Hirdetés

Age of Mythology Extended Edition teszt - mennyit ér a tupír?

|

A 2003-as Age of Mythology című stratégia feltupírozott újrakiadása kis vigasz lehet a manapság hanyagolt RTS rajongóknak.

Hirdetés

Jó év volt 2002 a fantasystratégák számára, talán az utolsó igazán jó év. Néhány hónap leforgása alatt olyan legendás játékok jelentek meg, mint a Warcraft III: Reign of Chaos, az Age of Wonders II vagy az Age of Mythology. Ez utóbbi 12 évvel a megjelenése után megkapta azt, ami már nagyon rég kijárt neki: egy korszerű újra kiadást.

Azok a régi jó dolgok

Az Age of Mythology az Ensemble Studios egyik merész újítása volt, a történelmi alapokon nyugvó Age of Empires sorozatot egy váratlan húzással áttették egy olyan korba, amelyben görög, egyiptomi és skandináv istenek és mitológiai kreatúrák aprították egymást határtalan lelkesedéssel. Az újfajta megközelítés egy sokkal pörgősebb és agresszívabb játékmenetet eredményezett, ami kifejezetten jót tett neki. Érdekes módon azonban a kiadó nem folytatta a sorozatot (a kötelező kiegészítőt leszámítva), pedig mind a kritikusok, mind a játékosok odáig voltak érte. Néhány hónap alatt elment belőle több mint egy millió példány (PC-n akkoriban ez a szám igencsak jó volt). A Microsoft azonban a rá jellemző módon inkább az Age of Empires sorozat harmadik részét, illetve az Xbox 360-exkluzív Halo Warst erőltette, majd nemes egyszerűséggel bezárta az egész stúdiót.

Retróban utazunk

Az Extended Edition a viszonylag ismeretlen SkyBox Labs stúdió nevéhez köthető, ők hozták össze az Age of Empires II felújított változatát. Stratégiájuk nem sokat változott tavaly óta: fogták az eredeti játékot, belepakolták az eddig megjelent kiegészítőket (The Titans/The Golden Gift), megfejelték a látványt HD felbontással, támogatják a Twitch.tv-t, feldobták kicsit a fényeket és az árnyékokat, bevezették a napszakokat, felturbózták a víz textúráját (2003-ban azért nagyon ütött az Age of Mythology vízábrázolása), behozták az anti-aliasing (élsimítás) és ambient occlusion (árnyékszimuláció) megoldásokat, modolhatóvá tették a játékot a Steamen keresztül, és elérhetővé tették a cserekártyákat. Ezek az újítások első nekifutásra meglehetősen kecsegtetőnek tűnnek, de amikor először szembesülünk a baltával faragott karaktermodellekkel és az elnagyolt textúrákkal az átvezető videókban, akkor bizony rá kell döbbennünk, hogy ez egy 12 éves játék, és ezen nem segít az, hogy kapott némi ráncfelvarrást.

Bármennyire is szerettük 12 évvel ezelőtt az RTS-játékokat, manapság már bizony menthetetlenül elavultnak számít ez a stílus. Egészen egyszerűen eljárt felette az idő. De nem is ez a legnagyobb gond, sokkal inkább mellbevágó az árcédula, amit a Steam rápakolt (28 euró ~ 9000 forint), ami azért elég húzós (talán az arcátlan lenne a legmegfelelőbb jelző) ezért a feldolgozásért. Ennyiért egészen egyszerűen nem éri meg, még akkor sem, ha lelkes modderek a megjelenés óta folyamatosan gyártják hozzá az új tartalmakat. Egy kiadós leértékelésnél azonban érdemes lehet megfontolni a beszerzését, mivel az alapjáték még mindig kategóriája legjobbja, és szórakoztató lehet hasonló retróőrültekkel pár multimeccset letolni üres óráinkban.

A SkyBox a Mythology után nem pihen a babérjain, ezerrel dolgoznak azon, hogy még idén júniusban kihozzák a Rise of Nations HD-változatát. Mondanom sem kell, alig várjuk már, hogy azzal is visszahozzuk kicsit letűnt fiatalságunk egy darabkáját.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)