Hirdetés

Crayon Physics Deluxe - Teszt

|

A 2007-ben megjelent, mindössze 5 nap(!) alatt elkészült első rész felújított változata, amely sokkal szebben van kidolgozva, és sokkal több pályát tartalmaz.

Hirdetés

Figyelem!

A GSO engine hibájából nem az a teszt került be, amit be akartunk tenni - egy új, web4-es teszt készült, amely linkje ez:

http://pixelhunt.web4.hu/cikk/crayon-physics-deluxe-teszt

Az alábbiakban Paca tavaly év eleji tesztjét olvashatjátok...

 

2006 szeptemberében egy Petri Purho nevű finn fiatalember a Frozenbyte (Shadowgrounds, Shadowgrounds Survivor) egyik alkalmazottja elhatározta, hogy ő bizony minden hónapban elkészít egy játékot, mindössze 7 nap alatt. Így történt egészen 2007 júniusáig, amikor is Petri befejezte sorban a 10. játékát, a nagysikerű, hihetetlenül addiktív és egyben rendkívül egyszerűnek látszó Crayon Physics-t. Ezzel a játékkal megnyerte az Independent Games Festival Seamus McNally díját. Az akkoriban elkészült szösszenet csak egy prototípus volt, ugyanis csak téglalapokat rajzolhattunk.


Azonban 2009 januárjáig az alkotó végzett egy pár módosítást a remekművön, így már bármilyen alakzatot is rajzolunk, az működésbe lép abban a formában, ahogy mi azt megformáztuk. A játék úgy néz ki, mintha egy papírlapon egy három éves kisgyerek zsírkréta által megrajzolt művészeti alkotását látnánk, de ennél azért sokkal több rejtőzik a látszat mögött. A cél egyszerű, a piros karikát (labdát?) kell eljuttatnunk a sárga (ötágú) csillagig. A fizika törvényei hatnak, így a megvalósítás már jobban megizzasztja az egyszeri ember agyát. Mindenféle, akár eddig még sem nevezett geometriai alakzatok kombinációjának segítségével kell a feladatot megoldani.

Eleinte elég egy-egy síkidom megrajzolása és használata, ám ahogy a több mint 70 pályán egyre előrébb haladunk, egyre több és bonyolultabb alakzatot kell használnunk, illetve ezeket kombinálni, például a felfüggesztett lengő kalapáccsal lökést adni labdánknak. A pályákat többféleképpen megoldhatjuk, minél kreatívabban sikerül, annál jobb értékelést kapunk, és ezáltal egyre több kis kék zászlót, amiből ha mindet összeszedtük (pályánként 3), akkor mondhatjuk el magunkról, hogy mi bizony tényleg végigvittük a játékot. Ha már mindennel végeztünk, akkor rendelkezésünkre áll a Level Editor, ahol bármilyen pályát elkészíthetünk, és megoszthatjuk másokkal.  Itt lehet csak igazán kreativitásunkat szabadjára engedni.

A játék másik nagy előnye, hogy nem csak PC-re, de iPhone OS-re is kiadta a Hudson Soft, így élvezhetjük az iPhone és iPod Touch készülékeinken. Az igazi élményt Tablet PC-vel érheti el a játékos, mert a beállításokban található bejelölő négyzet segítségével az egér jobb gombos kattintásának funkcióját, az objektumtörlést átrakhatjuk dupla kattintásra.

Crayon Physics Deluxe gameplay

gstv_7.jpg


Casual Gamereknek mindenképpen musthave, de a hardcore gamerek is tegyenek egy próbát. Zsírkréta és fizika, sok sikert a kombináláshoz!

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)