Hirdetés

A Park Beyond lehetővé teszi, hogy álmaink legveszélyesebb vidámparkját alkossuk meg

|

Park Beyond néven érkezik a Limbic Entertainment új, vidámpark-menedzselős játéka, ami kétségkívül megdobbantja a hullamvasút-rajongók szívét.

Hirdetés

Amikor megkerestek a lehetőséggel, hogy még a premier előtt meglessük a fejlesztők prezentációját a Bandai Namco gondozásában készülő legújabb stratégiai játékról, nem számítottam rá, hogy óriáskerekekről és körhintákról fogok hallani. De még akkor sem fogtam gyanút, amikor a Limbic Entertainment tagjai mutatkoztak be és emlékeztettek rá, hogy több Might & Magic rész mellett a Tropico 6-tal már belekóstoltak a menedzsment-elemekkel tarkított stratégiai játékok világába is. A szűk félórás előadás végére azonban sikerült meggyőznie Johannes Reithmann és Stephan Winter kettősének, hogy nem baj, hogy nem egy klasszikus RTS-t, vagy egy körökre osztott háborús játékot lepleztek le.

Hirdetés

A kötelezők

Pedig az előadást nyitó bejelentő trailer alapán nem volt egyértelmű, hogy mivel is nyújt majd többet a Park Beyond a műfajban korábban látott játékoknál, mondjuk a vidámpark-menedzsmentet legutóbb elég magas szinten űző Planet Coasternél. A némileg stilizált, kissé rajzfilmes látványvilág és az őrült hullámvasutak alapján akár a Frontier játéka is lehetett volna a képernyőn, az előzetesből pedig még nem derült ki, hogy a bohókás parkalapító és a szigorú pénzügyes szembenállása visszaköszön-e a játékban is, vagy csak a videó dramaturgiai eleme, illetve hogy a képen látható őrült attrakciókból mit is valósíthatunk majd meg.

Ehhez hasonlóan a fejlesztők részéről - hiába igényel alaposan átgondolt és kemény munkát - ebben a zsánerben tényleg csak a minimum elvárások teljesítésének tűnt, hogy olyan apró részletekig menedzselhetjük majd a parkunkat, mint az egyes boltok árai, vagy a dolgozóink és felszerelésük, illetve hogy minden látogató igényeiről külön tájékozódhatunk. A Park Beyond hullámvasút-szerkesztője annyiban túllép a kötelezőn, hogy a zsáner más játékainál nagyobb szabadságot ad, hogy a tereptárgyak és más épületek köré szőjük a pályánkat.

De a belső nézetes próbautazást például már láttuk máshol is, ahogy a park külsejét meghatározó témákkal sem újít a német stúdió. A Limbic csapata azért tartogatott néhány meglepetést, amivel megvillantották, mitől lesz egyedi az alkotásuk.

Ellehetetleníthetetlenségeskedéseitekért

Az első ezek közül a trailerben kicsit sután megjelenített szóval jellemzett koncepció, amit a készítők találtak ki, az "impossification", amit inkább le sem fordítanék. Álljon itt inkább az a magyarázat, hogy az impossification folyamatán keresztül egy csomó hihetetlenül látványos, a valóságban lehetetlennek bizonyuló elemet is tartogat a Park Beyond. Például az egyes attrakciók fejlesztett változatai is ilyen, impossified változatok: egy egyszerű óriáskerékből így lesz számos kerék között tekergő kabinok sorozata, egy körhintából többszintes, óraműszerű fogaskerekekkel tarkított szerkezet, vagy egy hajóhintából egy hatalmas polip, ami egy igazi akváriumból veszi ki, hintáztatja meg és dobja vissza a tengeralattjáró-kapszulákat, amikben látogatóink ülnek.

Ezek a rendkívül ötletes és aprólékosan kidolgozott modellek és animációk tényleg egyedi hangulatot kölcsönözhetnek a Limbic játékának, és kiterjednek majd a fentiek mellett más épülettípusokra is. Láthattuk például, hogy a hullámvasutak esetében a kocsi, amiben a sikító utasok ülnek, szárnyakat bonthat egy ugrató (vagy egy ágyúból történő kilövés!) során, vagy légpárnákra ülhet, hogy a levegőben és a vízen is tovább hasíthasson. Egy koncepciós rajzon pedig azt is megleshettük, hogy egy kebabos standból is lehet lángszóróval és karddal húst sütő szakácsokkal fémjelzett attrakció az imposificationnek hála.

Van egy sztorim

A Park Beyond másik nagy vonzereje a sztorialapú kampány lehet, ami a készítők elmondása szerint jó bevezető is lesz annak, aki ritkán menedzsel virtuális vidámparkot, de a műfaj veteránjai sem unatkozva fogják végigkattintgatni. Egyfelől azt ígéri a Limbic, hogy több karakterrel találkozunk a trailerben látott két kollégánk mellett, akik ellenfelek és barátok is lehetnek, és ténylegesen fordulatos sztoriszálak kapcsolódnak majd hozzájuk. De nemcsak a történet, hanem az egyedi kihívások miatt is érdemes lehet a játék kampányával játszani, akár többször is.

A küldetések előtt ugyanis részt vehetünk egy úgynevezett pitch meetingen, ahol meghatározhatjuk, milyen irányba szeretnénk elvinni a vidámparkunkat - a bemutatott példában azt dönthettük el, hogy a tinik, a felnőttek, vagy a családok jelentik majd az elsődleges célközönségünket. Választásaink nyomán pedig minden küldetésben kicsit más feladatokat kapunk, így ugyanazt a fejezetet többféleképpen is abszolválhatjuk.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Majd ha elég magas leszel

Ezekkel az újdonságokkal ténylegesen valamikor 2022-ben ismerkedhetünk meg (jövőre esedékes csak a megjelenés), az pedig kifejezetten jó hír, hogy a Park Beyond nemcsak PC-re, hanem PS5-re és Xbox Series konzolokra is érkezik - igaz, egy előző generációs megjelenést szerintem sokan szívesen látnának, főleg egy ilyen, családbarát játéktól. A két éve fejlesztés alatt álló, jelenleg alfateszteken áteső Park Beyond addig lehet, hogy új feature-öket is villant, annyi teasert például már most is megengedtek maguknak a fejlesztők, hogy a single playerre épülő játékban lesz módja rá a játékosoknak, hogy megosszák egymással az alkotásaikat.

Ti mit gondoltok, meggyőzött a Park Beyond, vagy maradtok a műfaj korábbi kiemelkedő játékainál?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)