Hirdetés

Audiosurf - Teszt

|

Egyszerű kis árkád játék, űrhajós-puttyogtatós-száguldozós, de a lényeg, hogy a pályákat saját zenéid alkotják!

Hirdetés

Így 2008 első felében hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy azok az igazán ütős játékok, amelyektől totálisan leizzad a gép, illetve ténylegesen leesik az állunk. Ez valahol így is van, de próbáltál már ugyanezekkel a játékokkal mókázni, mondjuk akkor, amikor összejöttök a haverokkal néhányan és jól akarjátok érezni magatokat parti szinten? Na, szerintem pont erre találták ki az Audiosurf-öt.

Egyedi játékmenet

Kicsit nehézkes szavakba önteni, hogy miről is van szó, de azért megpróbálom. Képzeld el úgy az egész játékot, hogy különféle sávos pályákon haladsz egy futurisztikus űrsiklószerű járgánnyal. A terepek egészen egyediek, végtelen számúak, és mindegyiken speciális minijátékokat tolhatunk. Igen, ez még mindig eléggé hülyén hangozhat, de talán épp ez a lényeg: a játék fejlesztői megpróbáltak valami egyedit alkotni, ami hellyel-közzel sikerült is - legalábbis a PC-s világban.
Hasonló próbálkozásokat már láthattunk. Ott van például a nagy sikerű Rock Band vagy a szintén grandiózus Guitar Hero sorozat. Várható volt, hogy a zenével kapcsolatosan kapunk hasonló jópofa ötleteket, és most azt hiszem, eljött a PC-sek ideje.

Zenében utazunk

Az Audiosurf alapja a gépünkön megtalálható zenei könyvtárunk. A képlet a következő: mielőtt megkezdenénk a játékot, ki kell választanunk, hogy melyik zenét akarjuk hallgatni közben. Ez még nem lenne akkora extra dolog, hiszen a WinAmpot is használhatjuk bármikor hasonló célokra. Jelen esetben viszont az Audiosurf az általunk kijelölt zene forrása alapján generál nekünk egy pályát, az ahhoz kapcsolódó ritmusok határozzák meg a sebességet, az extra lehetőségeket és így tovább. Tehát nem csak hogy a kedvenc muzsikáinkra nyomulunk, a képi és hanghatások egészen összemosódnak, és egy kifejezetten „médiaorgiává" alakul a téma!

A kihívás is változatos

Minden zenére különféle járművet választhatunk, amelyek alapvetően meghatározzák, hogy milyen feladatunk lesz. A pályákon a zenék egyes ritmusaira különféle formákat kell felszednünk, és az út alján található skálában elhelyeznünk. Legalább háromnak kell ahhoz összeérni, hogy lebontsuk őket, és pontokat érjenek. Minél nagyobb egy cluster (maximum 21 eleme lehet normál játéknál), annál több pontot ér. Lényegében egy mini Tetris, ha úgy vesszük, persze nem annyira komplex a legtöbb esetben.

Mindig lesz kihívás

A zsenialitás viszont még mindig nem abban rejlik, hogy egyedi pályákat kapunk bármilyen zenére - ezt körülbelül 3-5 óra alatt teljesen meg lehetne unni. Az érdekesség ott indul, hogy a játékban elért pontszámunk alapján felkerülhetünk a toplistákra. Minden egyes zenéből generál a játék egy egyedi azonosítót, amely mások gépén is ugyanaz lesz. Ha tehát ketten felkerültek a Top 10-es listára mondjuk a Metallica Nothing Else Matters című számával, akkor ők világszinten látszódni fognak mindenkinek. Még különféle népszerűségi listákat is böngészhetünk, amelyekből megtudhatjuk, milyen nótákat zúznak a legtöbben. Épp az ilyeneknek érdemes megdönteni a rekordjait, nem igaz?
Mint említettem, nem a grafikája miatt fogjuk szeretni, szórakoztatásra viszont egészen egyedülálló. A Portal megjelenése óta nem tetszett játék ennyire, mindenképpen érdemes kipróbálni, és bár nem a reklám helye, annyit elárulnék, hogy az ára egészen jelképes!

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)