Hirdetés

Resident Evil: Revelations 2 előzetes - régen minden jobb volt?

|

Lehetséges, hogy annyi év próbálkozás után a Resident Evil sorozat végre megtalálta azt az irányt, ami új életet lehel majd a sorozatba?

Hirdetés

A horrorjátékok már nagyon régóta hatalmas népszerűségnek örvendenek, viszont nem lehet nem észrevenni, hogy a 2000-es években mennyire jelentős változásokon ment keresztül a műfaj. Valamikor az előző évtized közepe felé (egészen pontosan a Resident Evil 4 megjelenésével) történt meg az a paradigmaváltás, aminek köszönhetően a tankszerű irányítást felváltották a hatékony és stílusos váll fölé helyezett kamerabeállítások, a nyomasztó atmoszférát leváltotta a vérontás, a feszültség és az egzisztenciális krízis helyét pedig átvette az adrenalin és a féktelen tempó. Ugyan ezekben a megoldásokban is megvan a potenciál arra, hogy egy játék kiszakítson minket a szürke hétköznapokból, mégis van valami a horrorban, ami ellenállhatatlanul vonzza a modern, elkényelmesedett embert.

Az ideális horrorjáték nem csak egyszerűen ránk ijeszt egy váratlan pillanatban, hanem inkább folyamatosan fogásgban tart és korlátoz minket. Védtelenné tesz és kétségek közé szorít, miközben csak az apró, elvétve feltűnő reménysugarak motiválnak minket a továbbhaladásra. Szerencsére az utóbbi években már több nagyon erős alkotás bizonyítja, hogy még mindig van igény egy igazán nyomasztó és hangulatos túlélő játékra, valamint maga a Capcom is egyre több erőfeszítést tett mostanság arra, hogy egy kicsit visszatérjen a gyökerekhez, gondoljunk csak a klasszikus Resident Evil nagyfelbontású kiadására, vagy aktuális alanyunk előzményére, a Resident Evil: Revelations első részére, mely eredendően még 3DS-en próbálta meg feltámasztani az eredeti játékok hangulatát anélkül, hogy leváltaná az egyébként kényelmesebb, modernebb kezelést.

A Resident Evil: Revelations 2 is ezt az alapkoncepciót viszi tovább, viszont alaposan megspékelve néhány olyan ötlettel, ami a sorozat szempontjából akár radikálisnak is mondható. Elsőként a legérdekesebb változás, hogy a játék epizódikus formátumban fog megjelenni, négy részre bontva, két hetes időbeli eltérésekkel. Van akinek nagyon bevált ez a módszer (pl. a Telltale-nek), van akinek pedig kevésbé (még mindig várjuk a Half-life 2: Episode 3-at), de ez alapján még semmiképpen ne ítélkezzünk.

 

A játék története az ötödik és a hatodik rész között játszódik, szereplőgárdája pedig két párosból áll: az egyik oldalon ott van Claire Redfield (Chris Redfield testvére) valamint Moira Burton (Barry Burton lánya), akik egy rejtélyes szigeten ragadva próbálnak életben maradni, miközben az Afflicted nevű rémségekkel veszik fel a harcot, míg a másik oldalon Moira édesapja, valamint a különleges képességekkel rendelkező Natalia próbálják megtalálni és kimenekíteni a lányokat. Az előző Revelations játékhoz hasonlóan itt is váltogatnunk kell majd a két páros között, azonban a  sorozatban először kell figyelembe vennünk azt, hogy az egyik páros döntései hatással lesznek arra, ami a többi szereplővel történik.

Ez már jóval inkább elrugaszkodik azoktól a megoldásoktól, amiket megszoktunk a korábbi epizódokban, de nem féltetlen árthat a sorozatnak ez a kicsit experimentálisabb megközelítés, hiszen anno a Resident Evil 4 megjelenésekor pont ez a változásra való hajlandóság és merészség volt az, amivel sikerült új életet lehelni a sorozatba az egyik legkétségbeesettebb pillanatában. Viszont azt is vegyük észre, hogy míg radikálisak az ötletek, kezdetleges formában már eddig is léteztek a sorozatban, elvégre a hatodik részben három páros kalandjait követhettük felváltva. Szerintem ezúttal egyszerűen annyi történik, hogy a Capcomnak végre szilárd elképzelése van arról, hogy merre akarja továbbvinni ezt a sorozatot, ez a magabiztosság pedig optimizmusra ad okot.

A játék másik legfontosabb frissítése az a teljesen teltupírozott Raid Mode. Ez az új játékmód a korábbi részekből ismert Mercenaries utódjaként fogható fel, hiszen ahhoz hasonlóan itt is az lesz a legfőbb célunk, hogy a szörnyek egymás után érkező hordáit legyűrjük. A Revelations 2-ben az eddigiekkel ellentétben egy kis kerettörténetet is kapott ez a játékmód, mely szerint egy mesterséges intelligenciát kell irányítanunk, miközben a Red Queen Alpha adatbázisának szimulációiban vesz részt (a Red Queen volt ugye az a karakter, akit érdekes módon a játékok vettek át a filmsorozattól és nem fordítva).

A csaták közben különböző naplókat találhatunk meg, amelyekből többet megtudhatunk a Red Queen és a külvilág közötti kapcsolatból, a kihívások teljesítésével pedig egy virtuális valutát kapunk, amiből különféle fegyvereket vehetünk, vagy akár új küldetéseket tehetünk elérhetővé. Ezen felül a főszereplőnk arra is képes, hogy szinte bármelyik ismert Resident Evil szereplő külsejét magára öltse (pl. Wesker, aki egyértelműen a legmenőbb), ezáltal pedig akár az egyedi képességeiket is használhatja. Ha pedig ez nem lenne elég, a Capcom különféle napi kihívásokkal és eseményekkel is folyamatosan tarkítja majd a játékot, ezzel is biztosítva, hogy folyamatosan lekösse a figyelmünket.

Sok hibát követett el a Capcom ezzel a sorozattal kapcsolatban és már évek óta úgy tűnt, hogy a cég egyszerűen nem tud rájönni, hogy mivel lehetne újra érdekessé tenni a sorozatot, de most úgy néz ki, hogy talán tényleg tanultak a hibáikból és egy igen kompetens műalkotást tesznek le az asztalra.

A Resident Evil: Revelations 2 első epizódja február 25-én jelenik meg PC-re, PlayStation 3-ra, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra. Ti mit gondoltok? Lehet, hogy ez a játék mutatja meg az új irányt a sorozat számára?

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)