Hirdetés

BF1942: RTR (2003/03)

|

Miután kipihentük a normandiai partraszállást, jól esik egy kis olaszországi kiruccanás. Monte Cassino hegycsúcsai vagy a homokos tengerpart a Husky hadművelet során igaz felfrissülést ígér. Hadba szállhatunk mind az olaszok, mind a franciák oldalán.

Hirdetés

Mivel az olasz, szicíliai hadszíntéren számos nagyon fontos csata zajlott, méltán gondolták úgy a BF készítői, hogy ezeket nem hagyhatják ki átfogó játékukból, a Road To Rome kiegészítés (R2R) pályáival, járműveivel és fegyvereivel ezt az időt idézi. Minden pálya nagyon részletes, aprólékosan kidolgozott. Gyárak, kikötők, olasz házak, mediterrán fák, sőt Monte Cassino híres kolostora is megtalálható a pályákon. A legtöbb házba be is mehetünk, ideális fészket nyújtva az orvlövészek számára. A kiegészítő legfontosabb elemei azonban az új helyszínek.


Had szín tér
A pályák kinézete káprázatos! A Refractor 2 motor igen csak jó munkát végzett - "jómunkásember" :D - a képalkotás terén. Képeslapra illő tájakon, romos városokban folyik a küzdelem. A történelmi helyszínek is korhűek, így abszolút beleélhetjük magunkat a nagy történelmi csatákba. A víz tükröződése, a naplemente, a fák, a romos házak mind fokozzák a hangulatot. A külső mellett a pályák taktikai felépítése is nagyon jól eltalált. Összehangolt csapatmunka nélkül sehol sem lehet boldogulni. Egyik karakter sem nélkülözhető, a sikerhez mindenkire szükség van. Szerencsére számos telepített fegyver is rendelkezésre áll a bázisok védelméhez. Így az eredeti verzióhoz képest jóval érdekesebb lehet a harc, több lehetőségünk van, hogy “megtréfáljuk” az ellenfeleinket. Összességében a játékban nagykiterjedésű pályákat találunk, sokkal tágasabbak, mint a sima BF-ben. Nagy tereket kínálnak a tank és gyalogsági csatákhoz, valamint, hogy gyorsan az akció színhelyére érhessünk. Ugyanakkor számos zárt helyszínen is folyhat a harc, mint például egy lebombázott falu vagy kolostorrom. Ezek a lerombolt épületek ideális rejtekhelyet nyújtanak az orvlövészek és a tankvadászok számára.


Hadi járgányok
Az esti játék során volt szerencsém megtapasztalni, hogy egy szál puskával a kezünkben milyen érzés lehetett annakidején farkasszemet nézni egy 57 tonnás acélmonstrummal. (rossz :D), nagyjából, mint fapuskával indulni a csatába. Hogy felvehessük a kesztyűt, a kiegészítő számos új járművet is kínál. Repülőgépek közül az angol de Havilland Mosquito könnyűbombázó és a német Messerschmidt Bf-110 duplamotoros romboló került bele a játékba. A földiek új páncélosokat is használhatnak, ezek például az amerikai US M3 Grant közepes páncélzattal rendelkező harckocsi, löveg- és géppuska toronnyal, vagy az olasz megfelelője M11/39 Carro Armato szintén közepes páncélzatú gyalogság elleni harckocsi, zárt géppuskatoronnyal. Ezek a géppuskatornyok esélyt sem adnak a gyalogosoknak, így a "méhkas" közepén igen tetemes pusztítást okozhatunk. Másik érdekes jármű az amerikai félpáncélos US GMC, amely a M3 féllánctalpas módosított változata. Ezen a géppuskaállás mellett egy páncéltörő löveget is találunk, így nagyobb esélyünk van az életben maradásra, ha netalántán egy német acélmacskával futnánk össze, ami bármikor megeshet olasz "nyaralásunk" során.


Fegyverpiac
Szerencsére számos új fegyvert is kipróbálhatunk a kiegészítőben. Ilyenek például a német Pak 40 75 mm-es páncéltörő löveg, amellyel hatékonyan forgácsolhatunk apró szilánkokra egy Shermant is, de gyalogság ellen is kiváló. Ennek az angol megfelelője az AT 25 Pdr. Kézi fegyverek közül nehézgyalogságként (assault kaszt) használhatjuk az olasz Breda Modello gépkarabélyt, az angol gyártmányú de a franciák által is közkedvelt Sten géppisztolyt (medic kaszt), valamint az összes mérnök puskáján bajonettet találunk, ami közelharcban nagyon jól használható.

Ellátmány
A Road To Rome-ban a kulcselemeket az új pályák, új fegyverek és járművek alkotják. Sajnos, aki jobban szereti a kampányszerű küldetéseket, az nem talál benne semmi újat - egyjátékos módban gépi ellenfelek ellen folyhat a küzdelem, a kapott extrák a "multiplayer-gamerek" játékszerei. A csomag a BF 1.25-ös frissítését is tartalmazza, amely némi sebességnövekedést és számos hibajavítást ígér. (A legújabb az 1.3 frissítés, ami letölthető a GameStar honlapjáról!) A grafika igazán gyönyörűre sikerült, például ha közel megyünk egy fához, az nem válik "textúra-pacává". A hangeffektusok is nagyon jók, gyakorlatilag ugyanolyan, mint az eredeti BF 1942-ben (persze találkozni néhány inkompatibilitási gonddal, de reméljük a frissítések kijavítják ezeket). Összességében ez a kiegészítő igen jól sikerült, ugyanis a pályák nagyon hangulatosak, és sokkal érdekesebb harcot tesznek lehetővé, mint korábban. Ha nem akartok kimaradni ezekből a jó kis mókákból, várunk titeket este valamelyik magyar szerveren.



85%

A cikket eredeti formjban megtallhatod a GameStar magazin 2003/03-as szmban!


Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)