Hirdetés

Rengeteg túlóra vár a Cyberpunk 2077 fejlesztőire a szeptemberi megjelenésig

|

A szeptemberre csúsztatott megjelenés azt jelenti, hogy a fejlesztőkre még pár hónap megfeszített munka vár, de a CD Projekt Red azért megpróbálja kordában tartani a túlórákat.

Hirdetés

A "crunch" fogalmával viszonylag gyorsan megismerkedik az a gyanútlan fejlesztő, aki videojátékok készítésére adja a fejét. A kifejezés lényegében azt jelenti, hogy megfeszített munkatempóval, rengeteget túlórázva, sokszor napi 10-12 vagy még több órán keresztül, hétvégén is dolgozva készítenek egy játékot, hogy azt időben sikerüljön leszállítani a lelkes közönségnek és a részvényeseknek. Tegnap jelentették be, hogy a Cyberpunk 2077 megjelenése szeptemberre csúszik, ez pedig azt jelenti, hogy még jó pár hosszú munkanapnak néznek elébe a CD Projekt Red munkatársai.

Hirdetés

Jason Schreier Blood, Sweat and Pixels című könyvében (mindenkinek melegen ajánljuk, akit egy kicsit is érdekel a videojátékipar működése) részletesen körüljárja, hogy hogyan működik és miért van szükség a crunchra, ebben pedig egy teljes fejezetet szentel a lengyel stúdiónak. A The Witcher III: Wild Hunt fejlesztése alatt a csapatnak erőn felül kellett teljesítenie, hogy sikerüljön időben leszállítani a játékot, noha ha visszaemlékszünk, annak megjelenését is többször elcsúsztatták.

Valószínűleg ennek hatására nyilatkozták a CDPR vezetői, hogy megpróbálják emberi keretek közé terelni a túlórák számát a következő játékuk munkálatai során.

A legjobb szándék ellenére is elkerülhetetlen, hogy egy játék megjelenése előtt ne kezdődjön meg a crunch, és ezzel szembesül most Cyberpunk 2077 csapata is. Tegnap jelentették be, hogy szeptember 17-re csúsztatják a megjelenést, mivel úgy érzik, hogy szükségük van egy kis időre, hogy a tőlük megszokott minőséget szállíthassák le a rajongóknak. Ezzel kapcsolatban kérdezték a CDPR vezérigazgatóját, Adam Kicinskit, hogy számítani lehet a crunchra az elkövetkező hónapokban.

"Bizonyos mértékig igen, ha őszinte akarok lenni. Megpróbálunk egy határt szabni a crunchnak, amennyire ez lehetséges, de ez a fejlesztés legvégső szakasza. Szeretnénk észszerűek lenni ebben a tekintetben, de biztos, hogy lesz túlórázás. Sajnos."

A tegnapi bejelentéskor azt is elmondták, hogy a játék lényegében már játszható állapotban van, de sok olyan apró csiszolgatnivaló van még rajta, amiket mindenképp szeretnének megcsinálni, mielőtt a nagyközönség elé tárják alkotásukat. Noha mind fájlaljuk, hogy még hónapokat kell várnunk a Cyberpunk 2077 megjelenésére, de a minőség érdekében megacélozzuk a türelmünket. A fejlesztőknek pedig kitartást, remélhetőleg sokan lesznek majd hálásak nekik azért, ami most vár rájuk.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)