Hirdetés

A játékfejlesztők helyretették a távmunkát leszóló Elon Muskot

|

Musk ugyan máshogy gondolja, de a fejlesztők szerint nem csak az irodában dekkolva születhetnek remek termékek.

Hirdetés

Testvéroldalunk, a PC World hasábjain számoltunk be róla, hogy ismét áll a bál Elon Musk körül, miután kiszivárgott két belsős e-mailje, melyekben a Tesla magasabb beosztású alkalmazottainak hozta tudtára, hogy a továbbiakban muszáj legalább heti 40 órát tölteniük az irodában.

A cégvezető az egyikben - feltehetően a 3 napos jelenléti munkahétre beálló Apple-re utalva - azt írta, hogy természetesen nem minden vállalat követeli meg a fizikai jelenlétet, ám azok jó ideje nem is tettek le semmilyen nagyszerű új terméket az asztalra. Egy váratlan fordulattal a játékipar néhány szereplője magára vette a leveleket, és a Twitteren szólt vissza Musknak.

Hirdetés

Robert Morrison, a PlayStation Studios animátora, aki olyan címeken dolgozott, mint a God of War és a Resident Evil 7, az e-mailre reagálva arról posztolt, hogy a játékipar sokkal izgalmasabb termékeket készít, mint egy Tesla, mégis remekül elvan a távmunkával. Egy másik posztban azt is hozzátette, hogy a játékok nem az otthoni munkavégzés miatt csúsznak/bugosak/drágák, s egyetlen játék sem lesz jobb attól, ha az irodában készítik el.

Hasonló véleményen van Drew Tucker, a Bungie hozzáférhetőségért felelős divíziójának társvezetője is, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a csapat szinte teljes egészében távmunkával szállította le a Destiny nagy sikert arató The Witch Queen kiegészítőjét.

"Bár ez nem mindenkinek való a csapatban, alkalmazkodtunk és megtettük, amit tudtunk, hogy egy nagyszerű terméket szállítsunk, miközben a saját egészségünkre is ügyeltünk. A távmunka nagyszerű termékeket eredményezhet és eredményez is."

- tette helyre Muskot Tucker. A játékipari szakik felháborodását kiszúró Kotaku cikke továbbá egy írót is említ az Eidos Montréaltól, aki arra mutatott rá, hogy a csapata "ötletei és innovációi" nem szenvedték meg, hogy időt nyertek a bejárás megúszásával.  

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A játékfejlesztők tehát alaposan a Tesla-vezér orra alá dörgölték a saját tapasztalataikat, a teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy az autógyár helyzete egy kicsit más. A Teslánál ugyanis járművek összeszerelése zajlik, ahhoz pedig elengedhetetlen a gyári dolgozók jelenléte, akik így eleve nem is álltak át a távmunkára. Az egyik e-mailjében pedig Musk éppen erre hivatkozik, hogy az irodai alkalmazottaktól megkövetelt heti minimum 40 órás jelenlét még így is kevesebb, mint amit a szerelősorokon robotoló kollégáktól kérnek. A milliárdos így valószínűleg a morál szempontjából is fontosnak tartja, hogy a magasabb beosztású állomány látható legyen a munkahelyen.

Az viszont kétségtelen, hogy a pandémia mély nyomot hagyott a súlyos szakemberhiánnyal küzdő játékipar jelenléti munkavégzéssel kapcsolatos hozzáállásán. A Bungie-nál és a CD Projekt RED-nél például már eleve rugalmas bejárással, vagy akár teljesen otthonról betöltött állásokban gondolkoznak, ugyanakkor vannak vállalatok (pl. Activision, Riot Games) amelyek a járvány lecsengésével ismét szigorúbban veszik a jelenlétet. Róluk nemrég Josh Sawyer, az Obsidian tervezési igazgatója mondott véleményt, aki szerint a fejlesztők egyszerűen otthagyják majd a keménykedő stúdiókat a rugalmasabb munkahelyek kedvéért.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)