Hirdetés

Bloodborne - három év után új titokra bukkantak az egyik Chalice Dungeon mélyén

|

Temérdek próbálkozás után egy kis csapat rátalált egy módszerre, amivel sikerült megtörni az Isz típusú kazamatákat korlátozó glitchet.

Hirdetés

A Bloodborne Chalice Dungeonjei véletlenszerűen generálják a kihívásokat, legalábbis az alkotók így beszéltek mindig is a játék multiplayer részlegét is felölelő végtelenített kalandról. Nos, a jelek szerint az igazság ettől azért némileg különbözik. Egy Tomb Prospectors nevezetű lelkes csoport kifejezetten arra szerveződött, hogy feltárják az összes lehetséges Dungeon kombinációt, három évvel a játék megjelenése után pedig nemrég egy új titokra bukkantak. 

Hirdetés

Nagyjából egy évvel ezelőtt jöttek rá a Chalice Dungeonök önjelölt kutatói, hogy a "Isz" típusú Dungeonök viszonylag kevés lehetséges variációt képesek kiadni. Sok száz próbálkozás után is csak 32 különböző Isz Dungeont fedeztek fel. Mivel más Dungeonök esetében ilyen variációkból több száz is van, érezhető volt, hogy itt bizony valami nincs rendjén. 

Ennél a pontnál döntöttek úgy a Prospectorok, hogy ideje belenézni a fájlokba is. A Prospector Zullie fedőnéven futó játékos jött végül rá arra, hogy hiába hirdette a FromSoftware úgy ezeket a Chalice Dungeonöket, hogy teljesen véletlenszerű kihívásokat kínálnak, igazából nem így lettek lekódolva. A valóság az, hogy adott számú előre elkészített terep létezik és a játék mindössze ezek közül választja ki az épp aktuálisat. Mivel rengeteg ilyen pálya előre el lett készítve, a hétköznapi játékosok érezhetik azt, hogy tényleg végtelen számú variáció létezik, de igazából tévednek. 

A kutatók ezután folyamatosan próbáltak rájönni arra, mi lehet a hiba az Isz esetén, mivel nyilvánvaló volt, valami nincs rendjén. Kifejlesztettek egy külön szisztémát arra, hogy pár kép alapján már felismerjék, éppen melyik Isz variációt generálta le nekik a Bloodborne, így nem kellett a teljes Dungeont végigjátszaniuk. Próbálkoztak különböző szintű karakterekkel is (hátha a karakterszint a kulcs), de mindig csak ugyanaz a pár pálya váltakozott. 

A nagy áttörést azt hozta, mikor elkezdtek azon morfondírozni, talán már túl sok lootot szedtek össze az Isz típusú Dungeonökben, és ezért tartja őket vissza egy glitch a további izgalmaktól. A Prospector DrAnger90 nicket használó kutató csinált egy teljesen új karaktert és vele kezdett el Isz Dungeonöket kreálni. A dolog bevált, végre új terepet láttak sok hónapnyi ismétlődés után. Legnagyobb sikerük végül az lett, hogy az egyik így legenerált Isz Dungeonben összefutottak egy Pthumerian Descendant nevezetű boss-szal, akit ezidáig még soha senki sem látott ilyen típusú Dungeonben. Ebben a bossban egyébként az is különleges, hogy szabadon mászkál a kazamatában, nincs helyhez kötve. Így végül sikerült elcsalni őt egy minibosshoz, akivel azonnal elkezdték aprítani egymást. Erről természetesen videót is készítettek:

Lehetőségek tárháza nyílt meg ezzel a felfedezéssel a kitartó Bloodborne rajongók előtt, így várhatóan még több furcsa újdonság fog előkerülni a játékból. Kíváncsian várjuk, hogy mit találnak még a srácok, elmondásuk alapján továbbra sem fognak leállni a kutatással..

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)