Hirdetés

Bloodline előzetes

|

Miért szeretünk félni? Mert ez is azon kiváltságaink között foglal helyet, amelyekkel csak a gondolatainkban szeretünk fantáziálgatni. Mint ahogyan tudjuk, amikkel a gondolatainkban merünk csak játszadozni, biztosan jó dolgok...

Hirdetés

A cseh illetőségű Zima Software is nagyon jól tudja ezt, ezért úgy határoztak, hogy fantáziánkat tovább kényeztetik a Bloodline című termékükkel. Őszintén szólva nem sokat hallottam ezidáig a kiadóról így hát nyugodtan ott lehetett bennem a félsz, hogy most mivan ha ez a játék egy szuper túlélőhorror helyett inkább egy szép nagy bukás lesz (gondoljunk csak a Winthorps Mansion PC-s kivitelére). Azonban amikor jobban elmélyedtem a hivatalos honlapon, úgy döntöttem megadom a Zima-nak a kezdeti bizalmat és kivárom a játékukat, mert ha itt minden olyan lesz, mint amilyenre jelen pillanatban tervezve van, akkor a rémségek tárháza egy újabb fantasztikus programmal fog gazdagodni.

Fröcsög a vér...
Felvázolnám a szituációt: adva vagyon egy sikeres ügyvéd, egy istenháta mögötti hely és rengeteg szörny. Persze ne szaladjunk bele ennyire a bozótosba, nézzünk csak mindent szépen sorjában. Hogyan került oda az ügyvéd? - lehetne ez a kedves olvasó első kérdése. A válasz egyszerű: helyszínünkön egy bizonyos dr. Brown-nak régebben volt egy nagyon nyereségesen profitáló szanatóriuma, ahova a beteg emberek előszeretettel mentek meggyógyulni egészen a borzadáj napjáig. Onnantól kezdve minden megváltozott. A doki kivételével azon az éjszakán mindenki meghalt oly kegyetlen módon, hogy ember akkor még olyat sose látott, de még csak a gondolataiban sem játszadozott. A fehér meghitt falak vérrel lettek telepermetezve, a bensőségek és végtagok pedig már szinte mindennapi
természetességgel megtalálhatóak voltak minden sarkon, asztalon és ágyon, annyi volt belőlük szanaszét szórva. A doki viszont életben maradt, tehát megvolt mindenkinek az alapos gyanúja, hogy kinek a kezében lehetett a fűrész. Mr. Brown természetesen tagadott mindent, így megindult a per. Ezzel meg is adtam a kérdésre a választ, hiszen majd mi - nevezetesen Jim Card - fogjuk képviselni az ártatlan - vagy éppenséggel nem tisztalelkű - orvostudományokban kiváló embert a tárgyaláson a váddal szemben. Innen csöppenünk bele a játékmenetbe. Természetesen a kiinduló pontunk nem ez lesz, mert gondolom egy ügyvédszimulátor nem nagyon köt le senkit se. Az első nap után, mikor a tárgyalás második félidejére készülnénk a védencünkkel, ő felajánlja nekünk, hogy hipnózis segítségével visszarepít minket az időben arra a bizonyos napra.
Ekkor mindenki olvassa el a bevezető szöveget. Hát lehet erre nemet mondani?

...hullanak a végtagok
A történet hízelgő, mert ha belegondolunk abba, hogy mi történhetett azon az éjszakán és hozzávesszük még a kiadó terveit, akkor rájöhetünk, hogy a játék lazán megfelelne a hentesdiploma letételéhez szükséges feladatnak. További olaj a tűzre a játék gyönyörű grafikája, ami nemcsak elbűvölő textúrákat hordoz magában, hanem a közel 40 féle rémteremtmény egyedi kidolgozását. A helyszíneket négy fejezeten belül látogathatjuk majd mind végig. Aminek nagyon örülök személy szerint, az a képek alapján érződő egyedi atmoszférikus tájnézet, amihez párosulnak még a kiváló, garantáltan frászkeltő zenék. A kórtermekből (lesz azért egy-két nyílt terep is, de elenyésző mennyiségben) általában pedig csak valamiféle rejtvény megoldásával juthatunk majd tovább, mint például bezárt ajtó kinyitása valamilyen segédlettel, ablakon vagy eldugott szellőzőn át való távozás stb. Így a játékmenet akciódús része meg lesz bolondítva néhány kalandjáték sémával is.

Ezen kívül a fegyvereink (sarlótól kezdve egészen a shotgunig) a vasalások/darálások után véresednek, ami azzal jár, hogy beparázunk és elveszítjük az irányítást a testünk felett. Ez egészen addig tart, amíg a nap fénye el nem tünteti a vért róluk, ami a játék 90%-ában tartó éjszakai játékmenet keretében eléggé nonsense dolog lesz, tehát nem árt óvatosnak lenni. Ami meg persze azért lesz elég nehéz, mert elfelejthetjük a zárt terek többsége miatt a távolsági csatákat. Ami persze azt eredményezi, hogy kénytelenek leszünk szemtől-szembe megmérkőzni az ellenfeleinkkel így a monitor mögött ülve az igényes effektek közepette ránk rontó szörnyek könnyen halálra is rémíthetnek minket. És ez mit eredményez? Hát döntse el mindenki maga...

"Félelem - e szó oly kedves nekem"
Sajnos a játék gépigényéről nem sokat tudok mondani, mert bár már a fejlesztés lassacskán 1.5 éve tart, még mindig nem jött ki pár screenshoton kívül semmi a Bloodline-ból. A megjelenési időpont ebból adódóan bizonytalan, tavaly nyáron már sokan azt hittük, hogy le is állították a projektet. Viszont szerencsére mindig amikor erre a vésztjósló dologra gondolunk, akkor történik valami. Megjegyezném továbbá, hogy igazán érdekes, hogy a jelenleg készülő két túlélőhorror (ez és a Cthulhu - Dark Corners of Earth) már 1.5-1.5 éve készülget párhuzamosan, ám a megjelenés mindkettő esetében homályos és alig vannak belőlük infók. Pedig nagyon kár lenne ezért a két a játékért (a Cthulhu - Dark Corners of Earth-ből is olvashattok egy előzetest nemsokára ugyanis).

Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)