Hirdetés

City of Villains

|

Már a klasszikus Dungeon Keeper esetében is megtapasztalhattuk a gonoszság édes ízét, amikor a jók szét akarnak szedni minket, de úgy emberesen. Most pedig akár anti-szuperhősök is lehetünk, ha éppen úgy tartja kedvünk. Juppííííííííííí!

Hirdetés

Nem győzöm hangsúlyozni: ez a játék azoknak szól, akik a Batman filmekben folyton Batman ellen szurkoltak, esetleg a Superman filmekben Lex Luthort imádták, vagy hasonló amcsi szuperhős "nyáladzásban" az erős, karakteres ellent pártfogolták. Eljött az ő idejük! Ideje a randa, izléstelen szép és jó pizsik helyett randa, izléstelen de űberbrutál pizsikbe öltözni és terrorizálni a világot!


Volt egyszer egy hős, gonosz lett belőle...
Azért azt a nüansznyi apró tényt ne felejtsük el, hogy a CoV voltaképpen a szuperhősös City of Heroes
kiegészítése, amelynek nyomait természetesen magán is viseli: ez mind az alig változó grafikai motoron, mind pedig a játék alapvető dizájnján, játszhatóságán és koncepcióján is látszik. A választható karakterosztályok voltaképpen a CoH-ban megtalálható hasonló osztályok "tükörképei", enyhén átfazonírozott változatai (lásd Brute, ami a Tanker, Stalker-Scrapper hasonlat vagy a Corruptor-Blaster páros). Egyébként minden kaszt a jól megszokott MMO alapsémát követi: a Brute például a tank, közelharcos, sebzésfelfogó, a Stalker a lopakodós, hátulról leszúrós, mérgezgetős stb... Ezekkel az alapvető osztályokkal szinte minden MMO-ban találkozhatunk, szerencsére a CoV hozott nekünk egy új karakterosztályt, az egyébként nagyon élvezetes Mastermindot.


A mesteri elme játékai
A Mastermindok nem mások, mint a más MMO-kban megszokott úgynevezett "pet-class" képviselői: magyarán önmaguk nem túl jó harcosok, de az általuk használt, irányított teremtményekkel elég jól harcolnak. Ez eleddig a jó oldalon nem volt divat, hiszen hogy is nézne ki a jó öreg Batman, ha egy gonosz ellenfelet meglátva azt parancsolná Robinnak, hogy "Gyerünk, öld meg!". A Gonoszok viszont önző disznók, így bátran vásárra viszik más bőrét a maguké helyett. Érdekesség, hogy ahogy haladunk egyre magasabb szintre a játékban, úgy egyre több petet hívhatunk elő, általában 3 a maximális számuk, s ez például az én aranyos, bájos Tinytoon nevű nagykeblű női karakterem esetében azt jelenti, hogy ha 3 katonát sikerült megidézni, akkor az egyik doki lesz, ami ugye máris egy komplett partit jelent! S ez dícséretes, főleg akkor, ha csapatban mennek a Mastermindok: mindenkit letarolnak, de szólóban is elég erősek lehetnek. Apropó szóló: aki így akarja ezt a játékot végignyomni, bizony lesznek kellemetlenségei, ha nem Masterminddal kezdi. Ez utóbbinál szerencsére a kreatúrák elég szépen fogják az aggrót, ha kell. Mindenesetre gyors tippként annyit: öt mastermind BÁRMIT letarol a játékban.


Fejlődjünk abszolút genyává
Ez egy anti-dícsőséges kihívás, ugyanis XP mellett a játékban valutaként "hírhedtséget" kapunk, amelyből különböző bónuszokat, bűvöléseket tudunk vásárolni a megfelelő boltban. Apropó vásárlás: nincs klasszikus inventory. Használható bónuszaink (enhancements) attól függnek, milyen módon jutottunk szuperképességeink birtokába, hiszen nem mindegy, hogy mutáció, vagy mágia (esetleg a tudomány, a technológia vagy a mértéktelen edzés és felkészülés) tett minket azokkál, akik lettünk. Külön érdekesség, hogy szintlépéskor a fejlődésünk nem lineáris: van amikor egy új képességet kapunk, van amikor csak két enhancementtel többet biggyeszthetünk képességeink mellé: mindenesetre mindig mi választhatunk! Így bátran fejleszthetjük karakterünket abba az irányba, amerre szeretnénk. Külön érdekesség, hogy az enhancementek kombinálhatóak egymással, magyarán ha van egy hármas szintű plusz sebzésem, ahhoz hozzáadhatom a kettes szintűt és akár felfejlődhet 3+, vagy talán 3++-as szintre is! Persze az enhancementek kidobhatóak, ha jobbakat találunk/veszünk. Egyébként léteznek ideiglenes buffok, illetve debuffok: inspirations a nevük, van köztük sebzést okozó ugyanúgy, mint gyógyító: általában találni lehet őket, de persze vásárolni is, ahogy az enhancementeket is. Talán sokaknak hiányozni fog, hogy nem lehet gyüjtögetni, páncélokat cserélgetni, vagy milliónyi használhatatlan dolgot cipelni, de kéremszépen, elvégre anti-szuperhősök vagyunk, vagy mi!


Harc közben, kamerával
Igen fontos kérdéskörhöz jutottunk, hiszen szinte minden MMO-ban az első kérdés a grafika milyensége után, hogy milyen a harcrendszer: Itt abszolút jó, ugyanis ha kijelöltük az ellenfelet, akkor őt üti/veri/támadja a kis karakterünk, sőt, ha a tölcsér alakú területre ható varázst nyomunk rá, akkor a mellette állók is sebződnek, hurrá! A rendszer igen nagy előnye az, ha több ellenfelünk van, akkor miután egyet legyőztünk, a "kurzor" automatikusan a legközelebb álló következőre ugrik, magyarán nem kell az ellenfelet keresgetni, csak harcolni kell. A harc során extra képességeinket fogjuk használni, így a billentyűzet segítségével az adott gyorsbillentyűket használva szórhatjuk meg az ellent. Én személy szerint automatikus támadás gombot nem találtam, így nagyon figyeljünk, mikortól tudunk újra bevetni valamit. Kb 3 perc alatt megszokható a rendszer és az automata kijelölés sokat segít. Szerencsére Mastermindunk követői automatikusan is képesek támadni, dicséret érte. Viszont a kamerával meg fog gyűlni a bajunk, ugyanis ha menet közben állítgatjuk, ott marad, ahova utoljára vittük, így aztán szaladgálás közben felcserélődhetnek az irányok: előre indulunk, de a képernyőn jobbra fogunk szaladni. Kényelmetlen, de szintén megszokható. Ami engem viszont nagyon zavart az az, hogy hiába állítom át minden karakteremnél az invert mouse-t, ha újat generálok, akkor marad a normál mouse. No mindegy, 10 másodperc macera, semmi több, de a beállítások lehetnének globálisak...


A város él, lélegzik és mozog...
Kétségtelenül jópofa hangulati tényező, hogy a városban élet zajlik. Az NPC-k teszik a dolgukat, a bankőrök védik a bankot a rosszfiúktól, akik persze le akarják nyúlni a pénzt, a Longbow (a JÓ hősök hadserege) ügynökök kőrözött bűnözőkkel harcolnak, vagy ha elfogták őket, letartóztatják ezeket: az éj leple alatt elemlámpás betörők próbálkoznak különböző épületek feltörésével, s persze azonnal ránklőnek, ha épp beléjük botlunk. Viszont mindamellett, hogy a város él, alapvető gond, hogy gyakorlatilag mindenki ellenség: véletlenül sincs olyan preferencia-rendszer, mint a WoW-ban: nem léteznek valós frakciók, csak máshogy elnevezett bűnözők. Jó példa erre, amikor belefutottam egy Longbow vs. Bűnözők csatába és mindkét fél megtámadott engem is. Meg is haltak mind :) Viszont ez a dekadens, lepukkant város a maga Arachnos plakátjaival elég darkos hangulatú (hogy Bad Sector kedvenc szavajárásával éljek) és jól meg kell ismerni, mert nem minden helyszín nyílik a főutcáról: néha sikátorok, kerítések vagy falak állják utunkat. Egyébként a kicsit öregecske grafikus motor azért hozza a jó formát: jól néz ki a város, megvan a hangulata és bátran húzhatunk magunk után ellenfeleket: egy idő után tuti, hogy valaki utálni fogja őket és megtámadja. Magyarán állandó a harc, a lövöldözés és a móka.


Tényleg nagyon gonoszok vagyunk?
Mielőtt bárki azt hinné, hogy most egész városokat tüntethetünk el, netán óvodákban garázdálkodhatunk, esetleg állatokat kínozhatunk... hát szerencsére nem. Gonoszkodásaink javarész a már a City of Heroes
-ban is megszokott missziók fordítottjai. Ott ugyanis bombát kellett megtalálni és leszerelni, itt pedig bombát kell odavinni és letenni. Ott ki kellett szabadítani valakit, itt el kell rabolni stb... no persze szerencsére vannak igazi rosszfiús missziók, mint például szellőzőkbe mérget elhelyezni, de sajnos kevés az ilyen lehetőség. Aki a CoH-ban megszokta a missziós rendszert, itt is hozzászokhat. Sokszor előfordul, hogy nekünk, mint rossz fiúknak/lányoknak egyéb rossz fiúkat/lányokat kell eliminálnunk, de hát a végén csak egy maradhat! Ennek ellenére kéjes öröm a nyálas Longbow arcokra vadászni. Nyami.


A Szuperbanda fészke
Nagy és jelentőségteljes újdonság, hogy a guildeknek (úgynevezett Supergroup) immáron lehet saját bázisa (azaz Lairje). Itt található kórház, különböző boltok, trófea-termek, csapdák. S mindemellett az úgynevezett epic missziók lehetősége, amely csak szuperbandával, azaz guilddel lehetséges. Ilyenkor az egész banda, aki részt vesz a harcban, egy különlegesen erős tárgyat kaphat, amely az egész szuperbandát erősíti. Sajnos azonban nem eszik olyan forrón a kását, ugyanis a szupererős cuccot más bandák is megszerezhetik, sőt, akár a jófiúk is betörhetnek és akkor meg kell védeni a bázist tőlük igazi PvP harcban. Érdekesség, hogy fészket nem Infamy-vel (azaz hírhedtséggel), hanem Prestige-dzsel lehet vásárolni. Ezt a fajta „valutát” akkor kapja a Szuperbanda, ha Supergroup módban misszióznak, magyarán mindenki hozzáteheti a maga kis részét a társaság fejlődéséhez. S ha jön az a bizonyos "base raid", azaz a másik banda vagy a jók megtámadtak minket, akkor nincs mese: menni kell védeni a bázist. Külön érdekesség, hogy ebben a módban olyan dolgokat is lehet találni, amelyek a bázis védelmére szolgálnak: például csapdákat. Ja és mielőtt elfelejteném: a bázist fenn kell tartani prestige pontokkal, így nem árt, ha a supergroup aktív, mert egyébként bye-bye bázis!


Akkor én most lepévépézlek téged!
A City of Heroes
ban igazándiból nem sok értelme volt a PvP-nek, hiszen csak és kizárólag a jó oldalon lehetett az ember, így be sem tették a játékba. Azonban a CoV megjelenésével egyből megváltozott a helyzet, hiszen most már a jók vs. gonoszok örökrangadó elvileg bármikor létrejöhet. Miért csak elvileg? Ugyanis csak akkor vehetünk részt a buliban, ha a City of Heroes
is fel van telepítva a gépünkre. Bizony bizony, addig csak az Arénában bunyózhatunk gonosz "haverjainkkal", de ez – valljuk be – nem nagy mulatság. De akinek minden fel van telepítve és készen áll arra, hogy a másik oldal harcosaival is összeütközzön, négy zóna áll rendelkezésére (a’ la WoW Battlegrounds). Ezekből kettő misszió-alapú, magyarán csak egy adott küldetéssel lehet belépni: itt meteordarabok és nukleáris rakétát indító kódok megszerzése a tét. Szerencsére azonban léteznek amolyan "free-for-all", azaz mindenkinek szabadon elérhető PvP zónák is, sőt a misszióknak vannak almissziói stb. Tehát aki él-hal a PvP-ért, az most már itt is bevetheti magát. Ez főleg azért érdekes, mert ennyire tisztán még egy MMO-ban sem választották szét a két oldalt morálisan. Itt nincs mese, a jók azok jók, a gonoszak pedig gonoszak, Slussz-pássz! Más játékokban megszokott módon a PvP-ben bizonyos erők módosulnak, de ez csak azért van, hogy megmaradjon az egyensúly.


Szép a gonosz bácsi, tessék mondani?
A végére már csak a játék alapvető hangulata marad: a hangok jók, a zenék megfelelőek, a hangeffektek igen hasznosak, s bár a grafikus motor nem épp a legfrissebb, ennek ellenére elég jól teljesít: no persze nem árt gyors gép hozzá, hiszen egy nagyobb csatában rengeteg effekt történik egyszerre. Egyszóval gonosznak lenni JÓ!

87%

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2006/02-es szmban!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)