Hirdetés

Túl filmszerűek a játékok?

|

Az Activision Publishing vezérigazgatóját nem érdeklik a filmszerű játékok, ezért a cég sem a filmszerűségre törekszik.

Hirdetés

Eric Hirshberg, az Activision Publishing vezérigazgatója szerint egy játéknak elsősorban abban kell jónak lenni, amit kifejezetten csak ez a médium tud nyújtani, és nem látja értelmét azoknak a játékoknak, amelyek a mozifilmek felé tendálnak. 

Hirshberg az Edge kérdéseire válaszolva tért ki a videojátékokban rejlő lehetőségekre és az általa nem kedvelt tendenciákra: „Szerintem az a legfontosabb, hogy a különböző médiumokat a saját területükön kell hagyni kibontakoztatni. Amikor a játékokra mint művészi alkotásokra gondolok, abban látom az egyediségüket, hogy kiszakítanak a valóságból. Részben azért, mert interaktívak, másrészt pedig azért, mert a felhasználó sokkal aktívabb részese a tartalmaknak, mint bármelyik másik szórakoztatási forma esetén. Az emberek olyan dolgokat akarnak megtapasztalni, amilyenekre a saját életükben nincs módjuk. Ilyen lehet egy gyors kocsi vezetése,  kipróbálni milyen az élsportolók, rocksztárok élete, de vannak, akik a távoli jövőben szeretnének hőstetteket végrehajtani" - mondta Hirshberg

Arra a kérdésre, hogy a következő generációban láthatunk-e majd olyan játékot, amely a romantikus komédiák világára hajaz, Hirshberg elmondta, hogy nem látja járható útnak a különböző médiumok sajátosságainak keverését, és szerinte a fejlesztőknek arra kell koncentrálni, hogy a játékok interaktív élményét maximalizálják.

„Szerintem ez a játékok igazi erőssége, ebben a legjobbak, és jó ideig ez is lesz az alapjuk. Nem tudom, hogy ebbe belefér-e egy romantikus komédia, amiben inkább a filmek és a tv-sorozatok jeleskednek. Ugyanakkor manapság érezhető, hogy van egyfajta különös vágy, hogy a játékok egyre filmszerűbbek legyenek, illetve hogy a film formanyelvi eszközeire alapozzanak. Én nem vágyom ilyesmire. A játékok a maguk jogán csodálatosak, és más dolgokban nyújtanak egyedi élményt, mint a többi médium."

Hirshberg az Activision jövőre vonatkozó terveinél kitért arra is, hogy bár a next-gen konzolok fejlesztői nagy hangsúlyt fektettek a szociális élmények fejlesztésére és a különböző eszközök közti integrációra, szerinte ez csupán technológiai előrelépés, ami a játékoknál nem fog különösebb fejlődéshez és innovációhoz vezetni. 

Nektek mi a véleményetek? 

  

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)