Hirdetés

Dead Space - Új infók

|

Egy egyszerű ember megjárja a poklok poklát ebben a sci-fi túlélő horrorban, amikor idegen lények tömegeivel kell szembeszállnia egy űrhajón.

Hirdetés

Belegondoltatok már abba, hogy milyen lehet teljesen egyedül járni egy, a világűr mélyén magatehetetlen roncsként sodródó űrhajó klausztrofóbiás tüneteket kiváltó, szűk folyosóin kószálni? Ha ez vágyaitok netovábbja, akkor az EA Redwood Shores műhelyében készülő Dead Space első néhány percét Nektek találták ki. Az azt követő jó néhány óra csak azoknak ajánlott, akik szeretnék valamikori emberek testszövetéből létrejött nyálkás ocsmányságok rajzó sáskákként nyüzsgő tömegén átverekedni magukat.

Dead Space - 1. kp Dead Space - 2. kp



Túl sokat akartak


A távoli jövőben az emberiség energiaéhsége a mostani sokszorosára növekszik. A Föld és a kolóniák úgy nyelik a nyersanyagot, mint éhes gólya a kecskebékát. Más választás nem lévén, egész bolygókat bányásznak ki, szakítanak gyakorlatilag darabokra. Azonban váratlanul homokszem kerül a hosszú ideje olajozottan működő gépezetbe, mivel az egyik planéta valami olyat rejtett magában, amit sosem lett volna szabad megtalálni. Az esetben érintett USG Ishimura vészjelzést ad le, amit a Concordance Extraction Corporatin (C.E.C) főhadiszállásán egyszerű mechanikai hibára vezetnek vissza, így a helyszínre küldik Isaac Clarke mérnököt. A fejlesztők komoly hangsúlyt fektetnek főhősünk személyiségének és a Dead Space sztorijának kidolgozására. Tudtátok például, hogy Clarke szülei elváltak? Az apját 12 éve nem látta, az anyja pedig egy különös, egyre több hívet toborzó szekta követőjévé vált, akik úgynevezett „Jelzőkövek", egyesek szerint idegen, mások szerint Földi eredetű gigantikus építmények után kutatnak a csillagok között. A történet fokozatosan bontakozik ki az általunk tett felfedezések során, illetve az itt-ott fellelhető videó naplók révén. Ugyanezzel a megoldással találkozhattunk már (igaz, többnyire csak hangfelvétel formájában) a Bioshock, a Doom 3, vagy éppen a System Shock 2 végigjátszása során.

Dead Space - 3. kp Dead Space - 4. kp



Az izom, az agy és a szerszám


A vészjelzés nyugtázása után Clarke nem egyedül vág neki az útnak, hanem egy biztonsági tiszt, Zach Hammond hadnagy és Kendra Daniels számítógép-specialista kíséretében. Az Ishimura fedélzetére lépve hamar kiderül, hogy nem szokványos vészjelzésről van szó, s a feladat nem merül ki néhány csavar meghúzásában, illetve a zsanérok megolajozásában. A legénység halott, vagyis nem teljesen, hiszen necromorph-oknak becézett idegen lények vették birtokba testüket, s bármennyire is cuki lenne, ha „Necro telefon otthon.", vagy „Békében jöttünk, vigyél a vezéredhez!" transzparensekkel fogadnának, ez nem az a játék. Mondanom sem kell, hogy hősünk (kinek neve egyébként tisztelgés Isaac Asimov és Arthur C. Clarke előtt) rövid úton elszeparálódik társaitól, s egyedül kell kiutat leljen az űrben sodródó fémkoporsóvá változott Ishimuráról.

Dead Space - 5. kp Dead Space - 6. kp



Szörnyvadászat légüres térben


Túlélő horrorról lévén szó, a játékmenet jó adag harcból, néhány, minimális logikai megerőltetést követelő feladványból, s egy maréknyi menekülésből áll. A rendelkezésünkre álló henteskészlet legfontosabb darabja a plazmavágó. A végtagok lenyisszantására és belezésre kiválóan alkalmas eszköz segítségével vörösre festhetjük a falakat, és gőzölgő zsigereket teríthetünk a padlóra. Isaac rendelkezik még egy sztázisfegyverrel is, amely ha teljes bénításra nem is képes, legalább lelassítja az életére törő rémségeket. Mérnök hősünk a játék során összeállíthat egy kinetikus fegyvert, amely a telekinézishez hasonlóan tárgyak mozgatására alkalmas. Ha kifogytunk a lőszerből, kapjunk fel egy levágott fejet, majd repítsük csontrepesztő erővel az ellen orcájába! Álarcosbálokon bizonyára komoly sikert aratna mérnökünk védőruhája, mely nem csak mutatós, hanem kifejezetten hasznos is. Azon túl, hogy néminemű védelmet nyújt a környezeti hatások ellen, rácsatlakozik az Ishimura rendszereire, így férünk hozzá a számítógépekhez, nézhetjük meg a holovideókat, stb. Az Isaac gerince mentén végigfutó fénycsík jelzi egészségi állapotát, s ami a legfontosabb, saját oxigénellátó rendszerrel illetve mágneses csízmával rendelkezik. Így maradhatunk életben és közlekedhetünk a gravitációt nélkülöző szekciókban, illetve az Ishimura külső burkolatán. Több esetben (itt figyel be a józan paraszti ész, leánykori nevén „logika") lesz rá lehetőségünk, hogy manipuláljuk a gravitációt, sőt olykor egyenesen a továbbjutás kulcsát jelenti. A gravitáció a szörnyekre is hat, ezért nem árt észben tartani, hogy nekünk van mágneses csízmánk, nekik viszont nincs.

Dead Space - 7. kp Dead Space - 8. kp



Az eredetiség háttérbe szorításával vádolt Electroni Arts, több más projekt mellett a Dead Space-szel kíván csattanós választ adni kritikusainak. Hogy ez miként sikerül, netán sorozattá növi ki magát Isaac Clarke kalandja, ősszel kiderül. Mi már vágyunk egy kis rettegésre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)