meg. A projekten dolgozók a Monster Hunter: Worldhöz hasonlították a kalandot, mivel egy nyílt világban kalandozhattunk volna többedmagunkkal.

A projekt egészen jól haladt, amíg  Serge Hascoët asztalára nem került. Jason Schreier beszélt több belsős informátorral, akik egybehangzóan állították, hogy a kreatív fejes nem rajongott a fantasy műfajért, így Laidlaw játékának igazából esélye sem volt. Schreier így számol be a történtekről:

"Hascoët nem volt oda a fantasy műfajért és egy nagyon magas lécet állított fel a kanadai Québecben dolgozó Avalon-csapatnak. Azt mondta nekik, ha fantasy játékot akarnak csinálni, annak »jobbnak kell lennie Tolkiennél« - számolt be róla több ember is, akik ismerték a projektet."

Az ő standardjai szerint Laidlaw csapatának nem sikerült megugrani a fantasy atyjának szintjét, így az Avalon kaszát kapott. A csapat próbálta menteni a menthetőt, és előálltak egy sci-fi és egy görög mitológiára építő projekttel is, de ez sem ment át  Serge Hascoëten. Ezt követően Mike Laidlaw felmondott a Ubisoftnál.

Serge Hascoët végül pár hete kényszerült távozásra, amikor a zaklatási botrányokkal is kapcsolatba hozták és a cégen belüli toxikus légkör megteremtőjeként is őt nevezték meg a Ubisoft egykori alkalmazottai. Nem tudni, hogy a beígért átalakítások után, a cég új kreatívjai hajlandóak lesznek-e feléleszteni néhányat a lelőtt projektek közül. Ha igen, akkor az Avalone mindenképp ígéretesnek tűnik ehhez.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)