Hirdetés

Nem támogatják a Mantle-t az AMD új videokártyái

|

Nem sok játék támogatta az AMD saját API-ját, viszont mivel a gyártó új kártyái már nem támogatják a Mantle-t, le kell mondanunk arról a plusz teljesítményről, amit a nagy reményekkel útjára indított szoftver nyújtott nekünk.

Hirdetés

Az AMD-vel kapcsolatban nem sok jó hír látott napvilágot manapság (sőt, néhányan már a cég eladását pletykálják), és sajnos ez ma sem lesz máshogy. A gyártó által a DirectX és az OpenGL alternatívájaként létrehozott Mantle-t ugyanis nem csupán nem fejlesztik tovább, hanem a már meglévő szoftvert sem optimalizálja a mostantól megjelenő videokártyáira.

Ez azt jelenti, hogy nem élvezhetjük majd a legújabb videokártyákkal a Mantle segítségével az AMD-s rendszerekből kicsalható extra teljesítményt azoknál a játékoknál, amiket kifejezetten erre az API-ra optimalizáltak. Ezekből nem volt sok, de azért akadtak köztük nagyobb címek, mint például a Battlefield 4, vagy a Civilization: Beyond Earth. Abból is látszik, hogy a gyártó teljesen feladta a fejlesztést, hogy a különböző stúdióknak is azt javasolják, hogy vagy a hamarosan megjelenő DirectX 12 segítségével dolgozzanak, vagy használják az OpenGL utódjának számító, a Vulkan API-t, ami egyébként nagyban a mára elhalálozott Mantle projekt eredményeire épül.

Mit gondoltok, ez kihat majd az AMD egyébként sem éppen rózsás helyzetére?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)