Hirdetés

DC Universe Online

|

Mentorod Batman, a haverod pedig Superman? Akkor Te vagy a DC Universe Online egyik új szuperhőse.

Hirdetés

Gotham, a bűn városa... Ahogy repülünk felette a társaimmal, innen messziről nézve egész nyugodtnak tűnik. Közelebbről már nem ez a helyzet - háború dúl, amelyet nemcsak a nagy közös ellenséggel, hanem jó emberi szokáshoz híven egymás között is vívunk. De nem lapulhatok egy sarokban, mert a nagy erő nagy felelősséggel jár, ezt már megtanultam. Igaz, nem születtem hősnek, családi háttér sem tett az éjszaka lovagjává, mint Bruce-t, most mégis itt vagyok, hogy megtegyem, ami a kötelességem.



Kissé elbizonytalanodom néha, hogy képes leszek-e legyőzni mindazt, ami rám vár, de ekkor csak magam mellé pillantok, és látom, hogy velem repül Clark. Ettől megnyugszom, hiszen mégiscsak ő az Acélember...
2010 nem az MMORPG-k éve volt, még akkor sem, ha év végén megjelent a régóta várt Cataclysm. Azonban idén jogosan reménykedhetnek az online szerepjátékok rajongói, hisz máris eljött hozzánk 2011 egyik legjobban várt címe, a DC Universe Online. A Sony Online Entertainment nem kezdő a szakmában, több játékuk is mérföldkő volt a maga idejében, elég, ha csak az Everquestre vagy a Star Wars Galaxies-re gondolunk. A cégnél ismét úgy döntöttek, hogy nem a semmiből hoznak létre egy új világot, hanem egy jól ismert univerzumra kalauzolnak el minket. Ezúttal ez nem más, mint a DC képregények világa, városai, ami azért nagyszerű, mert nem kisebb nevek élnek ebben az univerzumban, mint Superman, vagy a mindenki által ismert bőregér, Batman.

Az úgy volt, hogy...

Ha valaki a jól ismert hősök valamelyikét szeretné megszemélyesíteni, akkor el kell keserítenem, ők legfeljebb csak a társaink lesznek a küldetések során. Aggodalomra mindazonáltal semmi ok: a küldetések igen nagy százalékában velünk tartanak a DC hősei. A DC Universe Online során a játékostársainkkal együtt népesítjük majd be Gotham sötét vagy Metropolis fényes utcáit. Felmerülhet a kérdés bennünk, hogy hogyan lehetséges, hogy minden második ember az utcákon szuperhős?... A magyarázat szövevényes: a nem túl távoli jövőben egy bizonyos Lex Luthor és kedves barátai által vívott háború a hősök és főleg Superman ellen a végét járja. Az intróban szereplő város egy hatalmas csatamező, s Luthornak sikerül a legyengült Supermant tőrbe csalnia és megölnie egy kriptonitlándzsával. Győzelmének azonban két másodpercig sem örülhet, mert ekkor támadja meg a Földet Superman régi ellensége, Brainiac. Luthor rájön, mekkorát hibázott, mert ősellensége megölésével, és mert a háború mind a hősöket, mind gonosz társait megtizedelte, nincs, aki szembe tudjon szállni Brainiac seregeivel. Ezért egy szerkezettel összegyűjti a saját idősíkjában lévő hősök erejét, majd visszamegy a múltba, mielőtt a háború megtörtént volna, és figyelmezteti a hősöket a veszélyre. Ezenkívül pedig szabadjára engedi a szuperképességeket, amiket magával hozott, hogy a hétköznapi emberek is olyan hősökké váljanak (ezek leszünk mi), akik majd készen állnak Brainiac eljövetelére. Természetesen nem mindenki akar fényes páncélú hős lenni, úgyhogy akik aggódtak, azokat megnyugtatom, gonosz célokra is felhasználhatjuk majd jobbnál jobb adottságainkat.

Add meg a képességed, megmondom, ki vagy

Akik minden RPG-ben órákat töltenek el karaktergenerálással, azok szerintem most egy hétre el fognak tűnni. Ezúttal nem közhelyezek: valóban annyi beállítási lehetőség áll rendelkezésünkre, hogy még nem láttam két ugyanolyan karaktert, de hasonlót se sokat, pedig már három hete járom Gotham utcáit. Teljesen új, eddig sehol sem látott dolgokat tudunk megváltoztatni a hőseinken; első lényeges választás a mentorunk. Ő fog végigvezetni minket a játék nagy részében, tőle kapjuk fő küldetéseinket, és úgy egyáltalán, az ő meglátásain keresztül szembesülünk a világgal. A jó oldalon többek között Batman, Superman és Wonder Woman, a rosszaknál pedig Joker, Lex Luthor és Cat Woman susoghatja a fülünkbe, hogy mit és miért kell megtennünk. A második igencsak szokatlan, de ebben a játékban nagyon fontos kérdés, hogy milyen „utazási" képességgel rendelkezzen a hősünk. Hisz hogyan is néznénk ki a szép rózsaszín-zöld palástunkban, és kívül hordott alsógatyánkban, ha nem tudnánk repülni, szupergyorsan futni vagy szuper fizikumunknak köszönhetően falon mászni?... Le merném fogadni, hogy a játékosok 80 százaléka a repülést fogja választani.

Azt mondtam elhallgat, büdös kölke!


Ezeken kívül a harci stílusunkat, valamint azt is meghatározhatjuk, hogy milyen különleges képességünk legyen. A harci stílus lehet valamilyen harcművészeti ág, fegyverspecializáció, de lehet szupererő is vagy villámgyors ütések. Különleges képességünk lehet mágia vagy valamilyen elementáris erő, illetve akár mindenféle extra szerkezettel is elláthatjuk magunkat, ha az tetszik jobban. Például ha se nem repülünk vagy futunk, illetve szupererőt sem választottunk, hanem különleges harci tudást és technikai kütyüket választottunk, akkor egy Batmanszerű hőst hoztunk létre, de ha a szupererők, tűzidézés és repülés a szimpatikusak, akkor azt is kiválaszthatjuk, és így egy Supermanszerű karakterünk lesz. Ha ehhez még hozzávesszük a kinézet módosításának ezernyi lehetőségét, bőrszínek, ruhák, hajak, testalkatok stb., akkor még én is könnyen kiszámíthatom azt, hogy igazán változatos karaktereket hozhatunk létre. Ez a változatosság nemcsak a karaktergenerálásra jellemző, hiszen a képességeinket a továbbiakban is olyan szerteágazó módon fejleszthetjük tovább, hogy ha véletlenül két ugyanolyan karaktert is generálnánk, a játék végére szinte biztosan azok is teljesen különbözővé válnának. Ami a további fejlődést illeti, fontos megjegyezni, hogy a többi MMO-val ellentétben a játékosok nem kényszerülnek grindelésre, ha fejlődni, erősödni akarnak. A játékmenetet teljesen úgy építették fel, hogy ezt elkerüljék.

(Le)kezelés

Amikor új hősömmel először megmozdultam, rögtön feltűnt valami: nincs a képen egérkurzor! Bizonytalan mozdulattal a kontroller felé nyúltam... és nem bántam meg! Ezt az MMO-t bizony teljesen másként kell kezelni, mint ahogy azt megszokhattuk, és ez bizony nagyon tetszett. Nemcsak arról van szó, hogy a játék PlayStationön is megjelent, és ezért konzolos a kezelése... nem. Itt nem a megszokott skillbar-alapú kezelés áll rendelkezésünkre, amiben kijelölöm a targetet, ráklikkelek a skillre és örülök magamnak, hanem egy beat-em-up szerű bunyós játék kezelését oltották MMO-s környezetbe. Nem azt mondom, hogy mostantól minden MMO ilyen legyen, de nagyszerűen illik ez egy szuperhősös játékba, ahol rengeteget kell bokszolni, rúgni stb. Bár egérrel is elboldogulunk, de ha valamihez, hát ehhez a szoftverhez fokozottan ajánlott egy kontroller beszerzése. Nem meglepő módon a játékban nagyrészt küzdeni fogunk, de ezen a téren a legkisebb panaszunk sem lehet. A fentebb említett karaktertervezéstől függően kialakított hőseink teljesen egyedi stílusban téríthetik jobb belátásra az ellenfeleinket. Nincs is annál jobb, mint amikor egy csapat különböző hős, a saját képességeivel egyszerre ront rá az ellenfelekre. Repülő karaktereink a levegőből lecsapva érkezhetnek, miközben szupergyors társaink a földön sorozzák a gonosztevőket. Ezalatt a technikai képzettségű haverjaink ágyúkat szereltek fel, hogy segítsenek nekünk, de ne feledkezzünk meg elementalista barátainkról sem, akik éppen ránk gyújtják az egész kócerájt.

Induljunk a játszótérre

Bármelyik oldalt is válasszuk a kezdéskor, Brainiac egyik ostromhajójában kezdünk, amely éppen a Földhöz közelít, majd miután egy rakás robotot „átprogramoztunk" , a pálya végén megjelenik Superman vagy Lex Luthor. Ők segítenek nekünk lejutni a Földre, pontosabban abba a két városba, ahol ténykedni fogunk. Megjelenítésükben a sokat látott Unreal Engine 3 segít majd, ami még mindig képes szépet varázsolni elénk, és egy MMO-kban ritkán látott dologgal is találkozhatunk: bizonyos tárgyak a fizikának megfelelően reagálnak, dobálhatók, felvehetők. Ez a feature természetesen főleg a főellenségek búvóhelyén nyithat meg számunkra nagyon sok lehetőséget a küzdelmek során. Lezuhanó tetők, ellenségekhez vágható robbanó hordók, csapdák... Amennyire megszokottak egy egyszemélyes játékban, annyira újdonságok itt.

Egy hős napjai

„...Végre megvan! Most elkapjuk! A Madárijesztő már régóta riogatja az ártatlan embereket, de ennek vége, megtudtuk, hogy hol rejtőzik. Egy csatorna... hát persze. Találó. Egy ilyen féregnek ott a helye. Társaimmal lassan leereszkedtünk egy közeli lejáraton, arcunkon éreztük meg először a csatorna meleg, bűzös levegőjét. Egy kisebb patkány csapat futott szét, ahogy megzavartuk város alatti birodalmukat. Ne aggódjatok, veletek semmi bajunk, mi most nagyvadra jöttünk vadászni. Lassan haladni kezdtünk előre, és mindenki nagyon koncentrált, mert tudtuk, hogy a Madárijesztő birodalmában nem minden az, aminek látszik. Ám végre itt van, helyes, elég a gyáva rejtőzködésből, ideje, hogy a rémálmaid ismét hosszú időre eltűnjenek Gotham Cityből. A kissé szűk hely miatt a repülő társaim is a földön vették fel a küzdelmet a Madárijesztő hatalmas alakjával. Persze az ellenfelünk nagysága csak egy újabb illúzió volt, de amit az agy valóságnak hisz, úgy is éli meg, ennek ellenére nem volt szabad, hogy elhatalmasodjon rajtunk a félelem. Végül minden igyekezete ellenére győztünk... Mégsem ünnepeltünk hangosan. Bár a Madárijesztő jó időre visszakerült az Arkham elmegyógyintézetbe, ezt az estét sokáig nem feledtük. Mert megmutatta, mitől félünk a legjobban, olyan dolgokat, amikről talán magunk sem tudtunk. Elmebeteg röhögése sokáig visszhangzik még álmainkban, és csak remélni tudom, hogy elmúlik ez az orrfacsaró csatornabűz, amely azóta is itt van az orromban..."



A fő küldetéssorozat alatt a jól ismert gonosztevőkkel, illetve ellenkező oldalon a hősökkel kell elbánnunk a DC univerzum karaktereinek segítségével. Gyakorlatilag minden ellenfélnek remek kis saját története van, és az összekötő küldetéseken kívül mindig társunk lesz a bajban egy jól ismert hős vagy bűnöző. Tulajdonképpen a játék nagy része már-már egyedül is játszható az egymásra épülő küldetések miatt, persze a főellenfeleknél nem árt, ha többen vagyunk. A főellenségek búvóhelyei a játék legjobb részei, mindegyik nagyon hangulatos, remekül illeszkedik a képregényekben látottakhoz. A karakterek szinkronjai, mozgásai, jellemző vonásaik megjelenítési módja szó szerint zseniális. Persze ez a minimum, ha egy ilyen jól ismert világban kalandozhatunk. A séma sokszor azonos, de cseppet sem unalmas: a rendőrkapitányságon (vagy alvilági klubban) kapunk egy küldetést egy jól ismert karaktertől, majd miután valamelyik nagyvárosban, az utcákon, sok-sok bunyóval utánajártunk a dolgoknak, eljuthatunk egy titkos búvóhelyre. Míg a városi utcák közösek és bárki szembe jöhet velünk a szerverről, addig a titkos főellenség-búvóhelyek instance-rendszerben épültek fel. Nagyon fontosak még az ún. „alertt" küldetések, amelyeket csak csoportban teljesíthetünk, és amelyekben a fő sztorihoz kapcsolódó dolgokban kell részt vennünk. Ezek folyamatosan, a karakterünk szintjétől függően nyílnak meg számunkra. Itt a legfontosabb a csapat összehangoltsága: már a legelején meg kell határozzuk, hogy milyen szerepet fogunk betölteni a küldetésben: sebzünk, védünk vagy támogatjuk a csapatot (DPS, tank, supporter). Az első ilyen küldetés a titokzatos 51-es körzetbe vezet el minket, ahol Brainiac csapatai éppen a titkos katonai támaszpontot támadták meg.
Természetesen PVP-tartalom is helyett kapott a játékban. Itt a sima arénák mellett - ahol a szokásos területfoglaló vagy CTF-játékmódokat találjuk meg - úgynevezett „Legends" játékmódban is részt vehetünk. Ebben az esetben a küzdelem erejéig nem a saját karakterünkkel, hanem egy híres DC-karakterrel lehetünk. A jó oldalon például Robin vagy Batman, a másikon pedig Joker vagy Harley Quinn is elérhetővé válik. Ezek szintén a jól ismert játékmódokon alapulnak, de remekül feldobták őket a híres karakterekkel. A raidek 30-as szinttől válnak elérhetővé.

Magyarázom a bizonyítványt

A legjobb dolog a játékban, hogy el mertek szakadni a megszokott dolgoktól, és bátran nyúltak egyedi ötletekhez, megvalósításokhoz. Jó kicsit elmerülni a képregények világában az unalomig ismert fantasykörnyezetek mellett. Bár a high-end tartalom a dolgok mai állása szerint még bővítésre szorul, szerintem nincsen ezzel semmi probléma. Egy MMO-t egyébként is folyamatosan fejlesztenek, és a Sony már a megjelenés előtt biztosította a játékosokat, hogy jó ideig folyamatosan extra tartalommal fogja bővíteni a játékot. Képregényrajongó játékosoknak kötelező!

 

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)