Hirdetés

Bocsánatot kért a kiadó és a fejlesztő az elbaltázott XIII remake miatt

|

Kimondottan kellemes emlékeink fűződnek a XIII eredeti változatához, ezért is fájdalmas látni, hogy milyen állapotban jelent meg a remake.

Hirdetés

Rendkívüli merészségről (vagy meggondolatlanságról) árulkodott, hogy a Microids az Xbox Series X|S és a PlayStation 5 rajtjához igazította a kultjáték teljesen megújult változatának premierjét. Tudvalevő, hogy a játékosok és a média figyelme is ilyenkor inkább az új generációs konzolokra, valamint az azokat kísérő nyitócímekre irányul, ám a XIII Remake egyik halmazba sem tartozott, csupán a visszafelé kompatibilitás révén fut rajtuk.

De sajnos nincs az a konfiguráció, amelyik egy optimalizálatlan alkotást varázsütésre megjavítana, így aztán törvényszerűen záporoztak a negatív értékelések főként felhasználói oldalról, mivel első körben csak néhány kiválasztott sajtóorgánumnak jutott tesztkód. Bár ezek a "szerencsés" médiumok sem voltak túlzottan elragadtatva a végeredménytől. Mert az még nyilván ízlés dolga, hogy kinek mennyire tetszik a PlayMagic csapata által választott, az eredeti XIII erőteljesen képregényes hatású cel-shaded ábrázolásmódja és a realisztikus megközelítés között valahol félúton elhelyezkedő grafikai stílus, ám a programhibákat nem lehet elbagatellizálni.

Hirdetés

Mindössze néhány nappal a november 10-ei debütálás után a kiadó weboldalán megjelent egy bejegyzés, amelyben az érintettek megmagyarázzák az okokat, elnézést kérnek a hibákért, és végül, de nem utolsósorban ígéretet tesznek azok kijavítására.

"Mindenekelőtt őszintén bocsánatot kérünk a játék technikai hibái miatt. Jelen állapotában a XIII nem felel meg a minőségi kívánalmainknak, és teljesen megértjük a játékosok frusztráltságát. A pandémia számos területen érintette hátrányosan a játék fejlesztését. Az otthoni munkavégzés nem várt késedelmet okozott a fejlesztés ütemtervében és a minőség-ellenőrzési folyamatban. Azt reméltük, hogy a megjelenés napján kiadott javítással mindezt orvosolhatjuk, ám a frissítés elkészítése több időt vesz igénybe, mint számítottuk."

A kiadó szeretne megnyugtatni minden vásárlót, hogy a fejlesztőcsapat gőzerővel dolgozik a javításokon, az elkövetkező napokban több patch érkezésére számíthatunk, amelyekkel reményeik szerint elérik a játékélmény szempontjából optimálisnak mondható állapotot. Az első tapasz a legsürgetőbb gondokkal foglalkozik, amelyek az irányítást, a képfrissítést, az ütközésvizsgálatot, a renderelést és a hangokat érintik.

Emellett gondosan figyelnek minden egyes visszajelzésre a közösség részéről, hogy egyetlen hibabejelentés surranjon el észrevétlenül a radar alatt. Arra bátorítják a játékosokat, hogy amennyiben bármilyen kellemetlenséget tapasztalnak, tudassák velük is.

Végezetül pedig - valószínűleg a válságkommunikáció részeként - részletes tervvel készül előállni a Microids és a PlayMagic a lokális multiplayer lehetőségeit ingyenesen gazdagító tartalmak (skinek, fegyverek, pályák és játékmódok) jövőbeli ütemezése kapcsán.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)