Hirdetés

Construction Simulator teszt - rombolni könnyű, de építeni tudsz-e?

|

Most végre az is útépítő lehet, aki eddig csak beleszövegelni tudott a szakmába - ráadásul ugyanúgy a fotelból.

Hirdetés

Bő húsz évvel ezelőtt szőlőtermesztés szigorlaton azt mondta a vizsgáztatóm, hogy megadja a kettest, ha egy dolgot megjegyzek, egy másikat pedig megígérek. Jegyezzem meg, hogy a jó bort palackban adják, és ígérjem meg, hogy szőlőtőkének a közelébe sem megyek. Nos, annyira komolyan vettem az ígéretet, hogy hiába lettem okleveles agrármérnök, egy másodpercet sem dolgoztam a szakmában.

Helyette úgy hozta a sors, hogy az útépítés lett a hivatásom, amit többek között azért is szeretek, mert nagyon jó érzés például egy autópálya építésén részt venni, majd pedig 10-15 évvel később azt látni, hogy az emberek azóta is örömmel használják. Így aztán nem is csoda, hogy fellelkesültem a Contstruction Simulator érkezésének hírére.

Hirdetés

9,5 millió útépítő országa

Tekintve, hogy idehaza mindenki mindennek a szakértője, legyen az foci, virológia, politika vagy éppen útépítés, külön öröm, hogy a weltenbauer játéka egy kicsit belülről is megmutatja, milyen is a mély- és magasépítés világa. Persze messze nem olyan részletesen, mint ahogyan az a való életben történik, de annyira mindenképpen, hogy talán néhányan rádöbbenjenek, ez egy nagyon komoly szakma.

Nos, forduljunk már végre rá a lényegre, és indítsuk be építőmérnök karrierünket! Ami úgy kezdődik, hogy egy Hape nevű szaki arra a következtetésre jut, megvalósítja végre régi álmát, hogy megmássza a Beerenberg vulkánt, és beledobja a jegygyűrűjét, ezért elmegy nyugdíjba, de ránk bízza a céget, mert úgy érzi, nálunk jó kezekben lesz. Persze azért amolyan útépítő Obi-Wan módjára az induláskor ott lesz velünk, tanácsaival igyekszik segíteni karrierünk beindulását. Itt jön képbe az a tény, hogy akár két földrészen is próbára tehetjük magunkat, hiszen Európa és Amerika is szerepel a repertoárban.

Egyik esetben sem fogunk lazsálni, mert előbbinél rögtön az első küldetésünkben egy homlokrakodóba kell pattannunk, mivel városunkra durva vihar csapott le, aminek köszönhetően a főutat eltorlaszolja egy földcsuszamlás. Amikor ezzel végeztünk, már mehetünk is terepet rendezni, meg fát ültetni a parkba, hogy utána a közműveknél tevékenykedjünk. A tengerentúli kihívásokat választva kicsit talán szórakoztatóbbak a dolgok, jobban pörög a meló, de bármelyiket is válasszuk, feladataink egész jól lefedik a mély- valamint a magasépítés jellemző területeit, és azok számára is kiváló betekintést nyújtanak a magamfajta ember hétköznapjaiba, akik markolónak nevezik a forgókotrót, és kamionnak a nyergesvontatót.

De ha már a szállítóeszközöknél, illetve a munkagépeknél tartunk, ki kell emelni, hogy licencelt címről beszélünk, így minden egyes márka, amivel kapcsolatba kerülünk, létező. Vannak BOMAG és CAT hengerek, Wirtgen marók, VÖGELE aszfaltterítő gépek (rövidebb és gyakoribb nevén finisher), nem hiányzik továbbá a MAN betonpumpa sem, szóval akár napestig sorolhatnánk a különféle masinákat. Azt viszont még mindenképpen meg kell említeni, hogy egy aszfaltkeverő, valamint egy betonkeverő is helyt kapott, ami számomra különösen fontos, mivel voltam a vezetője ilyen telepeknek pár évig.

Munkavédelmi sisak, láthatósági mellény

Talán nem meglepő, hogy tevékenykedésünk kezdetén még csupán egy darus teherautónk, valamint egy kotrórakodónk van, és csupán hunyorítva gondolhatunk arra, hogy majd egyszer teljes gépláncok fognak az udvarunkban pihengetni. Eme szegényes helyzet ellensúlyozására van a gépkereskedő, akinél bármit, amire szükségünk van, kibérelhetünk. Később majd, amikor már Dagobert bácsi módjára úszunk a pénzben, akár meg is vehetjük őket, ha úgy érezzük, a magántulajdon nyugodtabbá tesz. A fejlődési rendszer nincs túlbonyolítva, alapvetően néhány tulajdonság mentén fejlődhetünk, úgyhogy erről most részletesen nem számolnék be. Összességében az egész játék is könnyen átlátható, és kimondottan élvezetes egyik feladatról a másikra jutni, miközben parkokat, vagy akár komplett bevásárlóközpontokat építünk.

A számtalan használható masina, a változatos kihívások sokáig szórakoztatók maradnak, sőt a feladatokat akár többjátékos módban is teljesíthetjük, ha magunk mellé gyűjtünk néhány másik megszállottat, vagy mi társulunk be másokhoz. Ugyanakkor a játék nem hagyja, hogy okosabbak legyünk nála, így amikor egy kis gyalogutat kellett rendbe tenni, és úgy gondoltam, arra bőven elég egy padkahenger, figyelmeztetett, hogy csak földműre szánt kivitellel fogok érvényesülni.

Ettől függetlenül apró nyomokból ki lehet következtetni, hogy a fejlesztésben vélhetően voltak olyanok, akik ténylegesen képviselik a szakmát. Ennek egyik jele már a játék elején megmutatkozik, amikor Hape azt mondja, "vannak, akik mindig okosabbnak gondolják magukat". Ezzel annak a járműnek a sofőrjére utal, aki az elkorlátozás ellenére autójával mégis behajtott a munkaterületre, és be is esett a munkagödörbe, megrongálva ezzel a gázvezetéket.

Maradék útravaló

Eddig arról volt szó, hogy milyen digitális építőmérnöknek lenni, így most jöhet minden más, beleértve a fizikát, a hangokat és a látványt. Röviden úgy fogalmazhatunk, hogy aki ismeri az eddig Astragon logóval kiadott címeket, az máris tudja, mire számítson. A fizika szőrmentén van jelen, ami azt jelenti, hogy sokkal inkább a játszhatóság, semmint a valódiság van a középpontban, de elmondható, hogy jó ez így is. Látványban erős közepest hoz a Construction Simulator, de ha nem úgy állunk hozzá, hogy márpedig mi a kinézet miatt jöttünk, akkor nem fogunk csalódni.

Az eszközökre nincs panasz, azok jól sikerültek, a város és a forgalom azonban kissé elnagyolt, a járművek mozgása szögletes, és láthatóan nem vonatkozik rájuk a fizika. Ez abban is megmutatkozott, hogy amikor ráhajtottam egy korábban kidöntött elsőbbségadás táblára, a kábé 20 tonnás teherautóm úgy repült a levegőbe, mint ahogy ijedt háziasszonyok ugranak fel a székre, ha egeret látnak. De nem csak ilyen hibákat tapasztaltam, mert bár alapvetően nem az a jellemző a játékra, hogy hemzseg a furcsaságoktól, de ami van, az eléggé szembeötlő. A térkép elég nagyvonalúan kezeli a kijelölt útvonal jelzését, így előfordulhat, hogy nekünk kell megtalálnunk, amit keresünk. Olyan is volt, hogy a feladat végén ott kellett volna, hogy várjon Hape a munkaterület mellett, de csak újratöltés után jelent meg.

A GameStar YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Ami azonban a legdurvább, ugyanakkor leginkább vicces is volt, az egy parkban történt velem, még az első feladatok egyikénél. Két facsemetét kellett elhelyeznem a kotrórakodóval, ami hirtelen úgy döntött, neki mára lejárt a munkaideje, és az elején lévő kanál a hidraulikával együtt elvált a géptől, majd lassú emelkedésbe kezdett. Eközben a hátsó kotrógém a kanállal együtt olyan vitustáncot járt, hogy mire megnyugodott, az egész park gödrökkel és földtúrásokkal volt tele. Ez azonban nem olyan, amit pár tapasszal ne lehetne rendbe rakni.

Összegezve tehát azt lehet mondani, hogy aki beruház a gőzboltban jelenleg alapáron 34,99 eurós játékba, az nem fogja úgy érezni, hogy voltak már jobb döntései is az életben. A Construction Simulator a tapasztalt hibái ellenére is egy szórakoztató, ismerettágító, jól összerakott termék, ami hosszabb távon leköti a felhasználót.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Construction Simulator
Ennyire még sosem volt szórakoztató hazavinni a munkát.
Ami tetszett
  • érdekes küldetések
  • rengeteg licences gép és jármű
  • két kontinens, eltérő feladatokkal
Ami nem tetszett
  • problémás a tereptárgyakkal kapcsolatos interakció
  • furcsa GPS iránymutatás
  • grafikai hiányosságok
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)