Hirdetés

Csápok hálójában

|

A Stormregion név évek óta garancia a szolid, jól kidolgozott RTS-ekre, így nem csoda, hogy egy német cég szemet vetett a magyar fejlesztőcsapatra. Nemrég derült ki, hogy a 10tacle felvásárolta a Stormregiont és mi ezzel kapcsolatban készítettünk interjút Weibel Balázs operatív igazgatóval.

Hirdetés

GameStar: - Pontosan hogyan és miért jött létre a megállapodás a 10tacle Studios-szal?

Weibel Balázs: - A Stormregion KFT.-re már régebben szemetvetett az a befektetői csoport, amely a 10Tacle kiadót képviselte a tárgyalások folyamán. Egyik fő szempontja a kiadónak az volt, hogy olyan prosperáló jól szervezett belső fejlesztővel bővítse a portfolióját, amely képes a jövőben prémium kategóriás termékek létrehozására akár PCre akár nextgen, illetve handheld konzolokra is. A Stormregion, - hála a Gepard Engine 3. verziójának, amely crossplatform képességekkel is rendelkezik - ideális partnernek bizonyult ezeknek a terveknek a megvalósításához. Fejlesztőként elsődleges szempontunk volt, hogy olyan stabil piaci pozícióban lévő, megbízható kiadót találjunk, amely képes a jövőben megjelenő közös játékaink sikeres piaci bevezetésére, rendelkezik a szükséges kapcsolatokkal és szakértelemmel, nyitott az új játékötleteinkre, és mindamellett megadja azt a viszonylagos önállóságot a fejlesztés főirányvonalaiban, amelyekhez már független fejlesztőként hozzászoktunk, és amelyeknek köszönhetően Magyarország egyik, ha nem a legsikeresebb fejlesztőstúdiójává válhattunk. Mindamellett fontos szempont volt megteremteni a párhuzamosan futó projektjeink finanszírozását is.

GS: - Hány évre írtátok alá a szerződést?

WB: - A megvásárlással a 10Tacle AG. 100%-os tulajdonosává vált a Stormregion KFT.-nek mindenféle időbeli megkötés nélkül.

GS: - Németországban nagy sikert aratott a Codename Panzers, és itt egyébként is népszerűek a második világháborús stratégiai játékok. Ezért történt, hogy egy német kiadó égisze alá kerültetek?

WB: - Biztos, hogy közrejátszott a Panzers sorozat sikere is ebben az akvizícióban viszont egy ilyen üzleti lépés előtt rengeteg egyéb szempontnak is meg kell felelni. Itt említhetném a fejlesztő stabil anyagi helyzetét, az itt dolgozók szakmai színvonalát és a mostani fejlesztőgárdában rejlő lehetőséget, hogy belátható időn belül képes olyan játékot gyártani, amely eléri vagy akár túl is szárnyalja a Panzers sorozat sikerét. AAA kategóriás játékok fejlesztésénél már nem csak egy adott szűkebb régió ízlésének kell megfelelni, reményeink szerint olyan játékok kerülnek ki a kezünk közül a jövőben, amelyek sikeresek lesznek a kétség kívül fontos német-olasz-spanyol régión kívül is.

GS: - Ez azt jelenti, hogy a Stormregion továbbra is a második világháborús stratégiai játékokra koncentrál leginkább?

WB: - Miután stratégiai vonalon szereztük a legtöbb tapasztalatot, ezért igyekszünk azon játékosok elvárásainak is megfelelni, akik egy ütős stratégiai játékot várnak tőlünk, de már belefáradtak a 2. Világháborúba. Nekik garantáltan nem fog csalódást okozni a Panzers sorozat 2. része, amelyet PC-re fejlesztünk és a Cold War nevet kapta a keresztségben. A felvásárlásnak köszönhetően viszont lehetőséget kaptunk a legmerészebb elképzeléseinket is valóráváltó projektek tető alá hozásához, ígérhetjük, hogy ezeknek a később bejelentésre kerülő játékoknak köszönhetően a pc-s és konzolos játékos társadalom csapatunk teljesen új arcát ismerheti meg.

GS: -Illetve továbbra is a Panzers-re fogtok leginkább koncentrálni?

WB: - Jelenleg gőzerővel készülünk a szeptemberi lipcsei Game Convention-re ahol először tárjuk a szakmai és a nagyközönség elé az eddigi munkánkat amit a Codename: Panzers - Cold War fejlesztése során végeztünk, valamint hamarosan várható, hogy fellebbentjük a fátylat a még be nem jelentett PSP projektünkről is.

GS: - No igen... Titkos kémeink már jelentették is, hogy készül egy PSP-s taktikai-stratégiai játék is nálatok... Azt is a 10tacle adja ki?

WB: - Nagyon jól értesültek vagytok, vagy a mi biztonsági rendszerünk nem elég megbízható! Lehet be kellene szereznünk 1-2 Mecha-t a HQ őrzésre, amely távoltartja az illetékteleneket ... A PSP projektünkkel kapcsolatban azonkívül, hogy a Koch Media - Deep Silver fogja kiadni mást még nem oszthatunk meg veletek. Talán többen tudjátok de azért megemlítem, hogy ez az üzleti kapcsolat sem új keletű: a Deep Silver a kiadója a Rush For Berlinnek és a júniusban az üzletek polcaira kerülő kiegészítőnek a Rush For The Bomb játékunknak.

GS: - Az, hogy a 10tacle a „főnök", pontosan mit jelent a játékfejlesztéssel kapcsolatban, tehát mekkora lesz a művészi szabadsága a Stormregion fejlesztőinek? Minden„megrendelésre" készül majd?

WB: - Elvárás volt a részünkről a „kérővel" szemben, hogy az eddig teljesen jól működő, általunk kidolgozott fejlesztési metódust - aminek köszönhetően időre és magas minőségben sikerült prezentálnunk a kiadóink fele a fejlesztéseinket - lehetőleg minél kevesebb változtatással fogadja el. A 10Tacle tulajdonában lévő immár 7 stúdió belső kommunikációját erősítendő olyan Kompetencia Központok létrehozását tervezik, amelyek segítségével a munkatársak megoszthatják egymással a játékfejlesztésben szerzett tapasztalataikat és az erőforrásaikat is. Külön érdekessége a dolognak, hogy a 10Tacle képviselői annyira meg voltak elégedve a látottakkal, mind a cégszervezés, mind a fejlesztési folyamatok terén, hogy a nálunk alkalmazott módszereket adoptálni fogják más stúdiókra is. Napi szinten nem lesz változás a cég életében, talán csak a menedzsmentnek lesz több papírmunkája és a kupon füzete is hamarabb megtelik a Németország-Magyarország oda-vissza repülőutaknak köszönhetően.

GS: - Nem szűkíti ez kicsit be a lehetőségeiteket abból a szempontból, hogy más kiadó számára már nem tudtok játékot fejleszteni?

WB: - Minden reményünk meg van arra, hogy ez a kezdeti nyitottság a kiadó felől megmarad a jövőben is pláne, ha sikerül az első közös projektekkel kapcsolatban megfelelnünk az elvárásoknak. A tapasztalat az, hogy a kiadó is nyitottabb az új ötletekre és nagyobb a bizalom a saját fejlesztője fele.

GS: - Amikor a megállapodás megszületett, kért-e tőletek a 10tacle valamilyen speciális játékot?

WB: - Megállapodtunk abban, hogy függőben levő projektjeink előkészítő munkálatainak lezárulása után még az idén további 2 játék elkészítésére is megbízást kapunk tőlük, ami az elkövetkező 4-5 évre elegendő elfoglaltságot fog adni az összes eddigi és a jövőben foglalkoztatni kívánt kollégánk számára egyaránt. Rövidtávú terveink között szerepel, hogy a jelenlegi létszámot 100 főről 120 főre bővítjük és ezzel megteremtjük a fennemlített két új projekt elkészítésének lehetőségét.

GS: - Mindenki tudja, hogy Németországban mennyire szigorúan veszi a cenzúra a játékbeli erőszak bemutatását... Mit jelent ez számotokra a jövőben? A 10tacle vezetői például közölték-e veletek, hogy a jövőben véres részek többet nem szerepelhetnek a játékaitokban, illetve valamilyen egyéb megkötéssel szembesülnötök kellett-e a vasszigorral betartott német cenzúra miatt?

WB: - Általánosságban ilyen megkötés nem került be a szerződésbe, de természetesen ahogy eddig úgy a jövőben is várható, hogy „hosszas beszélgetések" lesznek köztünk és az Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle (USK) munkatársai között. Úgy gondoljuk eddig is sikerült megfelelnünk a játékosok és a kiadó igényeinek is, ez a kompromisszumkészség megmaradt a továbbiakban is részünkről.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)