Hirdetés

Arma 3 Contact teszt - az űrlények köztünk járnak?

|

A realisztikus katonai lövölde kiegészítőjében űrlények lepik el a harcteret.

Hirdetés

Közel hat év telt el az Arma 3 megjelenése óta, és a számtalan kiegészítőcsomagot követően a fejlesztőcsapat ezúttal egy fokkal lazított a komolyságon. A népszerűségét főként a realizmusnak, a stratégiai lehetőségeknek és a szerkeszthetőségnek köszönő katonai szimulátor most egy olyan kiegészítőt kapott, amelynek története kicsit elrugaszkodik a valóságtól. A Bohemia Interactive azért igyekezett nem túlzásokba esni, és annak ellenére, hogy a földönkívüli technológia is fontos szerepet játszik a Contact cselekményében, az egyjátékos kampány mégsem arról szól, hogy halomra kell lőnünk a hordákban érkező szörnyeket. A hentelésre vágyó játékosok számára rengeteg ilyen lehetőség adott a piacon, és feltehetően nem is ők az új Arma 3-kiegészítő célcsoportja. A Contact elsősorban az alapjáték rajongóinak tetszhet, viszont érdemes azoknak is kipróbálniuk, akik még csak ismerkedek a sorozattal vagy úgy általában az élethűségre törekvő FPS-ekkel.

Hirdetés

Az első kapcsolat

A fejlesztőcsapat rengeteg tartalmat pakolt ebbe a kiegészítőbe, és még azt is megoldották, hogy azok a játékosok se maradjanak ki teljesen a Contact élményéből, akik nem vásárolják meg a DLC-t. Az alapjáték birtokosai ingyenesen megkapnak egy NATO-felszerelést, civil öltözéket, valamint száznál is több különböző tereptárgyat és dekorációs eszközt, amelyeket fel lehet használni a szerkesztőben. A kiegészítő központi eleme viszont a First Contact című egyjátékos kampány, amelyet érdemes végigjátszania még azoknak is, akik leginkább a multiplayer miatt időznek az Arma 3-mal. A történetben Aiden Rudwell NATO-katonát irányítjuk, akit gyakorlatra küldenek egy fiktív kelet-európai ország, Livonia területére. A tevékenységet viszont megszakítja egy furcsa szerkezet becsapódása, amelyet feltehetően földönkívüliek irányítottak. A gyakorlatozás helyett máris egy komolyabb küldetéssel találjuk szembe magunkat, és az lesz a feladatunk, hogy felderítsük, kik, honnan és egyáltalán miért léptek kapcsolatba ilyen módon az emberiséggel.

A sztorit igyekeztek úgy megírni, hogy folyamatosan misztikum lengje körül az idegenek jelenlétét, és annak ellenére, hogy valamilyen módon sikerül velük kapcsolatba lépni és kommunikálni, mégsem fogjuk őket szemtől szemben látni. A gépeik jelen lesznek, és a Spectrum Device nevű eszközünk segítségével igyekszünk kibogarászni a dolgok jelentését; az inváziót és az űrlények elleni összecsapásokat azért megússzuk. Nagyon izgalmas és érdekes a történet atmoszférája, amely egyrészt az új livoniai területnek köszönhető, másrészt a zenei aláfestés és a szinkronmunka is dicséretet érdemlő. Ugyan komoly missziót teljesítünk, a párbeszédek során nem ritkák a humoros megjegyzések, amelyek kicsit oldják a feszült hangulatot. Livonia országa egyébként egy 163 km2-es területen fekszik, amelyen sűrű erdők, tágas nyílt terek és érdekes helyszínek találhatók, nem is beszélve a földönkívüli eszközökről. Az idegenektől való félelmet és a misztikumot viszont a történet előrehaladásával felváltja az emberek közötti konfliktus, de mégsem lehet túl nagy hiányérzetünk a játékmenettel kapcsolatban, ugyanis több új fegyvert, katonai eszközt és még több különleges járművet, köztük két új gépet is bevethetünk a csaták során.

Livonia, te csodás!

Az Arma 3 Contact az új terület mellett két kisebb frakcióval is bővíti az alapjátékot. A helyi katonai szervezet, a Livonian Defense Force (röviden LDF) mellett bemutatkozik az orosz Spetsnaz is, és természetesen mindkét sereg katonái a frakciókhoz hű egyedi felszerelésben veszik fel a harcot az ellenségekkel. A katonák a már eddigi Arma 3-modellek alapján készültek, de új arcokat, valamint lengyel, illetve orosz rádiós hangokat is kaptak. A fegyverarzenált bővíti az LDF által használt Promet Assault Rifle, amit távcsővel, gránátvetővel vagy akár shotgunnal is lehet bővíteni. A Spetsnaz-katonák használják az RPK-12-t és az AKU-12-t, míg Livonia civiljei az Mk 14 vadászpuskát és a Kozlice shotgun két variánsát hordozzák magukkal. Az egyik új jármű, az ED-1 Mini UGV egy távirányítható robot, amelyet rengeteg hasznos szerszámmal felszereltek, hogy akár tudományos, akár hadászati szituációkban is lehessen alkalmazni. Emellett ezentúl az Arma 2-ből ismert traktorba is bepattanhatunk, amelyen ugyan nincsenek különleges cuccok, viszont megbízható járgány Livonia bármely területén. A Contact legújabb felszerelései leginkább olyan eszközök, amelyek a biológiai és nukleáris kutatásokhoz, illetve hadviseléshez optimalizáltak. Az elektromos kütyük közül a már említett Spectrum Device az egyik legizgalmasabb, amely egy elektromágneses adóvevőként működik, és elsődleges eszközünk lesz az idegenekkel való kapcsolattartásban. A Bohemia természetesen az űrlények pszichikai támadásai ellen használt leghasznosabb felszerelésről sem feledkezett meg, így a hagyományos katonai fejfedőket lecserélhetjük alufólia-sisakra is.

 

Bajtársakkal az erdőben

A kiegészítő a First Contact egyjátékos kampány mellett a multiplayert is bővíti, így aki inkább társakkal fedezné fel Livonia teljes területét, nem fog hiányt szenvedni. Többjátékos módban a Zeus Game Master, a Combat Patrol és a Warlords című szituációkban harcolhatunk, a kreatív közösség pedig számos új küldetést szerkeszthet a Contact új térképét és tereptárgyait felhasználva a Scenario Editorban. Az Arma 3 Contact összességében roppant tartalmas kiegészítőcsomag, amelynek kampánya egy érdekes sci-fi-történetet mutat be a játékosoknak. A fizikai valójukban megjelenő űrlények helyett kaptunk egy egészséges adag misztikumot, két egyedi frakciót, valamint rengeteg új eszközt is. Idegenekre nem lehet lövöldözni, mert a Bohemia a humorral fűszerezett DLC ellenére inkább megmaradt a realizmusnál. Így viszont hangsúlyosabb az elektronikai hadviselés és a lopakodás, mint a túlpörgetett akció.

Negatívum sajnos, hogy az optimalizálással akadnak gondok. Előfordulnak kisebb fagyások és szaggatások, és Livonia sűrűbb részein az fps is jelentősen csökkenhet. Emellett a kampány hosszához képest elég borsos áron kínálják a DLC-t, viszont az új játékosoknak érdemes a kedvezményesebb Contact Editiont megvásárolni, amely az alapjátékot és a Contactot tartalmazza, viszont a korábbi nagyobb kiegészítőket sajnos nem. Egyes küldetéseket önismétlődőnek érezhetünk a történet előrehaladtával, ugyanakkor a Contact egy izgalmas sztorit kínál, amelynek játékmenete és hangulata jócskán különbözik a játékban eddig látottaktól. Az Arma 3 komolysága és összetettsége megmaradt, de mégis kellemes élmény, hogy simán elfér ebben a játékban, amint alufóliával a fejünkön szaladgálunk az erdőben különböző ufók után kutatva, miközben a kezünkben tartott kütyüvel próbálunk valahogy kommunikálni az idegenekkel. A bővítmény megjelenését pedig a lehető legjobban időzítették, hiszen egyre többet olvasni arról, mennyien akarnak bejutni a nevadai 51-es körzet katonai bázisára, hogy maguk láthassák az ott fogva tartott idegeneket. Jobban járunk, ha inkább a Contactban törekedünk erre.

Arma 3 Contact
Alufólia-sisakot a fejre, és irány az 51-es körzet!
Ami tetszett
  • Érdekes történet
  • Rengeteg új eszköz
  • Izgalmas atmoszféra
Ami nem tetszett
  • Optimalizálatlan
  • Túlárazott
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)