Hirdetés

A legjobb Black Ops lehet a Call of Duty: Black Ops Cold War

|

Kipróbáltuk a most még csak az előrendelőknek, holnaptól viszont minden PS4-es játékosnak elérhető bétát, és ugyan a Modern Warfare élményét nem múlja felül, így is egészen jó lesz a Call of Duty sorozat idei részének multija.

Hirdetés

Nem vállalnám a felelősséget azért, hogy kiszivárogtatom, a szerkesztőség tagjai közül ki pontosan mennyi időt töltött el a Call of Duty: Modern Warfare-rel, de azt talán félelem nélkül elárulhatom, hogy ha minden, a játékra az egészségesnél egy fokkal durvábban rácsavarodó író (ez velem együtt három ember) idejét összeadjuk, a végösszeg a 600 órát közelíti. Ez egy olyan játékosnak, aki kevés játékkal játszik sokat, talán nem tűnik kiugróan nagy számnak, de nálunk igen ritka, hogy ennyi időt fordítsunk egy címre, mert mindig jön valami új, amit ki kell próbálni, ismerni kell, hogy képben legyünk a játékipar állapotával. 

Sokáig nem is hangolódtunk rá arra, hogy idén új Call of Duty érkezik, részben azért, mert az Activision is elhúzta a bejelentést, részben meg azért, mert annyira élveztük az új MW-t, hogy nem vágytunk másra. Most már kezd tudatosulni bennünk, hogy november közepén a Black Ops sorozat fél-rebootja próbál majd minket elrabolni, és a napokban PlayStation 4-en zajló béta alapján jó eséllyel sikerülni fog neki, de lehet, hogy érdemes lesz vele megvárni az új generációt.

Hirdetés

Pre-modern hadviselés

A Black Ops Cold War ugye a hidegháború idején, a nyolcvanas években játszódik, ami a túltoltan futurisztikus Black Ops 4 után jelentős változás, de a Modern Warfare-hez képest minimálisan tér el az élmény. A pályák hangulata (különösen Miamié), az eszközeink elnevezése (a UAV itt most kémrepülő) más, de a fegyverek nem viselkednek gyökeresen eltérően, és nagyjából azok a cuccok állnak rendelkezésünkre, amik a tavalyi részben is.

A scorestreakek funkcionalitásukat tekintve szinte ugyanazok, van automatikus helikopter és légicsapás is, viszont nincs semmi a VTOL helyett, és behívhatunk egy repülőgéprajt, hogy elintézzék az ellenfelek scorestreakjeit. Ezek kapcsán további pozitív újítás, hogy az elért pontok halálunk után is megmaradnak, így a kevésbé ügyes játékosok is aktiválhatják legalább a kémrepülőket. 

A Treyarch sok mindent átvett a Modern Warfare-ből: nem kell letennünk a fegyvert a szemünktől újratöltésnél, a Pick Ten rendszer helyett Create a Classban rakhatjuk össze felszerelésünket és a Gunsmithben tuningolhatjuk fegyvereinket (akár meccs közben is); az elsődleges és másodlagos stukker mellett egy taktikai kiegészítőt és egy halálos gránátot vihetünk magunkkal, három perket választhatunk, illetve egy field upgrade-et, meg egy wildcardot, úgyhogy nagyjából ismerős lesz az összeállítás azoknak, akik játszottak az MW-vel. A wildcard segítségével feloldhatunk valamilyen bónuszt, például több lőszerrel és gránáttal indulhatunk, több kiegészítőt tehetünk fegyverünkre, és itt aktiválhatjuk azt is, hogy a másodlagos fegyver helyett még egy elsődlegest vihessünk magunkkal. Külön öröm, hogy a taposóakna a field upgrade-ek közé került, így nem lehet vele teleszemetelni a pályákat.

Ugyanakkor nem minden újítást emeltek át: nincs például fedezékre hajlás, ami nekem egy kicsit hiányzik, és dupla sprint sem elérhető. Lehet ezek nélkül érvényesülni, de fura, hogy kimaradtak. Van viszont pingelés, ami lassan minden multis játék alapvető tartozéka lesz, és itt is kimondottan hasznos.

Miami, Moszkva, meleg, meg bokrok

Oké, hogy ez még csak béta, és a megjelenésig valószínűleg a látvány is javul, de nem dobtam magam hanyatt attól, ahogy a Black Ops Cold War PlayStation 4-en kinéz. Valahogy a Modern Warfare sokkal jobban mutatott, és van egy olyan összeesküvés-elméletem, hogy majd a PlayStation 5-ös és Xbox Series X-es verzió fog igazán odacsapni, ezért nem erőltették meg magukat a jelenlegi generációs kiadással; minél jobban látszik a különbség, annál boldogabb lesz az, aki korán belép az új generációba.

A jelenleg elérhető kisebb pályák közül Miami a leghangulatosabb, és elrendezését tekintve is az egyik legjobb. A Treyarch végre nem ragaszkodott szigorúan a háromsávos elrendezéshez; bár még mindig ennek alapjai érzékelhetők, sokkal szabadabban kezelték ezúttal. A moszkvai hadszintér kissé kaotikus, és túl sok a járat, ami gyakran azt eredményezte, hogy mindig oldalról vagy hátulról lőttek le, és az annyira nem buli.

A Cartelben az az érdekes, hogy tele van bokrokkal, amikben könnyen megbújhatunk és meglephetjük ellenfeleinket, de ha a másik oldalról nézem, ez sem biztos, hogy jó: ha nem lett volna életerőcsík felettük, sokszor nem vettem volna észre őket. Viszont az tény, hogy taktikusabb, kevésbé rohangálós játékot követel meg, és ez nem feltétlenül baj. A Satellite részben a mesterlövészek játéktere,  a dűnéken állva könnyen kiszedhetik azokat, akik nem elég óvatosak, de közben tele van szűk járatokkal is; olyan, mint egy kisebb Azhir Cave, csak fedett barlang nélkül. 

Ezúttal is lesz egy olyan mód, amiben nagyobb, 16-24 fős csatákat vívhatunk, és a Domination variáció során hat pontot kell megtartanunk a szokásos három helyett. A Combined Arms hasonlít a Ground Warra, ugyanúgy használhatunk járműveket is (a Crossroadson motoros szánokat és tankokat, a hajók körül játszódó Armadán jet skiket és vízi járműveket), viszont a pályák valamivel kisebbek.

Lesz majd egy Assault variáció is, amit most még nem lehet kipróbálni, de a hétvégén aktiválják; ebben egyesével lehet zónákat foglalni, és az a csapat győz, aki előbb foglalja el az ellenfél bázisához legközelebbi pontot. A 10x4 fős Fireteam: Dirty Bomb szintén nem elérhető jelenleg, viszont ez is bekerül a napokban, amikor már minden PS4-es játékost ráengednek a szerverekre.

Új még a VIP Escort is, ami azoknak lehet ismerős, akik játszottak a vegyes fogadtatású Battlefield: Hardline-nal - ott Crosshair néven volt elérhető, de a játékmenet és az alapok szinte ugyanazok. Egy véletlenszerűen kiválasztott játékos a VIP szerepét kapja, ő egyetlen pisztollyal, egy füstgránáttal és egy kémrepülővel felszerelve lép be a meccsbe, csapattársainak pedig el kell őt juttatni épségben a kimenekítési pontok egyikéhez. Minden lelőtt játékos földre kerül és felszedhető, de ha meghal, ki kell várnia a kör végét. Megfelelő csapattal jó móka, de ha ezt is úgy játsszák, minthat TDM lenne, nyilván nehezebb sikert elérni.

Egy dolog van, amiről nem tudom, mit gondoljak, de mégis inkább pozitív változásnak tartom: a rendszer ölésnek számolja az assistokat is, így sokkal jobb K/D aránnyal lehet végezni, és talán végre megéljük, hogy a feladatalapú módokban nem csak a gyilkolásra megy mindenki, hanem, teszem azt, csinálják végre a dolgukat, foglalják a zónákat stb. Milyen boldog világ lenne az...

A béta október 10. 19:00-tól lesz nyitott, és egészen október 12-éig lehet játszani. A következő menet, amiben már a PC-sek és Xbox One-osok is részt vehetnek, október 15-én indul az előrendelőknek, és október 17-én mindenki másnak. Addig is le lehet tölteni a klienst PS4-re, PC-n és One-on pedig október 13. 18:00-tól él majd a lehetőség.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)