Hirdetés

A Rockstar volt fejlesztője szerint ez az oka, hogy a GTA VI csak később jelenhet meg PC-re

|

Mike York hat évig volt a cégnél, dolgozott a Grand Theft Auto V-ön is, szóval van tapasztalata.

Hirdetés

A korábbi GTA játékok példájából kiindulva valószínűleg senki sem lepődött meg rajta, hogy a Rockstar Games egyelőre nem jelentette be, hogy mikor jelenik meg PC-re is a Grand Theft Auto VI. A GTA IV például 2008 áprilisában jött konzolokra és csak decemberben PC-re. A GTA V esetében ez a késleltetés még durvább volt, hiszen először 2013 szeptemberében jött PS3-ra és Xbox 360-ra, majd 2014 novemberében PS4-re és Xbox One-ra, végül 2015 áprilisában PC-re. 

Mindez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re 2025-ben megjelenő GTA VI-tal valószínűleg legkorábban csak 2026-ban játszhatnak majd a PC-s játékosok. Érthető módon az utóbbi táborból ennek sokan nem örültek, azonban a Rockstar New Englandnél hat évig animátorként dolgozó Mike York (aki közreműködött a GTA V és a Red Dead Redemption 2 fejlesztésében is) egy YouTube-videóban igyekezett elmagyarázni a stúdió döntése mögötti okokat. 

Hirdetés

York azzal kezdte, hogy elmagyarázta, miért a PlayStation a legfontosabb platform a Rockstar számára:

"Az ok, amiért a PC-s port később jön, és nem az az első, ami kijön, nem más, mint hogy azt akarják előtérbe helyezni, ami eladható. A legtöbbször, különösen a múltban, a PlayStation volt a nagyágyú. A PlayStation volt a konzol, amit meg kellett szerezni. Többet adtak el belőle, mint bármely más konzolból. Mindenki PlayStationnel játszik."

Szóval a bevételmaximalizálás miatti prioritás az egyik ok, de a folytatásban egy ennél is evidensebb érvet hozott fel: míg a konzolok hardvere kötött, addig PC-n rengeteg lehetséges konfiguráción kell működőképessé tenni egy olyan bonyolult és hatalmas játékot, mint a GTA: 

"Ezt mindenkinek nagyon fontos megjegyezni: az egyik fő oka annak, hogy a PC-s portolás sokáig tart, azok az eltérő architektúrák és komponensek. Minden dolgot figyelembe kell venniük, ami csak előfordulhat. Mert egy PlayStation és egy Xbox esetében mindegyiknek egy grafikus kártyája van, és ugyanaz az architektúra van a dobozban, mint minden egyes PlayStationben, amelyet emberek millióinak szállítottak. De ha PC-ről van szó, minden egyes embernek más-más PC-je van. Mindenki másképp futtatja. Más hardver van benne. Különböző CPU-k és GPU-k vannak. A memóriahasználat és a különböző dolgok, amiket a játék a háttérben csinál néha meghibásodhatnak és összezavarodhatnak a különböző konfigurációk során. Nehéz elmagyarázni, de ez a lényeg. Sokkal többet kell tesztelniük a játékot PC-n, mint Xboxon vagy PlayStationön. Ha belegondolsz, már így is rengeteget kell tesztelni ahhoz, hogy működjön. Egy PC-n még nehezebb. Több erőforrást kell ráfordítanod. És amikor PC-s portot készítesz, több különböző hardveren, különböző GPU-kon kell tesztelned a dolgokat. Nem csak egyről vagy kettőről beszélek, hanem tízről vagy húszról. Annyi különböző konfiguráció létezik, hogy sosem tudod mindet tesztelni. És rengeteg dolog elromolhat, ha egyszer kiadod a PC-s portot, mert nem tesztelték még emberek milliói. Csak ezer ember tesztelte a munkahelyén. Szóval csak egy bizonyos határig lehet eljutni vele."

York példának a Batman: Arkham Knight 2015-ben kiadott PC-s portját, illetve az azzal kapcsolatos negatív visszhangot hozta fel, ami szerinte egyértelmű figyelmeztetés arra, hogy mi történhet, ha egy komplex játék PC-s verzióját idő előtt kiadják. Szerinte ha többet tesztelték volna különböző konfigurációkkal, akkor problémamentesen megúszták volna. 

"Sokszor az emberek annyira várják a PC-s portot, hogy azonnal akarják. Fejlesztőként nehéz ezt kivitelezni, mert a csapat nem elég nagy hozzá. Talán ha többen lennénk, ha egy külön csapat dolgozna a PC-s és egy másik az xboxos verziókon, és egész idő alatt mindhármat egyszerre próbálnák optimalizálni, de ez egyszerűen nem így működik. Nincs rá pénzünk, nincsenek meg az erőforrásaink, nincsenek meg az embereink. Ezért azt vesszük előre, ami pénzügyileg a legjobb a vállalatnak. Mit lehet a legjobban eladni? Nos, valószínűleg a PlayStationt. Szóval fektessük minden energiánkat a PlayStationbe, aztán az Xboxba, majd a PC-be."

A videóra záporoztak a kommentek, többek között olyan ellenérveket felsorakoztatva, hogy érdekes módon más fejlesztőcsapatok meg tudják oldani, hogy három vagy akár hat platformra is egyszerre optimalizálják a játékukat, és annyi pénzzel sem rendelkeznek, mint a Rockstar, szóval azt gyanítják, hogy a háttérben a "kiéheztetés" taktikájáról van szó. Akárhogy is, York azt kérte a gamerektől, hogy ne haragudjanak a fejlesztőkre és ne háborogjanak a kommentszekciókban, inkább próbáljanak meg időt adni nekik, és támogassák őket, hogy a lehető legjobb játékot szállíthassák le.

Ti mit gondoltok erről az egészről? 

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)