Hirdetés

A Resident Evil 4 remake pont olyan, mint ahogy szeretnénk emlékezni az eredetire

|

A GameStar volt olyan szerencsés, hogy láthatott a Resident Evil 4 remake játékmenetből több mint 17 percet, mindezek alapján bőven van okunk reménykedni a játékélményben.

Hirdetés

Ha gameplay bemutatót tartanak a fejlesztők, akkor az egyszeri újságíró kezeivel néha légkontrollerezik (talán ez a legjobb szó erre, még ha nem is létezik), azt képzeli, hogy már ő játssza a játékot, igyekszik minden apró részletet megfigyelni, bevonódik az élménybe. Nagyon nagy boldogság, hogy a mostani Capcom prezentáció, amelynek szerencsésen részese lehettem, pillanatok alatt magába szippantott, és elhitette velem, hogy nagyon akarom én már játszani ezt a játékot.

Pedig nem gondoltam, hogy a már egyszer kellemesen ráncfelvarrt Resident Evil 4 valóban remake-elésre szorulna, jobban szeretem, ha új történeteket mesélnek el nekem, és a legutóbbi, belső nézetes epizódok is szívemhez nőttek. Ezzel együtt be kell ismerni, a Resident Evil 3-at leszámítva a Capcom nagyon érzi a remake-elést, okosan nyúl az eredeti műhöz, alaposan kipolírozza a látványt, de közben a játékmenet fontosabb elemein is csavar annyit, hogy a legkeményebb rajongó szemöldöke is felfusson párszor, kapjon új ingereket, felfedezésre váró területet, immerzívebb harci élményt, vagy merészebb horror-hangulatot, ami láthatóan a negyedik résznél is alapvető koncepció volt.

Hirdetés

Abszolút érződik, hogy az annak idején gyökeresen megújult játékmenet minden fontos elemét átemelték, de minden gyorsabb, pörgősebb (ehhez a 60 fps-esnek tűnő, komolyabb harcok hevében is stabilnak mondható képfrissítés is hozzátesz), Leon lábon lőheti ellenfeleit, amelyek megtántorodnak, és így közelharci támadásokat is bevihet, továbbá a blokkolás is fontos szerephez jut. Igen, ezek már a klasszikus Resi 4-ben is megmutatkoztak, de sokkal lomhábban, kiszámíthatatlanabbul, itt a harc kifejezetten szórakoztatónak tűnik, bár ezt kontrollert szorongatva még nem próbálhattam ki, de ha már passzív szemlélőként is ezt érzem, talán nem fogok csalódni.

Ami igazán jelentős ugrásnak tűnik a klasszikus játékhoz képest, az az egyértelmű vizuális fejlődésen túl a hangokban érezhető. A lényegesen sötétebb, részletgazdagabb és ezáltal horrorisztikusabb világ még nyomasztóbbá válik, ahogy körülvesznek minket a környezeti zajok, morgások, a Ganadók motyogása, a meglőtt ellenfelek húsából előtörő Las Plagas parazita recsegése elképesztően nyomasztó, akár a falu környékén, akár a barlagokban bóklászunk. Egy egészen új pályarészt is láthattam itt, nem is spoilereznék többet, de izgalmas jelenetek és logikai feladványok várnak majd ránk.

Marad az írógépes mentés, és a klasszikus inventory-menedzsment, de az írógépeknél saját táskánkat személyre is szabhatjuk, például vicces csirkés fityegőt is akaszthatunk az oldalára, mert hát 2023-ban mi is fejezhetné ki jobban az egyéniségünket a ránk váró pokolban, mint egy vidám kis figura, mely vígan lengedez fegyvertartónk oldalán a halál lehelletének jeges fuvallatában. A gyűjtögetés, tárgykeresés és pénzlootolás továbbra is kiemelten fontos, mivel a minket elszánt kereskedői alázattal követő maszkos fickó itt is hű társunk, rendszeresen feltűnik majd, és vevő minden kincsre, amelyet találunk utunk során. Az általa kínált fegyverarzenál és fejlesztési megoldások tárháza viszont bővült, több lehetőségünk lesz irtani majd az ellent (már az eredeti játékban is erős újrajátszási faktor volt számomra, hogy a legerősebb flintákat megszerezzem és kimaxoljam, előre félek, hogy itt mi vár majd rám).

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Mutattak részeket arról is, hogy milyen Ashley-vel bandukolni, főképp a Salazar kastélyban. Itt is visszaköszönt számos régi játékelem, adhatunk neki parancsot arra, hogy húzódjon biztos helyre a hevesebb harcokban, vagy kövessen szorosan minket, de persze ha elfogja őt az ellenfél, vagy megsérül, gyorsan kell reagálnunk a segítségére sietve. Leon egysorosai persze most sem maradhatnak ki az élményből, én továbbra is a dramaturgiát tartom a Resident Evil széria leggyengébb pontjának, itt se várjon senki remekül megírt dialógokat, karakterek közti kiváló kémiát, de nem is ezért szeretjük ezt a játékot.

A boss fightok is érdekesnek tűnnek, egyedül az R3 gombbal történő kitérés ijeszt meg, de sokkal kevesebb QTE és komplexebb kihívás vár majd minket a jelentősebb összecsapások során. Ha szeretted a klasszikus Resident Evil 4-et, akkor szinte biztos, hogy ezt a felújítást érdemes lesz majd kipróbálnod, egyelőre nagyon úgy fest, hogy hibátlanul idézi meg a hangulatot, pont annyira kiszínezve, tökéletesítve, ahogy az agyunk szokta ezt tenni azokkal a régi címekkel, amelyeket imádtunk annak idején. Ez pedig a legjobb kombó, ha egy játék felújításáról van szó.

Legyen igazam!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)