Hirdetés

Battlefleet Gothic: Armada 2 teszt - harc a csillagok között

|

A Battlefleet Gothic: Armada folytatása több szempontból is jobban sikerült az elődjénél.

Hirdetés

Szerves része a Warhammer 40,000 univerzumának az űrutazás. Szinte mindegyik faj rendelkezik egyedi űrhajókkal, flottákkal, amelyekkel képesek átszelni a világűr sötétségét, hogy például új planétákat fedezzenek fel. Na persze nem mindenki indul útnak békés szándékkal, így gyakori, hogy összetűzésbe keverednek egymással a népek, akik a csillagok között is keményen oda tudnak csapni a másiknak.

Hirdetés

Visszatértek az árulók

Ha szeretitek a táblajátékokat, illetve a Warhammer 40,000-et, akkor jó eséllyel találkoztatok már a Battlefleet Gothic nevű alkotással. A Games Workshop űrcsatás mókája már kapott egy videojátékos feldolgozást 2016-ban, ami viszonylag korrekt módon, de sajnos nem tökéletesen ültette át az élményt tábláról monitorokra. Nemrég pedig visszatértek az első rész fejlesztői, és hoztak nekünk egy folytatást, amely már valamivel jobban sikerült.

A Battlefleet Gothic: Armada 2 történetéhez a hírhedt Fekete Légió tizenharmadik Fekete Hadjárata kínálja az alapot, és a Tindalos Interactive erre a témára épített fel három terjedelmes kampányt, amelyek során az emberek birodalma, a nekronok, illetve a tiranidák szemszögéből élhetjük át az eseményeket. Van még egy különálló prológus is, ami gyakorlatilag egy extra, rövidebb kampány, és kötelező végigjátszanunk, mielőtt belevágnánk a folytatásba, hiszen ez ágyaz meg a későbbi történéseknek, illetve remekül meg is tanít bennünket a játék alapjaira. A sztori során az első számú ellenségünk a mindenféle eretnekekből és rondaságokból álló Fekete Légió lesz, akik persze nem barátságos szándékkal rohanják le a galaxist. Nem igazán részletezném a történetet, mivel elég hamar beindul, így nehéz volna spoilerek nélkül mesélni róla, de akik képben vannak a Warhammer 40,000 világának eseményeivel, azoknak rengeteg név, helyszín és egyéb apróság cseng majd ismerősen a küldetések során. Például a Káosz erőit szolgáló áruló, Ezekyle Abaddon is tiszteletét teszi a játékban, hiszen ő vezeti a komoly fenyegetést jelentő Fekete Hadjáratot. A fejlesztők tehát nagy hangsúlyt fektettek a történetmesélésre, ami sokat dob az egész játékélményen.

Foglalkozása: űrkapitány

A Battlefleet Gothic: Armada 2 igazi stratégiai játék, ebből következően komoly odafigyelést igényel a játékostól. Az ütközetek általában azzal kezdődnek, hogy kiválasztjuk hajóink kezdési pontját, majd rögtön fejest ugrunk a csatába. Harc közben minden valós időben zajlik, viszont lehetőségünk van lelassítani vagy akár teljesen meg is állítani a játékot, ami óriási segítséget jelenthet bizonyos szituációkban, főleg akkor, amikor hamar kell döntenünk, de azért még átgondolnánk a következő lépésünket. Ugyanakkor gyorsíthatunk is az eseményeken, ami szintén jól jön, ha egy feladat elvégzése után át kell terelnünk egységeinket a pálya egy távolabbi pontjára, és nem szeretnénk hosszú percekig azt nézni, ahogy azok komótosan araszolnak előre. Gyakran még a kisebb űrhajók sem túl fürgék, szóval képzelhetitek, milyen sebességre képesek a birodalom hatalmas, lebegő katedrálisokra hajazó monstrumai. A navigálás viszont nem csak annyiból áll, hogy ide-oda küldözgetjük hajóinkat, mert akadnak olyan apróságok, amelyekkel egy egység például bizonyos ideig jóval gyorsabban haladhat előre, vagy sokkal hamarabb fordulhat meg. Taktikai lehetőségekkel is alaposan megszórtak minket a fejlesztők. Kiválaszthatjuk többek között, hogy az ellenfél egységei közül melyik legyen az elsődleges célpont, és ha ezt kombináljuk az automatikus támadással, máris önállóbbá tehetjük egy picit a hajóinkat.

Azt is eldönthetjük, hogy egy adott masina melyik részét támadják meg a hajóink, szóval ha mondjuk nagy tűzerővel állunk szemben, akkor érdemes az ellenség lövegtornyait célba venni először. A különböző fajokhoz tartozó bárkák más és más különleges képességekkel rendelkeznek, amelyeket csak bizonyos időközönként aktiválhatunk. Többek között van olyan birodalmi gépezet, amely képes kiszórni egy rajnyi kisebb hajót, és ezek aztán rátámadnak a kiválasztott célpontra. Ráadásul ha úgy tartja kedvünk, átzavarhatjuk űrmatrózainkat egy ellenséges gépre, hogy ott aztán megritkítsák egy kicsit a legénységet. Érdemes kísérletezgetni az egyes frakciókkal, mert értelemszerűen nem tudjuk mindegyiküknél ugyanazt a taktikát használni. Szerencsére egy harcot többféle módon is megnyerhetünk, szóval nem szükséges minden alkalommal darabokra szedni összes ellenfelünket, hanem akár stratégiai jelentőségű pontok elfoglalásával is győzedelmeskedhetünk. A kampányok során az űrtérképen fogjuk megtervezni következő lépésünket, itt már körökre osztott játékmenet fogad bennünket, és ellenfeleink is mozgolódnak körülöttünk. A szektorban található rendszerek meglátogatásával tehetünk szert nyersanyagokra, amelyekből aztán új hajókkal bővíthetjük flottáinkat, és fejleszthetjük, illetve javíthatjuk a már meglévőket. A sikerhez tehát nemcsak a harctéren kell bizonyítanunk, hanem ajánlatos okosan menedzselni seregünket is.

Flottul működő flotta

A Tindalos Interactive valóban sok mindenen javított az előző részhez képest, ennek köszönhetően pedig kiforrottabb játékélményt kaptunk. A látványos csataterek és a harc közben felcsendülő muzsikák rengeteget dobnak a hangulaton, szóval könnyen el lehet mélyedni a játékmenetben. Legalábbis nekem gyakran sikerült. Előfordult, hogy beszippantott a játék, és vadul osztogattam a parancsokat, miközben már a következő lépéseket terveztem. Ha tetszett az első rész, de nem voltatok maradéktalanul elégedettek vele, akkor mindenképp tegyetek egy próbát a folytatással. Azoknak pedig értelemszerűen nagyon ajánlott, akik az egymást csépelő űrgárdisták és génorzók helyett inkább a grandiózus űrcsatákat preferálják.

Battlefleet Gothic: Armada 2
Az űrben sem kímélik egymást a Warhammer 40,000 világának lakói.
Ami tetszett
  • Mélyebb taktikázási lehetőségek
  • Nincs elhanyagolva a sztori
  • Remek hangulati elemek
Ami nem tetszett
  • Kisebb bugok
  • Néha furcsán viselkedő MI
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)