Hirdetés

Dead Rising 2 - Előzetes

|

Citromsárga bőrszerkó, Las Vegas szerű város, pár ezer zombi. Dióhéjban a Dead Rising 2.

Hirdetés

A Capcom célja a Dead Rising piacra dobásával egy nyugati típusú játék készítése volt. A főhős, a helyszín, a sztori, mind mind a nemzetközi piac elvárásaihoz idomult. Nagyrészt sikerült is a tervet megvalósítani, talán csak a szöszi ügynökcsajnak volt túl nagy a szeme.

A kritikusok szerint azonban a Dead Rising csak kívülről volt nyugati, a magva túlzottan idegen volt a nagyközönség számára. Ezt elkerülendő a Capcom, a kanadai illetőségű Blue Castle Games stúdiót kérte fel a fejlesztésre. A Blue Caste Games eleddig egy baseball játékot készítettek a 2k Games számára. Ez egyrészt jó - a baseball kellőképpen nyugati ugyebár - másrészt ijesztő, mert ennyi tapasztalattal nem biztos, hogy gond nélkül veszik az akadályt. Az eddig kiderült információk alapján azonban azt kell mondjuk, hogy a Blue Castle Games jó munkát végez. Segítségükre van az eredeti játék producere is - Keiji Inafune - aki most is producer, szóval annyira azért nem kell csodálkozni.

Lássuk, mit is alkottak a srácok. A Dead Rising főszereplője egy fotóriporter volt, aki kapott egy fülest, miszerint valami nagy balhé van egy poros amerikai kisvárosban. Odaérkezve azonnal bele is csöppen a szószba, és miután a helikoptere elhúz, egy hatalmas bevásárlóközpont csapdájában találja magát. A többit megtudhatjuk, ha letoljuk a játékot. Egyszer mindenképpen érdemes. A második részben Fortune City utcáin kóborolhatunk majd, ami nagyjából Las Vegas-t próbálja meg modellezni. A csili-vili kaszinók, felhőkarcolók, pálmafák közé vezet minket a Blue Castle Games. A főszereplőt is lecserélték. Ezúttal Chuck Greene szerepében találjuk magunkat, aki motorversenyző volt fénykorában. Mivel eleinte nem volt éppen eleresztve anyagilag, saját maga bütykölte mociját, és ennek meg is lett az eredménye. Chuck nagyon ügyes legény, összeeszkábáló képessége McGyvert is simán lekörözi. Chuck tehát már nem csak felkapja a szanaszét heverő eszközöket - baseball űtő, roulette kerék, bárszék - hanem kombinálja is ezeket. A láncfűrészt például felpattintja egy kismotorra, majd édesdeden dúdolgatva indul sétamotorozásra a városban. Fenomenális.

A Dead Rising franchise védjegye, hogy szinte bármi alkalmas a zombik kinyírására. Az első részhez képest még több tárgyat használhatunk majd, és persze lesznek lőfegyverek is. Ezek most sem jutnak túl nagy szerephez, de szerencsére sokkal jobban használhatóak. Chuck már képes célzás közben oldalazni, és fedezékbe bújni is. Emellett a lőfegyvereknek más haszna is lesz. Vegyünk például egy gázpalackot. Chuck ügyesen megtűzdeli azt szegekkel, majd „banzaiiiiiiiii" felkiáltással feltűz rá néhány dögöt. Ezek után kissé hátrébb megy, majd laza mozdulattal szétlövi a palackot. Pöpec. Itt van aztán a vödör. Eme nagyszerű alkalmatosság többféleképpen is használható. Egyrészt ugye simán ütlegelésre is. Aztán ha rátesszük egy zombi fejére, az megvakul. Ez mondjuk annyira nem hatásos, de ha a előtte néhány fúrógépet implementálunk bele, a fejre helyezés sokkal látványosabb eredményt produkál.

A Dead Rising 2 véres, agresszív játék. Ez nem újdonság. Hogy a túlérzékeny világ miért nem szapulja folyamatosan? Elsősorban az ellenfelek okos megválasztása miatt. Mi baj lehet abból, ha agyonverünk, széttrancsírozunk, felszecskázunk 4000 zombit? Úgyis halottak már. Elsőrangú ötlet, ami már az első részben is működött. A grafika mondjuk sokat fejlődött, így a második részben jóval véresebb jelenetekre számíthatunk. A már említett motorra szerelt fűrész, vagy a szamuráj kard például sokkal élethűbben végzi a szeletelést. A feltuningolt grafikai motornak hála, igazi Gyalog Galoppba illő jelenetekre is képesek leszünk, miután a zombik kezei, lábai simán lenyisszanthatóak.

Az első részhez képest a játéktér is kitágul. A bevásárlóközpont helyett, itt bejárhatjuk az egész várost, vagy legalábbis annak nagy részét. Ennek folyománya, hogy az első részben összesen 43000 körül mozogott a zombik száma, most ennek többszörösére számíthatunk. Ebből a rengeteg ficergő hullából eddig max 500-at láthattunk a képernyőn, de az új motor már 6000 példányt is képes egyszerre megjeleníteni. És még mindig nem szaggat. Szeretjük. A további jó hírek, hogy a Capcom meghallgatta a rajongók sirámait, és javította azt, amit nem szeretett a nép. Ezek közül az egyik a lőfegyverek viselkedése volt, de például a mentési rendszer enyhén gyopár megvalósítását is áttervezték. Multiplayer is lesz, de erről sajnos csak annyit tudni, hogy lesz. A legjobb hír viszont talán az, hogy a Dead Rising 2 elkészül PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, és PC-re is. Most már csak azt kell megoldani, hogy működjön a cross-platform multi. A megjelenés időpontja még bizonytalan, de nagyon reméljük, hogy még az idén ellátogathatunk Fortune City-be.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)