Dead Island Definitive Collection - így teljesít a felújított változat

|

A Digital Foundry csapata ízekre szedte a felújított Dead Islandet, hogy kiderüljön, megéri-e a pénzünket a ráncfelvarrott zombivadászat.

Hirdetés

Ma jelent meg a Dead Island felújított változata, amely PC, Xbox One és PS4 platformokra is elhozza a zombidarabolás örömét. A Techland az alapjátékot és a Riptide kiegészítőt is a Dying Lightnál használt Chrome Engine 6-os motorra ültette át, aminek köszönhetően a pályadizájn nagyrészt érintetlen maradt, a modellek nagy részét azonban lecserélték, és megváltoztak a fény- és árnyékhatások is.

Mivel a 2011-ben megjelent játék gépigénye egyáltalán nem volt durva, a felújított változattól konzolon is 60fps-t vártak a rajongók, a Techland azonban másodpercenként 30 képkockában limitálta ezt.

Mivel a játék irányítása egyébként sem túl dinamikus, nem igazán javít a helyzeten, hogy a nagy zombihullámok közepén az Xbox One teljesítménye közelebb van a 20-, mint a 30fps-hez.

Banner helye Első

A PS4 ezzel szemben hajlamos felugrálni olykor 40-re is, ezt követően pedig ismét zavaró, ha visszaesik a megszokott 30-ra. Ezek a problémák különösen a Riptide esetén zavaróak.

Az új karaktermodellek jól néznek ki, de az átvezetőknél azért érződik, hogy az animációkat 5 évvel ezelőtt készítették. A különböző felületek a valóságnak megfelelően reagálnak a fényekre, ami realisztikusabbá teszi az ábrázolást, néhány helyen azonban vissza kellett venni a részletességből (a szélben például már nem lengedeznek a faágak).

Banner helye Második

További érdekesség, hogy míg Xbox One-on egyetlen lemezre ráfért a három játék (az alap és a Riptide mellett egy pixel artos 2D verekedős csodát is kapunk), addig PS4-en csak az alapjáték van a lemezen, a többit nekünk kell letölteni.

Banner helye Első

A Techland azzal védekezett, hogy lehetetlen egyetlen lemezre több játékot is rátenni különálló menük nélkül, de a Nathan Drake Collection óta tudjuk, hogy gyönyörűen össze lehet fogni három játékot egy menüvel.

Grafikailag tehát elégedettek lehetünk a remasterrel, ha valaki csak most ismerkedik a Dead Island szériával, kétség kívül ez a legszebb módja a dolognak. Ezzel szemben technikailag azért nem nehéz belekötni, az animációk és a fizika is idejemúlt, arról nem is beszélve, hogy a 30fps-t ma már csak nagyon indokolt esetben fogadjuk el, ez pedig egyáltalán nem tűnik annak, tekintve, hogy az eredeti PC-s változat kicsit gyengébb hardveres paraméterekkel is hozta a 60fps-t.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)