Hirdetés

Battlefield: Bad Company 2 - Előzetes

|

Rosszak, büdösek, beszólnak - visszatérnek!

Hirdetés

Ha felhangzik valahol a Battlefield név, milliónyi multis csatatéri hős gyomra rándul össze, ahogy feltörnek bennük a gyilkos tankcsaták, a vízen és levegőben vívott ütközetek és a szárazföldi inváziók emlékei. A franchise-teremtő Battlefield 1942 addig ritkaságszámba menő járműhasználata és hatalmas pályák nyújtotta szabadság azóta is példaként szolgál az utókor játékfejlesztőinek, pedig aki 2002-ben született, az ma már az iskolapadot koptatja. Tény, hogy a nosztalgiázók mindegyike a(z akkori) PC-s táborból kerül ki - ezt nem szabad elfelejteni! A négy teljes értékű Battlefield-epizódon keresztül egészen 2006-ig tartó PC-s hagyomány tavaly nyáron viszont hirtelen megszakadt, több okból is. Legszembetűnőbb változás, hogy a Battlefield: Bad Company csak konzolokra jelent meg, másrészről szakított a hagyományos multis gyökerekkel és a hangsúlyt inkább az egyjátékos élményre tette át. Ezt (vagyis az „konzol only" üzletpolitikát) a számunkra egy érvágással felérő „csínyt" fogja majd az év végén orvosolni a végre PC-re is megjelenő Battlefield: Bad Company 2.

 

Miért pont a PC?

Hülye kérdés, tudom. Inkább örülni kellene neki, hogy november-december környékén ráuszíthatjuk videokártyánkat a ráncfelvarrt Frostbite motor révén mozgásra bírt Battlefield: Bad Company 2-re. Ám a kérdés akkor is megmarad. A DICE által adott válasz pedig egyszerű: a hagyomány. A Battlefield-sorozat az öreg platformon kezdte a menetelést, és ezt nem lehetett figyelmen kívül hagyni (a BC miatt dühös veteránok sem hagyták, hehe). A Bad Company 2 eleve PC-re készül, és ezt követően „költöztetik" majd a hasonló felépítésű Xbox 360-ra, így elejét véve a kellemetlen „konzolport"-érzetnek. A hasonló architektúra egyébként magában hordaná az esetleges crossplatform multiplayer lehetőségét, de ezt a Microsoft végül megtorpedózta. Vannak sejtéseink, hogy miért.

 

A világ és ami mögötte van

Mint már említettük, a BC2 megjelenítéséért az első részben is használt Frostbite engine felel, persze némi pozitív irányú változtatással. Örömmel nyugtáztuk, hogy a fás-bokros és néhol sivatagi környezet után a motor a hegyekkel tarkított, havas orosz tajgát is hihetetlenül élethűen adja vissza. A DICE a látható és bejárható terület megnövelésén túl a részletesebb kidolgozásra helyezte a hangsúlyt, aminek eredményeképp az első pillanattól fogva a megszokott „rossz társaságban" érezzük majd magunkat, de hamar fel fognak tűnni az olykor nem is kicsi változtatások. Mint például a továbbfejlesztett rombolhatóság, ami már az első részben is kulcsfontosságú szerephez jutott.

Úgy tűnik, hogy a furcsamód állandóan négyzetalakban lyukadó falak továbbgondolásával immáron az egész épületből használt építőanyag-kereskedést nyithatunk. (Hogy ez miért nem volt így már az első részben, a DICE anno ezt játékbeli stratégiai szempontokkal magyarázta. Mi inkább valami technológiai korlátra gyanakodtunk, de ennek a megválaszolását immár a történészekre bízzuk.) Mi több, már nemcsak a fegyverek hagynak nyomot a környezeten, hanem például a leomló tetőszerkezet is képes maga alá gyűrni a még álló falakat... Nesze neked, tökéletes fedezék.

 

Haverok, járművek, multi

A Battlefield: Bad Company 2 egyjátékos módjában ugyanazokkal az eszelős amerikai katonákkal futhatunk össze, akiknek tavaly már ámultunk a piszkosul eltalált karakterein, és dőltünk a poénjaikon. Preston (vagyis mi), Haggard és a többiek, akiknek a felszerelése, illetve a rendelkezésükre álló járművek mind kinézetben, mind pedig használatban közelebb kerültek a valósághoz. A felállás továbbra is az orosz-amerikai konfliktus, de a főellenség személye, a BC-ben oly áhított arany megléte és úgy a komplett sztorivonal még ismeretlen. Várhatóan a multi sem fog sokban eltérni az elődben látottaktól. A bejárható ranglétra-rendszer remélhetőleg megmarad, a megszerezhető fegyverkülönlegességekkel egyetemben. Innen egyedül egy kooperatív mód hiányzik még, de ha megérjük az idei E3-at, a DICE garantáltan felvilágosít majd bennünket a Battlefield: Bad Company 2 ezen részéről is. Csak győzzük kivárni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)