A Blizzard nem szexista, bocsánatot is kért

|

A BlizzConon nagy volt a hajtás, ezért nem mindig tudták megválogatni a szavaikat. Most jött a helyesbítés.

Hirdetés

Az Assassin's Creed IV egyik producerének nyilatkozatát a múlt héten olvashattuk, melynek nagy sajtóvisszhangja után a Ubisoft kiadott egy közleményt, hogy tisztázzák a dolgokat. A Blizzard-nál is valami hasonló fordult elő, bár itt a sajtónak nem kellett kiforgatni a nyilatkozó szavait, önszántából mondott érdekes dolgokat.

Hirdetés

Dustin Browder a Blizzard új MOBA-jának, a Heroes of the Storm-nak game direktora, így nagyon sokan szerettek volna vele interjút készíteni a BlizzConon. Az ember ilyenkor felkészül a szokásos listára, mikor jön, milyen lesz , ingyenes lesz-e, és a harmincadik interjú után már nem igazán tud kreatív válaszokkal előállni, inkább csak önmagát ismételgeti. Ilyenkor fordulhat elő, hogy valaki egy meglepő kérdést szegez az interjúalanynak, aki komolytalanul válaszol.


A Rock-Paper-Shotgun újságírója a jelenlegi MOBA játékokban szereplő női karakterek hiperszexualizálásáról, és a Blizzard elképzeléseiről kérdezte Browdert, akit meglepetésként ért a téma. Örült az észrevételnek, de nem érezte ezt komoly problémának. A riporter nem hagyta annyiban a dolgot, mire Browder csak ennyit válaszolt : "Nem indulunk az elnökségért, nem akarunk üzenetet közvetíteni. Nem emiatt kellene megítélni a játékainkat."

Hirdetés

A félvállról vett válasznak nagy visszhangja lett a sajtóban, így Browder tegnap a Heroes of the Storm oldalán kért bocsánatot mindenkitől. " Ez egy komoly téma, és nem akarom hogy bárki azt gondolja, hogy a Blizzardnál nem fektetünk rá megfelelő hangsúlyt. Igyekszünk lenyűgöző karakterekkel előállni, de fontos, hogy senkit se bántsunk meg. Mindannyian ugyanazt akarjuk, fantasztikus játékokat, amelyeket mindenki ugyanúgy élvezhet. A Heroes of the Storm-ot a a rajongók szenvedélye és támogatása hozza majd végleges formába. Szükségünk van rátok, figyelünk az észrevételekre, és értékeljük a hozzászólásaitokat."

A karakterek hiperszexualizálása elég nagy probléma a játékiparban. Egy közvélemény kutatás szerint ez a fő oka annak, hogy sok lány inkább messze elkerüli a játékokat. Nem akarják, hogy a nyálát a bikinis pixelcsodákra csorgató férfi társadalom őket is ezekhez a karakterekhez hasonlítgassa.

Hirdetés

Szerintetek a Blizzard valóban változtat majd a női karakterek megvalósításán, vagy pusztán üzleti szempontokat tartanak majd szem előtt?

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)