Hirdetés

Call of Duty: World at War - Első benyomások

|

A már zajló nyílt bétateszt keretében mi is belekóstolhattunk az utolsó WWII-es Call of Duty rész multis gyönyöreibe

Hirdetés

Game Over?
Mint tudjuk a Call of Duty sorozat utolsó második világháborús részét kapjuk kézhez hamarosan. A készítők sem az eredeti széria alkotói, hanem a PC-re meg sem jelenő harmadik részt összekalapáló Treyarch.  A játékról írtunk már egy előzetest, így aki a sztorira kíváncsi az haladjon erre kérem, hiszen itt most a multiplayer finomságairól lesz szó.

Call of Duty: World at War - 15. kp Call of Duty: World at War - 16. kp

Járt utat, a járatlanért
Aki tolja a COD 4 multiplayeres részét - és tetszik is neki - az bizonyára örömmel konstatálja majd, hogy sok hasonlóság van. Megmaradtak az RPG szerű perkek, és az kezelőfelület is teljesen ugyanaz. Az legnagyobb változás a játékmenetben fedezhető fel. A COD 4-ben jól működő sniper-párbajok helyett, itt muszáj lesz a lövészárkok kaotikus forgatagába merülni. Az egész játék tempója sokkal gyorsabb, pörgősebb, nincs annyi idő a tervezgetésre. A fegyverek is mások természetesen, ne számítson senki a COD 4-ben megszokott tűzgyorsaságra. A második világháborús harci eszközökre alapvetően jellemző, hogy kicsit lassabban köpködik a skulót, viszont jóval nagyobb sebzést okoznak. Ezáltal az egész feeling egy kicsit brutálisabbá válik. Aki nagyon rászokott a negyedik rész lopakodósabb, taktikázósabb játékmenetéhez, az eleinte bizony néha csak kapkodja majd a fejét: itt bizony rohamozni kell.

Call of Duty: World at War - 17. kp Call of Duty: World at War - 18. kp

Egy tank, és más semmi, a vágyam csak ennyi
A vezethető járművek terén szerencsére nagyot alkottak a fejlesztők. A tankok - bár igen kemény ellenfelek - nem dominálják a csatateret. A lövegtorony iszonyatosan lassan fordul rá a célra, és nagyon lassan tüzel.A fedélzeti géppuska szintén seperc alatt túlmelegszik, kiszolgáltatottá téve ezáltal a konzervdobozban kuksoló emberkéket. Aztán ugye a tankok sem sebezhetetlenek. Egy jól célzott páncéltörő lövedék, vagy egy hősies roham után felhelyezett „sticky bomb" bizony hamar hidegre teszi a gépszörnyet. No azért nem kell megijedni, a tankok távolról sem könnyű ellenfelek, de szerepük inkább az ellenséges csapatok szétzilálása, esetleg feltartása lesz elsősorban. Végeredményben, a tankok fontos részét képezik mind a védelemnek, mind a támadásnak, és profi módon illeszkednek a játékmenetbe.

Call of Duty: World at War - 19. kp Call of Duty: World at War - 20. kp

Játékmódok
A COD negyedik részében megszokott Domination mellett a bétában ki lehetett próbálni az új War névre hallgató módot, ami hihetetlenül jóra sikeredett. Hasonlóan a Domination-höz, a cél itt is egy zászló elfoglalása lesz, ám amennyiben ez sikerült, nem elég beásni magunkat és védekezni, hiszen azonnal kapjuk az új célpontot. Ezáltal egy hullámzó, az egész térképre kiterjedő csata résztvevői lehetünk, és a harcok sosem csak egy-egy ponton dúlnak. Mivel a célpont mindig egy zászló lesz, a játékosok pontosan tudják majd merre tart az ellenfél, így lehetőség lesz egy kis védelmet kiépíteni, esetleg az odavezető úton lesben állni. Ez a játékmód hihetetlenül jól működik, még ha így leírva nem is jön át pontosan, higgyétek el, ez lesz a nyerő. Az olyan apróságok, mint a COD 4 helikopteres támogatása itt is jelen van, csak egy kicsit másképp. Akinek sikerül hét ellenfelet hidegre tenni egymás után, ezúttal nem a levegőből kap segítséget, hanem egy kutyafalkát szabadíthat rá az ellenségre. A kutyák elsősorban a sebesült katonákra támadnak, és nagyon profi módon. A dögök kiszagolják a bujkáló lesipuskásokat, és simán beugranak az ablakokon is...

Call of Duty: World at War - 26. kp Call of Duty: World at War - 27. kp

Spray and pray
Azért nem minden fenékig tejfel, bár igaz, hogy a hibák nem katasztrofálisak, és a végleges megjelenésig van idő kijavítani őket. Az egyik kissé zavaró tényező, hogy a fegyverek nagyon erősek. A vékonyabb falakon simán átlőnek, így nem egyszer találkozhatunk olyan játékosokkal, akik vaktában, az úgynevezett spray and pray taktikával játszanak. Ennek lényege, hogy csípőből tüzelve, célzás nélkül lőni, mint a barom. Eredményessége sajnos igazolt, az céltalan lövedékek nagyon sokszor találnak, és mivel átmennek a falon is, elképesztő mennyiségű killt lehet szerezni vele. Ezen reméljük javítanak majd, mint ahogy a célzás fontosságát is erősíteni kellene, hiszen azért ezekkel a fegyverekkel a kapáslövés nagyon nem volt hatásos anno. A másik probléma, hogy egyelőre mindenki csak gépfegyverrel tolja, ami érthető is, hiszen ezek messze gyorsabbak a sima karabélyoknál, valamint a 30 lőszer a tárban igen jól jön általában, sőt a dobtárral ez még növelhető is. Ez a probléma mondjuk akár saját magát is megoldhatja, ugyanis a végső verzióban jobbnál jobb fegyvereket lehet majd elérni, ahogy lépegetünk felfelé a tabellán. Az utolsó észrevétel nem is hiba, inkább csak fura, hogy a COD 4-ben akár 18 ember is gyepálhatta egymást, ez a szám jelenleg 12. Valószínűleg ez csak a béta verzió sajátossága, és a végső változatban legalább az előző verzió feloldja ezt a korlátot.

Call of Duty: World at War - 28. kp Call of Duty: World at War - 29. kp

Balra át
A Call of Duty: World at War méltó folytatása lesz a negyedik résznek, multiplayeres szempontból legalábbis biztosan. A grafika is sokat fejődött, de ez a multi részben annyira nem hangsúlyos. Azért megemlítendő, hogy a dinamikus fények, a profi víz, és a tüzérségi vagy gránáttűzben szétszakadó ellenfelek nagyon szép látványt nyújtanak, még akkor is, ha nincs időnk ilyesmire figyelni. Ezek a részek inkább majd a single részben domborítanak igazán. A második világháborút tehát lezárja az Activision, de ettől függetlenül még sokáig igen mozgalmas lesz a csatatér, ebben biztos vagyok.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)